אפקט הקורונה: ירידות בהכנסות וברווח של וריזון

הסגירה של מרבית חנויות החברה הביאה לקיטון של 1.6% בהכנסות ושל 17% ברווח ● המנכ"ל, האנס וסטברג, אופטימי

תוצאות שליליות, אבל המשקיעים מרוצים. וריזון

נגיף הקורונה והמשבר שיצר פגעו קשות בחברת התקשורת האמריקנית וריזון, שפרסמה בסוף השבוע את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2020. העובדה ש-70% מהחנויות שמפעילה החברה סגורות הביאה לירידה חדה בהכנסות ממכירת מכשירים, לקיטון בהכנסות הכלליות ולצניחה ברווח הנקי. עם זאת, הביצועים היו יכולים להיות גרועים יותר והשוק הגיב בחיוב לתוצאות: מניית החברה במסחר שמעבר לדלפק, לאחר סגירת בורסת וול-סטריט ביום ו', עלתה ב-0.6%.

רווחי החברה ירדו בשיעור דו ספרתי, שכן מול הירידה בהכנסות, ההוצאות גדלו: הן רשמו עלייה של 2.5% ל-25 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות קטנו ב-1.6% ועמדו על 31.6 מיליארד. מתוכן, מכירות השירותים גדלו בכ-1% לכ-27.5 מיליארד דולר, בעוד שמכירות המוצרים צנחו ב-16.3% ועמדו על קצת יותר מארבעה מיליארד. הרווח הנקי צנח ב-16.9% ל-4.3 מיליארד דולר, הרווח לבעלי המניות צלל ב-17.4% ל-4.2 מיליארד והרווח למנייה רשם ירידה חדה, של 18%, לדולר אחד. הירידה ברווחיות הביאה לקיטון של כמעט 15% בחבות המס, ל-6.6 מיליארד דולר.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של החברה קטנו ב-0.5% ל-7.75 מיליארד, הרווח הגולמי שלה פחת בקרוב ל-2% ל-23.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 75.47%. בסעיפים התפעוליים, הוצאות רשמו עלייה של 3.9% ל-17.3 מיליארד דולר והרווח פחת ב-14.7% ל-6.6 מיליארד.

האנס וסטברג, יו"ר ומנכ"ל וריזון, העדיף להסתכל על המחצית המלאה של הכוס ואמר כי "פתחנו את 2020 עם רבעון שהיה חזק יחסית, כי נקטנו בצעדים החלטיים ומדודים, שהיו מחוייבים בתקופה בלתי שגרתית זו – באופן שייטיב עם בעלי המניות שלנו, ישמר את כוח העבודה של החברה וישמור על איכות השירות והמוצרים, כמו גם על תמיכה בקהילה שאנחנו משרתים. נצא ממשבר הקורונה מחוזקים, שכן סיפקנו תקשורת ללקוחות, והמשכנו להשקיע בדור החמישי ובאסטרטגיית הסיבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים