נתיבי ישראל הקימה חטיבת חדשנות לפיתוח וניהול תשתיות תחבורה

נתיבי ישראל הקימה חטיבת חדשנות לפיתוח וניהול תשתיות תחבורה בהיקף של 10 מיליון שקלים בשנה, שמטרתה להוביל מהפכה תחבורתית ברמה הארצית ● הילה חדד חמלניק, אשר שימשה בתפקידה האחרון כסמנכ"לית פרויקטים במשרד התחבורה, תעמוד בראש החטיבה

הילה חדד חמלניק, מנהלת חטיבת החדשנות לפיתוח וניהול תשתיות תחבורה, נתיבי ישראל. צילום: יח"צ

חברת נתיבי ישראל הודיעה כי היא מקימה מרכז חדשנות לפיתוח וניהול תשתיות תחבורה בהיקף של 10 מיליון שקלים בשנה. בראש החטיבה תעמוד הילה חדד חמלניק, שהייתה עד לאחרונה סמנכ"לית פרויקטים במשרד התחבורה.

במסגרת פעילותה, החטיבה החדשה תתמקד בשלושה תחומים עיקריים: תוכניות ופיילוטים תוך הטמעת טכנולוגיות מתקדמות לפעילות הליבה השוטפת של החברה, המחזיקה ב-98% מתשתיות התחבורה הבינעירוניות של המדינה; פיתוח ניהול התנועה לצד היערכות לקליטת רכבים חשמליים ואוטונומיים; וייזום תוכניות מחקר נרחבות בשיתוף האקדמיה וגופים מובילים מהעולם.

החברה מתכוונת להעמיד את מרכז החדשנות לטובת שיתופי פעולה עם גורמים בחו"ל ואף פרסמה קול קורא ובקשת מענה לשלושה אתגרים: אופטימיזציה של תנועת משאיות, אחזקה מונעת לגשרים וניתוח תביעות תחבורה משפטיות באמצעות בינה מלאכותית (AI). לאחר בדיקה וניתוח של ההצעות, זכו חמישה מציעים במענקים בהיקף כולל של חצי מיליון שקלים.

החברות שזכו הן: Manam Applications ו-Dynamic Infrastructure בתחום אחזקת גשרים, היזמים בצלאל חלימי ואמיר ללוש בנושא תביעות תחבורה משפטיות, InprisWay ו-AutoLab זכו באתגר ניטור תנועת המשאיות.

ההכרזה על מרכז החדשנות תהיה מחר, בכנס הבינלאומי EcoMotion, שייערך לראשונה באופן וירטואלי בהשתתפות יותר מ-100 חברות מישראל ומחו"ל. במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר לקראת הכנס אמרה חדד חמלניק, כי "בדיקות ומחקרים בעולם מוכיחים, כי טכנולוגיות מתקדמות לטיפול, ניטור, פיתוח ואחזקת תשתיות יכולות להוביל לשינוי משמעותי באופן שבו הציבור הרחב חווה ומשתמש בתחבורה – מהפחתה של עד 20% מעומסי התנועה בכבישים מדי יום וצמצום תאונות הדרכים, דרך קיצוץ משמעותי בעלות האחזקה ועד שיפור התשתיות הקיימות. מטרתנו היא להבטיח, כי המדינה המוכרת בכל העולם כאומת הסטארט-אפ, תטמיע זאת גם בשטחה".

EcoMotion הינו מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, המינהלת לתחבורה חכמה (תחת משרד ראש הממשלה) ומשרד הכלכלה".

במסיבת העיתונאים השתתפו גם יזמים ישראלים ומחו"ל, בהם עמית ניסנבאום, מנכ"ל חברת TACTILE, ודרור הלוי, מנכ"ל ויזם של חברת EASY MILE.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עוזי

    רעיון מעולה ואין ספק שזה יהווה יתרון משמעותי. איך ניתן להשקיע בחברות ההזנק ?

אירועים קרובים