בשל הקורונה: זירוקס הפסיקה את ההשתלטות העוינת על HP

מזירוקס נמסר כי "משבר הבריאות העולמי הנוכחי והסערה המקרו-כלכלית בשוק הגלובלי יצרו סביבה עסקית שאינה תורמת לכך שנמשיך לרכוש את HP" ● דירקטוריון HP דחה את ההצעות של זירוקס פעם אחר פעם

מוותרת על HP. זירוקס

זירוקס הפסיקה את ניסיון הרכישה שלה את HP, בדרך של השתלטות עוינת – כך הודיעה ענקית המדפסות וציוד המחשוב האישי בסוף השבוע. הסיבה להחלטה להפסיק את ההשתלטות העוינת, הסבירה, היא משבר הבריאות העולמי הקשור לנגיף הקורונה.

בחודשים האחרונים הובילה זירוקס הצעת השתלטות עוינת על HP , שאם הייתה יוצאת לפועל הייתה משלבת את שתי ענקיות הטכנולוגיה האגדיות – אך דירקטוריון החברה דחה את כל ההצעות. עתה הודיעה זירוקס כי "משבר הבריאות העולמי הנוכחי והסערה המקרו-כלכלית בשוק הגלובלי, שנגרמו על ידי הנגיף, יצרו סביבה עסקית שאינה תורמת לכך שנמשיך לרכוש את HP".

במסגרת הפסקת ההשתלטות העוינת, זירוקס לא רק תסיר את הצעת הרכישה שלה, אלא גם לא תמנה אנשים מטעמה לדירקטוריון HP.

"יש לנו תזרים מזומנים בריא ומאזן, המאפשר לנו לנווט את הדרך בין האתגרים הבלתי צפויים, כמו המגיפה הגלובלית שניצבת לפנינו. נעשה זאת תוך שמירה על אפשרות אסטרטגית לעתיד לבוא", מסרה HP בתגובה להצהרת זירוקס.

ניסיון אחר ניסיון, דחייה אחר דחייה

בנובמבר האחרון הציעה זירוקס לחברה שהיא מעוניינת לרכוש – HP, שגדולה ממנה פי שלושה – סכום של 22 דולר למנייה, קרי: בין 24 ל-27 מיליארדי דולרים (תלוי במצב השוק בזמן הרכישה), עבור קבלת הבעלות עליה. אלא שמועצת המנהלים של הנרכשת הפוטנציאלית דחתה פה אחד את ההצעה, ואמרה כי זו ממעיטה בהערכת שוויה של החברה ואיננה לטובת בעלי המניות.

בפברואר השנה זירוקס הגדילה את ההצעה ל-24 דולר למניה, שמשקפים שווי כולל של כ-34 מיליארד דולר.

לאחר כמה סירובים מצד HP והתכתשויות מילוליות בין המנכ"לים של שתי החברות, נציגי זירוקס נפגשו עם בעלי המניות של HP מספר פעמים, על מנת לדון ב-"סינרגיות" הפוטנציאליות שיכולות להגיע כתוצאה מהעסקה, אם תתממש. יצוין כי אחד הדוחפים הגדולים למיזוג בין שתי החברות היה קרל אייקן, המשקיע האקטיביסט, שבבעלותו 10.6% ממניות זירוקס ושבשנה שעברה רכש בעלות חלקית על HP, בשווי 1.2 מיליארד דולר.

גם טרם הקורונה, המצב בשוק לא האיר פנים ל-HP ולזירוקס

HP, מיצרניות המדפסות הגדולות בעולם, וזירוקס, מהספקיות הגדולות של מכונות צילום, נאבקות כל אחת על עתידה הכלכלי, בשל פגיעה בליבה העסקית של השתיים: התעניינות הולכת וקטנה של ארגונים בהדפסות משרדיות. גם עסקי המחשבים של HP לא צומחים.

שתי החברות הגיבו לשינויים בשוק על ידי קיצוץ בעלויות. HP החלה בארגון מחדש, גדול, תחת המנכ"ל החדש שלה, אנריקה לורס, שהחל בתפקידו ב-2019. לורס הודיע ש-HP תפטר בין 7,000 ל-9,000 מעובדיה. מדובר בצעד דרמטי של פיטורי ענק, בסדר גודל של בין 13% ל-16% מכוח האדם בחברה, שעומד על 55 אלף עובדים. HP מסרה כי הצעד, שעלותו מוערכת במיליארד דולר, יביא לחיסכון של סכום דומה עד 2022. החברה הפסידה כמעט שליש מערכה – מנייתה ירדה ב-29% ושווי השוק שלה עמד בסוף 2019 על 27 מיליארד דולר.

זירוקס, מצדה, אמרה בשנה שעברה שתקצץ בהוצאותיה 640 מיליון דולר. היא צפתה כי המיזוג בינה לבין HP יניב חיסכון של לפחות שני מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים