טוויטר מנסה לגרום למשתמשים לקרוא תוכן לפני הרי-טוויטים

הרשת החברתית המצייצת תריץ ניסוי באנדרואיד, המבקש מהמשתמשים באמת לקרוא מאמרים לפני שהם משתפים אותם ● מדובר בניסיון, אולי קצת נואש, לגרום לאנשים להתעמק ברצינות בתכנים טרם הפצתם

אלגוריתם מוטה. טוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

הרשת החברתית טוויטר – דרך הדף שלה TwitterSupport – בישרה אמש (ד') על פיצ'ר חדש שמהווה למעשה ניסוי מטעמה. התכונה תבקש מהמשתמשים לקרוא מאמר לפני שהם בוחרים לצייץ אותו מחדש – מה שמכונה רי-טוויט (Retweet) – מכיוון שלעתים (וזה בלשון המעטה) כותרת לא מספרת את הסיפור המלא.

לנוכח המתיחות הגוברת בארצות הברית, המתבטאת במחאת "חיי השחורים חשובים", הבחירות לנשיאות שיגיעו בסתיו 2020, וכמובן השיח הפוליטי היומיומי – שנדמה שהולך וגואה ברשתות החברתיות בשנים האחרונות – טוויטר החליטה שאנשים המתבטאים ומתקשרים זה עם זה דרך הפלטפורמה שלה עשויים להפיק תועלת מקריאת מאמר, לפני שהם "מרטווטים" אותו, וזאת במטרה לעודד דיון מעמיק, ולא כזה שסתם מתבסס על כותרות.

מאבק עיקש בחדשות כוזבות

נזכיר כי הרשת החברתית המצייצת מחויבת כבר מזה זמן למאבק עיקש בחדשות וידיעות כוזבות. בשלהי מאי היא החליטה לראשונה לתייג ציוץ של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפכ-"דורש בדיקת עובדות", מה שגרר תגובה קשה מטעם הנשיא, שטוויטר היא בערך ביתו השני. טראמפ איים ב-"פיקוח הדוק", ואפילו בסגירה, של פלטפורמות מדיה חברתית. איום שבינתיים, הפלא ופלא, לא הוציא אל הפועל.

טוויטר החלה לגלגל את הפיצ'ר הניסיוני לחלק מהמשתמשים באפליקציית האנדרואיד שלה. אם אתם מהמשתמשים שזכו בו – כשתחליטו לעשות רי-טוויט לפוסט שבו משובץ מאמר, תופיע בפניכם הודעה קופצת שתבשר לכם: "כותרות לא מספרות את הסיפור המלא. תהיה מעוניין לקרוא את זה לפני הרי-טוויט?"

מובן שתוכלו עדיין לבחור לשתף את המאמר בציוץ, אם תבחרו כך, גם בלי לקרוא אותו במלואו או אפילו לעיין בו. מאידך, טוויטר חושבת שתזכורת מעודנת למשתמשים על כך שכדאי לקרוא מאמרים לפני שממליצים עליהם לאחרים, תעשה אולי את העבודה ותמנע מאיתנו להדהד ולהפיץ מידע שעלול להיות שגוי או מוליך שולל במכוון.

לא ברור לאיזו קבוצת משתמשים תגיע התכונה, אך לפי התקשורת העולמית ייתכן שהיא תנוסה תחילה על משתמשים בעלי אלפי עוקבים, שיהיו הראשונים לבחון אותה ולספק לחברה מושג האם השיטה עובדת ומונעת או לפחות מצמצמת הפצה של מידע כוזב לשווא.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים