סעודיה רכשה מניות בפייסבוק ביותר מחצי מיליארד דולר

הרכישה בוצעה באמצעות הקרן הממשלתית RIF, ועם ביצועה היא קיבלה פחות מאחוז ממניות פייסבוק ● מדובר בחלק מקניית מניות בשורה של חברות אמריקניות, כדי להקטין את התלות של הכלכלה הסעודית בנפט

קרן סעודית - בעלת מניות בפייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

ממשלת ערב הסעודית רכשה בסוף הרבעון הראשון של השנה אחזקות בשורה של חברות ענק אמריקניות, בהן פייסבוק – כך פורסם בסוף השבוע. ההשקעות בוצעו באמצעות קרן RIF שבבעלותה. לאחר הרכישה, בסכום של 522 מיליון דולר, הקרן אוחזת בקרוב ל-1% ממניות הרשת החברתית המצליחה בעולם.

בסך הכול, הקרן הממשלתית הסעודית, שההון שעומד לרשותה נאמד ב-320 מיליארד דולר, רכשה במהלך הנוכחי מניות של חברות אמריקניות במיליארדי דולרים. את הסכום הגדול ביותר, 827.8 מיליון דולר, היא השקיעה ב-BP Plc (לשעבר בריטיש פטרוליום), וחברות נוספות הן בואינג, שבה היא השקיעה 713.7 מיליון דולר, סיטי גרופ עם השקעה של 522 מיליון דולר – אותו הסכום שבו היא קנתה מניות בפייסבוק, והשקעות של 495.8 מיליון דולר בדיסני ושל 487.6 מיליון בבנק אוף אמריקה. כמו כן, היא קנתה מניות בסכום קטן בברקשייר האת'וויי של וורן באפט.

הרכישות הן חלק מהאסטרטגיה של הממלכה להשקיע בנכסים מניבים, כדי להקטין את התלות של הכלכלה הסעודית בנפט. מדובר בחלק ממסע רכישות של אחזקות מיעוט שעורכת הקרן, תוך ניצול ירידת ערכן של חברות בתחומי האנרגיה והתיירות, בגלל משבר הקורונה. מנהל הקרן, יאסיר אל-רומיאן, אמר בחודש שעבר כי RIF מתכוונת לנצל "כל הזדמנות" שנובעת מהמשבר הנוכחי ולדבריו, הוא רואה "הרבה הזדמנויות" כאלה.

לא מדובר ברכישה הראשונה של אחזקות בחברה טכנולוגית שהקרן מבצעת: ב-2016 היא קנתה מניות באובר בשווי של 3.5 מיליארד דולר. כמו כן, היא בעלת מניות בחברת הרכבים החשמליים לוסיד מוטורס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים