בעקבות מהלך של טוויטר נגדו: טראמפ מאיים "לסגור את הרשתות החברתיות"

לראשונה החליטה אתמול טוויטר לתייג ציוץ של טראמפ כ-"דורש בדיקת עובדות' ● תגובתו של הנשיא האמריקני על ההחלטה לא איחרה להגיע, והוא איים ב-"פיקוח הדוק" ואפילו בסגירה של פלטפורמות מדיה חברתית.

דונלד טראמפ, לשעבר נשיא ארצות הברית. צילום: BigStock

הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, ידוע באצבעותיו ה-"קלות" על מקלדת הציוצים בטוויטר, שהוא משתמש בה כפלטפורמה להילחם נגד מתנגדים או אישי ציבור. כעת, בפעם הראשונה, החליטה אתמול (ג') טוויטר לתייג ציוץ שלו כ"דורש בדיקת עובדות', וייתכן שכעת יתחיל קרב ציוצים נגד הפלטפורמה עצמה, שמטילה ספק במהימנות הודעותיו. טראמפ כבר הספיק לאיים שהוא יפעל לסגירת הרשתות החברתיות.

ציוצו של טראמפ, שעורר את הסערה, היה: "אין מצב (אפס!) שהצבעה במייל תהיה משהו שהוא פחות מרמאות ממשית".

טוויטר הוסיפה מתחת לציוץ תגית אזהרה: קבלו את העובדות בקשר להצבעות במיילים, שלחיצה עליה מפנה לדף שבו נטען, לפי דיווחים בתקשורת, כי טראמפ מציג טענות לא מאומתות על כך שהצבעות במיילים יובילו לרמאויות. טוויטר מצטטת דיווחים בנושא הזה של CNN, הוושינגטון פוסט ונוספים. לאחר מכן מופיע סעיף של "מה שעליכם לדעת", שבו טוויטר מתקנת מה שלדבריה הוא טענות שקריות של הנשיא.

טראמפ הגיב לכך בציוץ נוסף ואמר כי הרשת החברתית הגדולה " מדכאה לחלוטין את חופש הביטוי".

בתחילת החודש עדכנה טוויטר את מדיניות תוויות האזהרה, מתוך כוונה להגביר תיוג מתחת למידע שגוי או מטעה באתר שלה – אך עד כה "טיפלה" בנשיא בכפפות של משי, ודילגה על רבים מציוציו הלא מדויקים של הנשיא.

איום מובהק של טראמפ

תגובתו של טראמפ על ההחלטה של טוויטר לא איחרה להגיע, והיום כבר איים הנשיא ב"פיקוח הדוק" ואפילו בסגירה של פלטפורמות מדיה חברתית. טראמפ אמנם לא ציין אילו פעולות ינקוט, אבל איום זה מצדו הוא ללא ספק ביטוי מובהק לשימוש בכוח של הממשלה נגד מתנגדים ואויבים פוליטיים בשוק הפרטי – כמו עסקים שנהנים מחופש פעולה רחב בחסות החוק, שמאפשר להם למתן התבטאויות בפלטפורמות שלהם לפי מדיניות שהם בוחרים.

 

"הרפובליקנים חשים שפלטפורמות המדיה החברתית משתיקות לחלוטין קולות שמרניים", צייץ היום טראמפ, והוסיף: "נפקח בחוזקה, או אפילו נסגור אותן, לפני שנאפשר לכך לקרות". בהמשך הוא האשים את תעשיית הטק כי ניסתה להתערב בבחירות של 2016, וחזר שוב על ההאשמה הבלתי מבוססת על תרמיות של בוחרים שעלולות לנבוע מהצבעות במייל.

"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו הצבעות במייל בקנה מידה גדול במדינה שלנו", הוא צייץ. "זה יהיה פתוח לכולם לרמאות, לזיוף ולגניבת קולות. מי שיצליח לרמות הכי הרבה – ינצח. בדומה לכך, רשתות חברתיות. תעשו סדר, עכשיו!!!"

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים