"משבר הקורונה הביא לגידול בדרישה לשירותים מנוהלים של מערכות ה-ERP"

לדברי רפי הופמן סמנכ"ל מנהל חטיבת הסאפ ב-נס, "המשבר היווה מאיץ משמעותי לתחום השירותים המנוהלים מרחוק והוכיח שמדובר במודל ישים ואפשרי" ● "במחצית השנייה של השנה אנחנו צופים גידול בדרישה למודל זה של שירות מנוהל מערכות סאפ", אמר

רפי הופמן, סמנכ''ל ומנהל חטיבת סאפ בנס. צילום: יח"צ

"מגפת הקורונה השתלבה בגל השינויים בהרגלי הצרכנים, כמו גם בהרגלי העבודה הארגוניים. השינויים הללו החלו בשנים האחרונות, בלי קשר למגפה, והקורונה רק העצימה אותם. ארגונים בעולם, ובכלל זה בארץ, נדרשו ונדרשים לאמץ תהליכי עבודה שונים, דוגמת ניהול מרחוק, ולעשות זאת תוך יעילות תפעולית ועסקית. בחודשים האחרונים אנחנו מבחינים בתאוצה מחודשת בדרישה לשירותים מנוהלים עבור תהליכי בק אופיס בארגונים, לרבות בעולם ה-ERP, ובמערכות הסאפ (SAP) במיוחד", כך אמר רפי הופמן, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הסאפ בנס.

הופמן דיבר על מודל "השרוול הנושם" שהחברה פיתחה לתחום השירותים המנוהלים. "מודל זה מספק גמישות בעת אספקת שירותים מנוהלים, תוך עריכת התאמה נקודתית לשינויים בצרכי הלקוח הארגוני", ציין. "ככלל", אמר, "מודל שירות מנוהל נותן מענה לכלל האפשרויות לספק אותו, תוך מיקוד בהיבטים שונים, כגון הסכם רמת שירות (SLA). מודל השרוול הנושם מאפשר ללקוח הארגוני גמישות, עם מתן מענה לצרכים משתנים. הוא מטפל בהיבטים השונים של השירות המנוהל, דוגמת תחזוקה, תכולות, שיפורים ושינויים – תוך עמידה במחיר קבוע, מענה לדרישות ה-SLA, שימור הידע שנצבר בתהליכים ועוד. בדרך זו, הארגון מקבל חיסכון משמעותי מצטבר בהוצאות לאורך זמן, עם מתן מענה מיטבי ומירבי לצרכי המשתמשים של הלקוח".

גם אינטגרטור וגם "לקוח"

"נס", ציין הופמן, "מטמיעה מערכות סאפ בארגונים רבים. במקביל, אנחנו משתמשים במערכת הסאפ בעצמנו. השילוב של היותנו אינטגרטור ולקוח של המערכת בעצמנו, 'בתוך הבית', הוא ייחודי וככזה, הוא נותן לנו פלטפורמה עם מעטפת של השירותים שאנחנו דנים בהם".

הוא אמר כי "יש לנו, ב-נס, ניסיון רחב ביישום מערכות סאפ ארגוניות, כמו גם בהטמעה של מערכות מידע פיננסיות, לוגיסטיות ומשאבי אנוש – בארגונים מכלל מגזרי התעשייה. מדובר במנעד רחב של ארגונים – מעולמות הביטוח והבנקאות, דרך האקדמיה ומערכת החינוך, עבור בתעשייה, בהיי-טק ובארגוני בריאות, וכלה בחברות תשתית ואנרגיה, דוגמת תאגידי מים ורשויות מקומיות. אנחנו נותנים מענה לכל ארגון, על פי מאפייניו וצרכיו הן מבחינת מומחיות מקצועית והן במודל העסקי ובהתקשרות מול הלקוח".

"השירותים שאותם אנחנו מציעים לארגונים הם ניהול כולל למערכות ה-ERP של סאפ – SAP ECC ו-S/4HANA", אמר הופמן. "אנחנו מציעים מודל לניהול בתצורת אשכולות, שלפיו איננו מחייבים להוציא את הכל לשירות מנוהל, אלא חלקים ממנו. זאת, על מנת לעבור את התהליך בצורה חלקה ולהקטין סיכונים במהלכו. כמו כן, אנחנו מציעים לקחת אחריות מלאה על רכיבים כמו תשתיות, בסיסי נתונים, HANA BO או על מערכות ה-BI, ועל ממשק וחוויית המשתמש. בנוסף, ובזכות ההתמחות שלנו במודלי ליבה ייחודים, אנחנו מעניקים יכולות של ניהול מודולים ו-מנועים' ורטיקליים, שקיימים אצל לא מעט לקוחות".

"העקרונות שלפיהם אנחנו פועלים הם עמידה ברמת השירות שלה התחייבנו, היכולת ליצור מודל גמיש ללקוח וכן עבודה בתצורה היברידית – מחוץ לאתר ובתוכו", אמר הופמן. "אנחנו יוצרים נוסחה להפחתת הסיכונים בעת המעבר לעבודה באופן זה, עם מתודולוגיה שנקבעה מראש – ITIL או אג'ייל, עם האצת החדשנות לתהליך ותוך שקיפות מרבית. כל זה מעניק ללקוח יכולות של תהליכי עבודה וניהול מרחוק, צמצום הוצאות תוך דאגה ליעילות עסקית ותפעולית מתמשכת גם בעתות משבר וחירום".

פעילות במהלך משבר הקורונה

הוא ציין ש-"במהלך משבר הקורונה נדרשנו לספק שירותים לכלל לקוחות הסאפ שלנו, ולעשות זאת כאילו אנחנו בשגרה. עמדנו במשימה, תוך שעשינו זאת על בסיס העקרונות שפורטו – ובהצלחה".

"היתרונות של מתן שירות מנוהל לעולמות הסאפ הם מובהקים, וביניהם עמידה ב-SLA , יכולות לייצר מודלי התקשרות גמישים (היברידיים), לקיחת אחריות מקצועית ומופחתת סיכונים בפרויקט המעבר, מתודולוגיות עבודה סדורות כמו ITIL ואג'ייל, האצת תהליכי חדשנות ודיגיטל, והכוונה וייעוץ אובייקטיביים של צוות המומחים שלנו אל מול צרכי הלקוח האמיתיים. כל אלה לצד אספקת כלים ובקרות (שקיפות), שימור הידע וניהולו ולא פחות חשוב, קביעה, כבר בתחילת ההתקשרות, של מנגנוני היפרדות – מה שנקרא העברת מקל – מוגדרים מראש. כל אלה מעניקים לארגון מנגנוני איכות, התייעלות והתחדשות", אמר.

"לא מעט גופים מבקשים לברר אודות שירותים מנוהלים. משבר הקורונה היווה מאיץ משמעותי לתחום השירותים המנוהלים מרחוק והוכיח שמדובר במודל ישים ואפשרי. לאור ההצלחה בעת המשבר, אנחנו צופים כי במחצית השנייה של השנה, עוד ועוד ארגונים יעברו לשירותים מנוהלים מרחוק ויתווספו לנו עוד לקוחות בתחום. ישנה התעניינות של ארגונים מכלל מגזרי המשק לעבור לעבוד בתצורה זו – התעניינות שלפני הקורנה לא ראינו כמותה בכזה היקף", סיכם הופמן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים