כך נערך בית חולים השרון לטיפול מרחוק בחולי הקורונה

מערכת וידיאו ייעודית שמתחברת למחשבים רפואיים מאפשרת לצוות הרופאים לנטר ולטפל בחולים בבית החולים, שהוכרז כבית חולים ייעודי לקורונה ● ד"ר הבר, מנהל בית החולים: ההיערכות מורכבת וכוללת הכנסת טכנולוגיות רפואיות מתקדמות

אמנון אבי-גיא, מנהל החטיבה לציוד מחשוב של י.א. מיטווך ובניו, ליד המערכת באחד מבתי החולים. צילום: יח"צ

הטיפול בנפגעי הקורונה בבתי החולים מתבסס לא מעט על פתרונות תוכנה וחומרה, שמאפשרים לצוותים הרפואיים לטפל בחולים מרחוק מבלי שיצטרכו לבוא איתם במגע. בבית חולים השרון, מרכז רפואי רבין, שהוכרז בשבוע שעבר כבית חולים ייעודי רק לחולי קורונה, אושפזו עד היום 14 חולים שפוזרו בחדרים שונים. הרופאים והאחיות מבצעים את הניטור, הטיפול והבדיקות בעזרת מערכת ייחודית, שפותחה והוטמעה בבית החולים על ידי צוות של חברת י.א. מיטווך. המערכת מבוססת על מערכת תוכנת וידיאו ייעודית של חברת ViDYO, המתחברת למחשבים רפואיים, ומאפשרת לבצע תהליכי טלה-רפואה מלאים מרחוק בחולים.

לדברי ד"ר איתן הבר, מנהל בית חולים השרון, ההיערכות לפתיחת המקום לטובת חולי קורונה הייתה מורכבת ביותר וכללה מעורבות של מאות אנשי צוות, מיגון הולם והכנסה לשימוש של טכנולוגיות רפואיות מתקדמות ביותר.

אמנון אבי גיא, מנהל החטיבה לציוד מחשוב בחברת מיטווך מספר, כי "המערכת חוברה למחשב רפואי ייעודי וכן למערכות אחרות, דוגמת מכשירי Tyto, סטטוסקופים דיגיטליים, מכשירי אק"ג ואחרים, המספקים יכולת ביצוע של בדיקות רפואיות וקבלת אבחון מרחוק במהלך ביצוע שיחת הווידאו על ידי הגורם המטפל.

"המטרה הייתה לתת לאנשי הצוות הרפואי את מירב התנאים לטפל בחולים מרחוק, לפחות בחלק מהזמן", הוא אומר. "היה ברור לנו, שחייבים לעבוד כאן בלוחות זמנים מהירים מאוד. בפועל, לאחר הפיתוח הראשוני, המערכת יושמה בשטח תוך מספר ימים מצומצם".

אבי גיא מסביר עוד, כי הייחוד בפתרון שסופק לבית חולים השרון הוא בכך, שכל המערכות הן על פי תקן HIPPA, שהוא תקן בינלאומי מחמיר, העוסק בעיקר באבטחת מידע, מה שלא קים בבתי חולים אחרים. כמו כן, ציוד הקצה שלו אינו טאבלטים, כמו בבתי חולים אחרים, אלא מסך גדול שמחובר למחשב הרפואי הייעודי, המאפשר לחולים לראות את הרופא או האחות ממיטתם ולנהל איתם שיחה מרחוק, בין היתר מפני שהמערכת מצוידת ברמקולים רגישים ביותר, המאפשרים לשמוע היטב את הן החולה והן את הרופא".

באמצעות המערכת, הצוות הרפואי גם מבצע בדיקות מרחוק. "המצלמה, שהיא חלק מהמערכת, מסוגלת להתקרב אל החולה מבלי שהוא יצטרך לזוז, ולבצע בו את הבדיקות. אם יש צורך – הצוות הרפואי מתמגן, ונכנס לחדרו של החולה", מסביר אבי גיא.

כרגע מוצבות בבית החולים כ-18 עמדות, ולהשלמת התמונה, מציין אבי גיא, אנשי הצוות הצטיידו בתחנות עבודה קבועות, או מתניידות על גבי עגלות רפואיות ממוחשבות, כאשר המחשבים והמקלדות הן בעלי תכונות אנטי בקטריאליות.

ההטמעה של המערכות נעשתה בלו"ז קצר, לדברי אבי גיא, ימים בודדים לאחר שמשרד הבריאות הכריז על בית החולים כבית חולים ייעודי לקורונה.

״הפרויקט נתפס אצלנו כבעל חשיבות לאומית. היה ברור לכולם שיש לנו ולפתרונות הטכנולוגיים שלנו תפקיד חשוב בהגנה על הצוות הרפואי, המסור לתפקידו ועובד סביב השעון כדי לטפל בחולי הקורונה", אומר אמיר מיטווך, מנהל הפיתוח העסקי של החברה.

בעקבות ההצלחה של ההטמעה בהשרון, המערכת מוטמעת גם בבית חולים שניידר בפתח תקווה ובבית חולים העמק בעפולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים