תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » "לטכנולוגיה יש תפקיד מרכזי ביכולתנו להיאבק בקורונה ולהמשיך לטפל במבוטחים"
מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות המידע של לאומית שירותי בריאות. צילום: יח"צ

"לטכנולוגיה יש תפקיד מרכזי ביכולתנו להיאבק בקורונה ולהמשיך לטפל במבוטחים"

"שילשנו את היקף השימוש ברפואה מרחוק מאז תחילת המשבר", אמר מוריס קסנר, מנמ''ר לאומית שירותי בריאות

מאת 6 באפריל 2020, 18:29 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

"העבודה בימים אלה היא אתגר מרכזי, ואין ספק שלטכנולוגיה יש תפקיד מרכזי ביכולת שלנו, כארגון, לעמוד בו. המוטיבים העיקריים שפעלנו לממש היו טיפול מרחוק, עבודה מהבית והצגת מידע עדכני ואמין לכל מקבלי ההחלטות בקופה, ובכל הדרגים", כך אמר מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות.

קסנר דיבר במפגש השני בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. את המפגש, שנערך באחרונה, פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

"המערכת הרפואית נמצאת בעיצומה של מערכה גדולה ומורכבת, שמשנה ותשנה רבות את תפיסת העולם של הטיפול הרפואי בכלל. משבר הקורונה הוא זרז רציני", אמר קסנר. "האתגר שלנו, בלאומית, כמו ביתר קופות החולים, הוא לתת שירות רפואי למבוטחים שלנו תוך הקטנת הסיכון לסגל הרפואי. איננו רוצים להגיע למצב כמו באיטליה, שם 14% מהנדבקים הם מהצוותים הרפואיים".

הוא ציין כי "התשתית הטכנולוגית שבנינו לאורך השנים אפשרה לנו לבצע מעבר מהיר למודל העבודה מרחוק, בתצורה מאובטחת, עם חיבור SSL-VPN לקופה והתחברות לחווה של טרמינל סרברס – מה שמאפשר לכל העובדים להפעיל את היישומים הרלוונטיים עבורם. השימוש בשרתי HyperConverged אפשר לנו להגדיל את מספר השרתים הווירטואליים בצורה מהירה. אגף ה-IT עובד כמעט כולו מהבית, 90% ממנו. יש כמה אזורים המחייבים הגעה למשרדים. בקרוב נגיע למצב שבו רק עובדי IT בודדים, במספר חד ספרתי, יגיעו פיזית למשרדים. עובדי המטה, גם הם יכולים להתחבר לרוב המערכות שהם עובדים אתן, ובאופן מאובטח".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון.

"הסגל הרפואי הוא חוד החנית שלנו", הוסיף קסנר. "גם לפני המשבר היינו מהחלוצים בביקורי וידיאו (טלה רפואה), עם הרופא האישי. במהלך המשבר הרחבנו את השימוש ביכולות המובנות שלנו – שילוב של תוכנת זום כ-SDK בתוך האפליקציה ובתיק רפואי ממוחשב. כעת אנחנו מאפשרים לרופאים האישיים – דיאטנים, עובדים סוציאליים, בריאות הנפש ובקרוב התפתחות הילד – לעבוד מהבית בצורה זהה לדרך שבה הם עבדו במשרד".

לסיכום אמר קסנר כי "רואים את השינוי במספרים: מספר מפגשי הטלה רפואה שילש את עצמו לעומת התקופה שלפני המשבר. אנחנו מפתחים בצורה זריזה. התאמנו מעכשיו לעכשיו את תשתיות זימון התורים למודל של עבודה היברידית. אנחנו קוראים לזה 'זום יזום'".

רפי שקולניק, מנכ''ל אווייה ישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

רפי שקולניק, מנכ"ל אווייה ישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

רפי שקולניק, מנכ"ל אווייה ישראל, ציין במפגש כי "בחודש האחרון עזרנו באופן מסיבי לארגונים להעבירם בצורה מסודרת ומאובטחת לעבודה מרחוק". לדבריו, "פעלנו בכמה שדות: הראשון, בעולם הקונטקט סנטר. לחברות ביטוח, בנקים, כרטיסי אשראי וארגוני ענק נוספים היו אולמות ענק בגודל מגרשי כדורגל של נציגים. זה לא בריא – לקחנו את נציגי השירות ואפשרנו להם לעבוד מרחוק. כל שולחן העבודה הרגיל שהעובד קיבל במשרד, עם חיבור ל-CRM, סרגל הכלים, הקלטות שיחות ושאר היכולות – נמצא בביתם ובאופן מאובטח".

"סיפקנו יכולות אלה גם לשאר עובדי הארגונים", אמר. "הם ממשיכים לעבוד כרגיל, עם שיחות וידיאו, קול ושיחות דרך הרשת. אנחנו נותנים להם את רוב סביבת העבודה – בבית. כך מתקבלת המשכיות עסקית עם אבטחה מלאה. גם למערכת החינוך אנחנו מספקים יכולות למידה מרחוק. עבודת וידיאו מרוחקת היא שירות ענני לחלוטין, שאנחנו מציעים ללא תשלום למשך שלושה חודשים".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון.

לסיכום אמר שקולניק כי "אנחנו לא עושים הוקוס פוקוס. כל מה שעשינו בימים אלה קיים כבר זמן רב. יכולת העבודה מרחוק של אווייה היא מוכחת והקורונה דחפה אותה קדימה. עולם הפוסט קורונה יהיה שונה וישלב יכולות עבודה מהבית, תוך ניצול הזמן הפנוי מההימנעות מפקקים".

עוד השתתפו במפגש: יובל טל, מנהל מוצר סימפל צ'ט באלעד מערכות; איתי זימן, סמנכ"ל טכנולוגיות בברינקס ישראל; ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו; עופר אמיתי, מייסד משותף ומנכ"ל פורטנוקס; איתן מארבי, מהנדס מערכות בכיר בקומוולט ישראל; דוד סתיו, מנמ"ר אוניברסיטת תל אביב; רונית רובין, נשיאת אול קלאוד לאזור EMEA ; איריס נחשוני, סמנכ"לית מערכות מידע גלובלית באורמת; ודורית שר, מנכ"לית אקספריטי.

המשך הדיווח – מחר (ג').

"לטכנולוגיה יש תפקיד מרכזי ביכולתנו להיאבק בקורונה ולהמשיך לטפל במבוטחים" Reviewed by on . "העבודה בימים אלה היא אתגר מרכזי, ואין ספק שלטכנולוגיה יש תפקיד מרכזי ביכולת שלנו, כארגון, לעמוד בו. המוטיבים העיקריים שפעלנו לממש היו טיפול מרחוק, עבודה מהבית "העבודה בימים אלה היא אתגר מרכזי, ואין ספק שלטכנולוגיה יש תפקיד מרכזי ביכולת שלנו, כארגון, לעמוד בו. המוטיבים העיקריים שפעלנו לממש היו טיפול מרחוק, עבודה מהבית Rating: 0

הגיבו