בית החולים בנהריה הטמיע מערכת אבטחת שליחת מידע למטופלים מבית KCS

המערכת מאפשרת למרכז הרפואי לגליל להעביר מידע וקבצים למטופלים, כולל חולי קורונה, בצורה מאובטחת ● היא משווקת על ידי מלם תים, ש-KCS היא חלק ממנה, והוטמעה בבתי חולים רבים בארץ

המרכז הרפואי לגליל - בית החולים בנהריה

בית החולים בנהריה – או, בשמו הרשמי, המרכז הרפואי לגליל – השלים באחרונה פריסת מערכת Infobay של KCS מבית מלם תים לאבטחת שליחת מידע רפואי למטופלים. להערכת גורמים בשוק, עלות המערכת עומדת על בין עשרות למאות אלפי שקלים – תלוי בגודל הארגון ומספר המשתמשים, כמו גם בהרשאות השימוש במערכת.

עם ההטמעה מצטרף בית החולים הצפוני לבתי חולים רבים בישראל שכבר הטמיעו את המערכת, המשווקת על ידי מלם תים, ביניהם איכילוב, רמב"ם, אסף הרופא, הלל יפה, לניאדו, זיו, ואלי"ן. בין הגופים הרפואיים הנוספים שכבר משתמשים בה נמצאים המכון לרפואה משפטית ומערכות של קופות חולים.

ההטמעות בכלל בתי החולים בוצעו לאור העלייה המשמעותית בתעבורת המידע, כמו גם ברמת הדיגיטציה והרישות המחשובי, בתקופת משבר הקורונה, ואבטחת המידע הכרוכה בכך. KCS העלתה בחודשים האחרונים מודול נוסף במערכת Infobay על מנת לשפר את רמת האבטחה של נתוני המטופלים, שחייבים בחיסיון הרפואי.

מערכת Infobay משמשת ליצירת ערוצי תקשרות דיגיטליים בצורה מאובטחת ומבוקרת בין ארגונים כגון בתי החולים, מעבדות וארגונים רפואיים לנמענים החיצוניים – מטופלים, לקוחות וכל גורם טיפולי אחר במערכת הבריאות. היא מתבססת על תשתית הצפנה המאפשרת לעובדי הארגון תקשורת באמצעות מיילים מאובטחים והעברת מידע על גבי מערכות Outlook, גישה באמצעות דפדפנים ואפליקציות סלולר, העברת קבצים גדולים, כגון קבצי MRI ומערכות דימות, הפצת מידע באמצעות מערכות המידע הרפואיות בצורה אוטומטית ועוד.

שלי שלם, מנמ"רית המרכז הרפואי לגליל, אמרה כי "הפתרון מאפשר לנו, בנוסף לתקשורת עם הלקוחות הקבועים של בית החולים, מענה ללקוחות מזדמנים – מטופלי מרפאות ומכונים שעברו לקבל שירות באמצעות שיחות וידיאו או שיחות קוליות. באמצעותה, גם נמענים אלה יכולים לגשת למידע האישי שלהם בצורה מאובטחת. לשמחתנו, פריסת המודול החדש במערכות בית החולים התבצעה במהירות וביעילות, כך שאנחנו יכולים לספק מענה מהיר לחולים גם בימים מאתגרים אלה".

יגאל מישאל, סמנכ"ל פיתוח עסקי של Infobay במלם תים, ציין ש-"עם התפרצות נגיף הקורונה והעלייה העצומה בכמות הנתונים המועברים בין המעבדות בבתי החולים, המחלקות הייעודיות ומערכת הבריאות כולה, נוצר צורך דחוף להגדיל את שכבת האבטחה, על מנת למנוע ממידע רפואי סודי לזלוג החוצה. המערכת שלנו מאפשרת בין היתר להעלות תוסף ייעודי למערכות המייל, להגברת ההצפנה, הנגשת מידע מאובטח בדרכים דיגיטליות והגדלת הקיבולת להעברת קבצים גדולים בצורה מאובטחת. זאת, תוך בקרה על ודאות המסירה לנמענים, כולל חולי קורונה שנמצאים בבידוד בבתים ובמרכזי הבידוד ברחבי הארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים