סוף עידן: מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט – פורש מהחברה

כמה שבועות לאחר שפרש מהבנק הדיגטלי שהקים יחד עם פרופ' אמנון שעשוע, הודיע נכט כי לא יעמיד את עצמו לבחירה מחודשת  לתפקיד יו"ר דירקטוריון צ'ק פוינט ● במקומו ימונה לתפקיד היו"ר סגנו, ג'רי אונגרמן

פורש מצ'ק פוינט. מריוס נכט. צילום: קובי קנטור ז"ל

מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, ששימש כיו"ר הדירקטוריון מאז 2015, ביקש שלא להעמיד את עצמו לבחירה מחודשת באסיפת בעלי המניות הקרובה. במקומו ימונה לתפקיד היו"ר סגנו, ג'רי אונגרמן.

אונגרמן משמש כסגן יו"ר הדירקטוריון מאז 2005. בין השנים 2001-2005 הוא שימש כנשיא צ'ק פוינט ולפני כן כסגן נשיא בכיר. לפני הצטרפותו לצ'ק פוינט אונגרמן מילא שורת תפקידי ניהול בכירים בהיטאצ'י ובחברות נוספות.

לפני כמה שבועות הודיע נכט גם על פרישתו מן הבנק הדיגיטלי ועל מכירת מניותיו לפרופ' אמנון שעשוע.

יש לציין שנכט הוא משקיע סדרתי ובעל קרן ההשקעות AIHT, שמשקיעה את כספה בחברות ביומד. כך, ביולי האחרון הודיעה הקרן על השקעה של 16.67 מיליון דולר בביונדווקס – חברה שמפתחת חיסון לשפעת. קרן נוספת בבעלותו של נכט, שגם היא משקיעה בטכנולוגיות לעולם הרפואה, היא aMoon. במרץ אשתקד פורסם כי הקרן השלימה גיוס בסך 660 מיליון דולר.

בסוף מרס פורסם גם, כי נכט רתם צוות קטן של יוצאי תלפיות כדי למצוא תוך זמן קצר דרך לייצור המוני של מכונות הנשמה.

עזיבתו של נכט מתיישבת עם הצהרתו בעת שפרש מן הבנק הדיגיטלי, כי רצונו "להתרכז אישית וניהולית בפרויקטים חדשים בתחומי הבריאות והביומד".

"27 שנים לאחר שהייתי שותף להקמת צ'ק פוינט, אני מסיים את תפקידי כיו"ר הדירקטוריון עם גאווה גדולה וביטחון רב בחברה ובתרומתה הקריטית לשותפיה וללקוחותיה ברחבי העולם", ציין נכט בהודעת החברה. "העולם ממשיך להיות יותר מחובר ותלוי בפלטפורמות דיגיטליות, והצורך בהגנת סייבר מקיפה וראויה לאמון – חשוב מאי פעם".

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט וממקימיה, ציין, כי "מאז הקמת צ'ק פוינט ב-1993, מריוס היה לאחד מהאבות המייסדים של תעשיית ההיי טק הישראלית. אני בטוח שהוא ישיג את אותה רמת הצלחה גם ביוזמות החדשות שלו בתחום הבריאות. בשם כולנו בצ'ק פוינט, אני מבקש להודות למריוס על תרומתו האדירה לצ'ק פוינט ולכלכלה הישראלית כולה. לדירקטוריון החברה תפקיד מכריע בהצלחה הגלובלית שלנו ואנו בטוחים שהוא ימשיך בכך גם תחת הובלתו של ג'רי".

בתוך כך, החברה הודיעה גם כי חבר הדירקטוריון, גיא גכט, ימונה ל-Lead Independent Director. גיא גכט משמש כחבר דירקטוריון צ'ק פוינט מאז 2006. הוא חבר בוועדות הביקורת והתגמול. הוא היה מנכ"ל חברת EFI, וב-2019 הצטרף לדירקטוריון לוג'יטק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים