דו"חות חיוביים למטריקס: "ערוכים לקורונה"; מיהם חמשת מקבלי השכר הגבוה?

החברה סיימה את 2019 ואת הרבעון האחרון שלה בסימן חיובי בסעיפים העיקריים שלה, ומוסרת כי היא ערוכה להתמודד עם המשבר ● מוטי גוטמן ממשיך לעמוד בראש רשימת מקבלי השכר בחברה, אם כי שכרו ירד ב-14%

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מטריקס סיימה את 2019 ואת הרבעון האחרון שלה בסימן חיובי, עם עליות בשני הסעיפים העיקריים – ההכנסות והרווח הנקי, כך עולה מהדו"חות הכספיים שהיא פרסמה היום (ה'). לצד זאת, היא פרסמה את רשימת חמשת מקבלי השכר הגבוה ביותר בחברה, כאשר המנכ"ל, מוטי גוטמן, ממשיך לעמוד בראשה, למרות ירידה בשכרו. במטריקס אומרים כי הם ערוכים להתמודד עם משבר הקורונה, עקב מצבה הפיננסי האיתן.

הדו"חות מעלים כי החברה הציגה ב-2019 גידול של 13.4% בהוצאות ל-3.3 מיליארד שקלים ועלייה של 13.5% בהכנסות ל-3.6 מיליארד. בכך, בפעם הראשונה בתולדותיה, חצתה החברה את רף ההכנסות השנתיות של מיליארד דולר. נתונים חיוביים נרשמו, כאמור, גם בסעיפי הרווחיות: הרווח התפעולי השנתי גדל ב-15.5% ל-254.7 מיליון שקלים וזה הנקי עלה ב-15.7% ל-166.9 מיליון. העליות נובעות מגידול אורגני בפעילות של מטריקס ומאיחוד של חברות שנרכשו, ביניהן דנה הנדסה ומידעטק.

במהלך הרבעון, ההוצאות עלו ב-4.4% ל-835.8 מיליון שקלים, בעוד שההכנסות עלו ב-13.5% ל-905 מיליון. עם זאת, מספרית, ההכנסות גדלו פחות מההוצאות – ב-34.24 מיליון שקלים לעומת 35.13 מיליון. הרווח הנקי רשם עלייה של 7.3% ל-47.2 מיליון שקלים.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-13.8% ל-771 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-2.3% ל-134 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 14.8%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות פחתו ב-3.2% ל-66.6 מיליון שקלים והרווח ירד ב-1.3% ל-67.3 מיליון.

מטריקס ממשיכה לחלק דיבידנדים לבעלי מניותיה מדי רבעון בשיעור של עד 75% מהרווח הנקי. ב-2019 חילקה החברה דיבידנדים בסך מצטבר של כ-116 מיליון שקלים בהשוואה לכ-102.4 מיליון ב-2018 – גידול של כ- 13.4%. לפי החברה, גם כאן מדובר בשיא. עם פרסום התוצאות הכספיות היא הכריזה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך של כ-35.4 מיליון שקלים (57 אגורות למנייה).

מיהם מקבלי השכר הגבוה ביותר במטריקס?

כאמור, לצד התוצאות העסקיות, החברה פרסמה היום (ה') את רשימת חמשת מקבלי השכר הגבוה ביותר בה, כחלק מהדו"חות הכספיים השנתיים שלה. ככלל, שכרם של החמישה גדל ב-2019 ב-1.36%. שכרו של המנכ"ל, מוטי גוטמן, שיאן השכר ל-2018 בחברות ההיי-טק הבורסאיות, ירד בשנה החולפת ב-14.18% ל-11.16 מיליון שקלים. זאת, לאחר שב-2018 שכרו עלה בכמעט 60% לעומת 2017 והוא הרוויח כ-13 מיליון שקלים.

משה אטיאס, סמנכ״ל הכספים של מטריקס. צילום: סאם יעקובסון

משה אטיאס, סמנכ״ל הכספים של מטריקס. צילום: סאם יעקובסון

התלוש הגבוה ביותר במטריקס אחרי גוטמן הוא זה של משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים, ששכרו זינק ב-32.2% ל-4.16 מיליון. בגלל הזינוק, אטיאס החליף במקום השני את אליעזר (לייזי) אורן, נשיא וסגן יו"ר הדירקטוריון, שהוא השלישי בין מקבלי השכר הגבוה ביותר במטריקס, עם עלייה של 14.73% ל-3.94 מיליון. דניס רובינסון, מנכ"ל החברה הבת Xtivia, ששכרו גדל ב-11.5% ל-2.4 מיליון שקלים, נמצא במקום הרביעי, וסוגר את הרשימה זיו מנדל, מנהל חטיבת ההדרכה, ומנהל חטיבת הבדיקות, האוטומציה והאוף-שור, שקיבל השנה 18.45% יותר – 2.57 מיליון.

בשנה שעברה הקדים גוטמן את יואב וינברג, מנכ"ל אמת מחשוב, ומוטי אלמליח, אז מנכ"ל בזק בינלאומי, שהיו במקומות השני והשלישי ברשימת מקבלי השכר הגבוה. מעניין יהיה לראות אם גוטמן ישמור על מקומו הראשון על אף הירידה בשכרו. את זאת אפשר יהיה לדעת רק בתחילת החודש הבא, לאחר שכל חברות ההיי-טק הבורסאיות יפרסמו את הדו"חות הכספיים השנתיים שלהן.

"ערוכים להתמודד עם משבר הקורונה"

גוטמן אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו מסכמים את 2019 כשנת שיא בכל אחד מהמדדים הכספיים: מחזור מכירות, רווח גולמי, רווח תפעולי, רווח נקי, רווח נקי למנייה, EBITDA וחלוקת דיבידנדים. אנחנו ממשיכים לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו וממשיכים לגדול בהכנסות, ברווח התפעולי ובעיקר בשורה התחתונה – הרווח הנקי, וכפועל יוצא מכך בדיבידנדים שלהם זוכים בעלי מניות החברה".

הוא ציין ש-"החברה המשיכה ב-2019 להרחיב את פעילותה בתחומי הסייבר, הענן, האינטרנט והמובייל, פתרונות הדטה והאנליטיקה, ה-ERP, ה-CRM, מערכות האחסון, הגיבוי וההמשכיות העסקית, פתרונות ייעודים לסטארט-אפים, הכשרת אנשי טכנולוגיה ועוד. במקביל, העמקנו את פעילותנו בעולמות הייעוץ האסטרטגי והניהולי, וכן את פעילותנו בעולם, בדגש על ארצות הברית".

גוטמן התייחס למשבר הקורונה ואמר כי "בימים אלה, אנחנו מחויבים בראש ובראשונה לבריאות עובדינו, לקוחותינו ושותפינו. אנחנו ערוכים לסייע ולהתאים את פעילותנו וסביבת עבודתנו להנחיות הרשויות וצרכי הלקוחות בהתמודדות עם המצב ככל שיידרש. אנחנו פועלים כדי לשמור על רציפות הפעילות שלנו מול הלקוחות. מטריקס ערוכה להתמודד עם המשבר ועושה זאת כשמצבה הפיננסי איתן והניהול הוא שקול וקפדני, תוך שליטה ובקרה צמודה על התפתחות האירועים והתגובות הנדרשות".

באשר לעשור שזה עתה התחיל ציין גוטמן כי "הדגש שלנו במהלכו יהיה על הרחבת פעילות הייעוץ האסטרטגי והניהולי, גידול במספר הפרויקטים ושירותי התפעול לטווח ארוך, הרחבת פעילותנו בענף הבריאות, הייצור והקמעונאות, גידול בפעילותנו במגזר הביטחון, מיצוי פוטנציאל הסינרגיה בין פעילויות מטריקס השונות, המשך צמיחה באירופה ובארצות הברית, והמשך יישום מדיניות הרכישות והמיזוגים. על מנת לממש את היעדים הללו, דיווחנו היום על הצטרפותו של אלוף (מיל') ניצן אלון לשורותינו, ומינויו כסמנכ"ל אסטרטגיה ויו"ר מטריקס דיפנס. אלון מביא עמו ניסיון רב ערך וכישורים לחיזוקנו בתחום הביטחון, כמו גם יכולות מוכחות של תכנון אסטרטגי ותכנון ארוך טווח".

סייע בהכנת הידיעה: יניב הלפרין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים