מריוס נכט פורש מהבנק הדיגיטלי; מוכר את המניות לאמנון שעשוע

שעשוע הפך לבעל השליטה בבנק, שבימים אלה "ממשיך במרץ" בהליכי הקמתו, על אף משבר הקורונה ● סיבת העזיבה של נכט: רצון להתמקד "בפרויקטים חדשים בתחומי הבריאות והביומד"

מימין: המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מריוס נכט ופרופ' אמנון שעשוע, במעמד קבלת הרישיון להפעלת הבנק הדיגיטלי. צילום ארכיון: דוברות בנק ישראל

פרופ' אמנון שעשוע, ממקימי מובילאיי, שלאחר מכירתה הפך לבכיר באינטל, משתלט על הבנק הדיגיטלי – כך נמסר אמש (ד'). זאת, לאחר ששותפו למיזם, מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, החליט לפרוש ממנו ולמכור את חלקו בבנק לשעשוע.

נכט הגה את הרעיון להקמת המיזם וצירף אליו את שעשוע. בספטמבר אשתקד הודיעו השניים על הקמת הבנק. אלא שאמש הוציא הבנק הדיגיטלי הודעה על "שינויים בגרעין השליטה" ועל כך ששעשוע "לוקח את הגה השליטה בבנק". כך, נמסר, הוא "ירכוש את מניותיו של נכט ויהפוך לבעל השליטה היחידי". עוד צוין בהודעה כי שעשוע התחייב להזרים לבנק הון עצמי בסך של 60 מיליון דולר, ש-30 מהם הוא כבר הזרים.

משקיע סדרתי בביומד

סיבת העזיבה, אמר נכט, היא רצונו "להתרכז אישית וניהולית בפרויקטים חדשים בתחומי הבריאות והביומד". הוא אמר כי על אף שהוא עוזב את הבנק הדיגיטלי, הוא עדיין מאמין בצורך בו.

יש לציין שנכט הוא משקיע סדרתי ובעל קרן ההשקעות AIHT, ששמה את כספה בחברות ביומד. כך, ביולי האחרון הודיעה הקרן על השקעה של 16.67 מיליון דולר בביונדווקס – חברה שמפתחת חיסון לשפעת. קרן נוספת בבעלותו של נכט, שגם היא משקיעה בטכנולוגיות לעולם הרפואה, היא aMoon. במרץ אשתקד פורסם כי הקרן השלימה גיוס בסך 660 מיליון דולר.

הבנק של שעשוע, ועד כה גם של נכט, זכה במכרז שיזם שר האוצר, משה כחלון, במטרה להגביר את התחרות בעולם הבנקאות. בבנק טוענים כי הם "ממשיכים במרץ" בהקמתו, על אף משבר הקורונה, וכי "בימים אלה, צוותי הבנק מסיימים את הגדרת המוצרים הבנקאיים, השירותים ותהליכי העבודה הרגולטוריים, ומתחילים להקים את מחלקות הבנק". עוד ציינו בבנק כי זה חתם על הסכם שיאפשר ללקוחותיו למשוך כספים מכל הכספומטים הבנקאיים ברחבי הארץ. כמו כן, הבנק הדיגיטלי משלים בימים אלה את תהליכי ההצטרפות לבורסה בתל אביב, בשאיפה להגיע למסחר בבורסות נוספות בעולם.

שעשוע אמר ש-"התקופה האחרונה חידדה אצלי את הרצון לחולל מהפכות טכנולוגיות שיסייעו לעצב את המציאות הפיננסית-צרכנית החדשה שלאחר משבר הקורונה. אני מאמין כי הבנק הדיגיטלי מהווה הזדמנות ייחודית להביא שינוי גדול למשק, ולהצעיד את המערכת הפיננסית לעבר עתיד טכנולוגי וצרכני טוב יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים