סייברסטארטס של גילי רענן גייסה 100 מיליון דולר לקרן שנייה

הקרן משקיעה ביזמים בתחום הסייבר, ובין המשקיעים בה ניתן למצוא בכירים בענף כמריוס נכט, ניר צוק ואסף רפפורט ● ליאור סיימון, מקימת פעילות ארבור ונצ'רס בישראל ובעבר משקיעה בסקויה, מצטרפת כשותפה בסייברסטארטס

מימין: גילי רענן וליאור סיימון מסייברסטארטס. צילום: יוסי זליגר

קרן סייברסטארטס, שהוקמה על ידי המשקיע הסדרתי גילי רענן, הודיעה היום (ב') על סגירת גיוס לקרן שנייה בסך של 100 מיליון דולר. הקרן החדשה מתווספת לאחות הגדולה שלה, שרענן הקים ב-2018 ושגייסה 54 מיליון דולר. בנוסף, הקרן הודיעה על שותפה חדשה בה: ליאור סיימון, שהקימה וניהלה את פעילות ההשקעה בישראל של ארבור ונצ'רס – קרן גלובלית שמתמחה בהשקעות בפינטק, ולפני כן שימשה כמשקיעה בסקויה (שרענן משמש שותף בה). סיימון מביאה עמה היכרות עמוקה עם השוק הגלובלי וניסיון בהשקעות בחברות טכנולוגיה, בהן פאנדבוקס, פורטר, פלאנק וסקייליין.

סייברסטארטס עוסקת באיתור יזמים ישראליים מוצלחים בתחום הסייבר וחיבורם לצורכי השוק, תוך עבודה אינטימית וצמודה משלב הקמת החברה, באמצעות שיטה שפיתחה. היזמים שהקרן בוחרת בהם מלווים על ידי מנהלי אבטחה בחברות ענק, שעד היום קיימו יותר מ-500 פגישות אונליין עם חברות הפורטפוליו של הקרן. עד כה ביצעה סייברסטארטס שש השקעות, כאשר שתיים מהחברות, פייר בלוקס ואקסיס סקיוריטי, כבר גייסו בסך הכול 33 מיליון דולר בסבבי המשך. שלוש משש ההשקעות שביצעה הקרן הן ביזמים סדרתיים שבעצמם משקיעים בה.

בין המשקיעים בסייברסטארטס נמצאים כ-40 יזמים מצליחים בתחום הסייבר, ובהם שלמה קרמר ומריוס נכט, שניים ממייסדי צ'ק פוינט; מיקי בודאי וראקש לונקר, מייסדי טראסטיר וטרנזמיט; ניר צוק, מייסד פאלו אלטו; אסף רפפורט, מייסד אדאלום וביונד, ולשעבר מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל; ורועי זיספאל מרדוור. גם קרן סקויה, שכאמור, רענן שותף בה וסיימון עבדה בה בעבר, משקיעה בסייברסטארטס. הקרן גייסה לשורותיה כ- 40 יועצים מנהלי אבטחת מידע בכירים מארצות הברית, בחברות ענק כמו סטארבקס, הום דיפו, וולמארט, יונייטד איירליינס וזום.

גיוס על רקע משבר הקורונה

הגיוס לקרן השנייה של סייברסטארטס ראוי לציון גם על רקע משבר הקורונה. לדברי רענן, "האמון שהביעו בנו המשקיעים, שהם טובי מומחי הסייבר בעולם, דווקא בתקופה כלכלית משברית הוא מחמאה עצומה. הניסיון שלי בסקויה מוכיח שתקופת משבר היא הזמן הטוב ביותר להקמת חברות טכנולוגיה משמעותיות, וזו המטרה שלנו. משבר הקורונה מוכיח את האיתנות של תעשיית הסייבר בישראל. במיוחד בעתות כאלה, הצורך בפתרונות סייבר חדשניים מקבל משנה תוקף, בשל השינויים המהירים, ובמרכזם הצורך למעבר לעבודה מרחוק, לענן ולאוטומציה, על מנת להפחית את עלויות התפעול ובגלל הסגר".

רענן תיאר את אסטרטגיית ההשקעה של סייברסטארטס ותהליך העבודה עם החברות שהקרן בוחרת להשקיע בהן: "אנחנו מחפשים בהירות מחשבה של צוות מבריק. אנחנו אוהבים לחבור ליזמים בשלב מוקדם ככל הניתן, ממש בהקמה של המיזם. משלב זה, אנחנו עובדים עם הצוות, במסגרת תהליך מוגדר שנקרא סאנרייז, על זיהוי הבעיה והגדרת התאמת שוק-מוצר, ומלווים את היזמים בשלבים הקריטיים של בניית הצוות והמוצר, עד לכניסה לשוק. את כל זה אנחנו עושים בשיתוף מלא עם רשת רחבה וייחודית של יזמים ומנהלי אבטחת מידע בחברות הגדולות בארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים