אלוף (מיל') ניצן אלון מונה לסמנכ"ל אסטרטגיה במטריקס

לאלון עבר צבאי עשיר, והוא אף קיבל את צל"ש הרמטכ"ל ● הוא יהיה אחראי להובלת תהליך התכנון האסטרטגי של מטריקס לשנים הקרובות, וכן ישמש כיו"ר מטריקס דיפנס

אלוף (מיל') ניצן אלון, סמנכ"ל האסטרטגיה של מטריקס ויו"ר מטריקס דיפנס. צילום: יח"צ

אלוף (מיל') ניצן אלון מונה לתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה של מטריקס ויו"ר מטריקס דיפנס – חטיבת הביטחון של מטריקס.

אלון, אשר קיבל את צל"ש הרמטכ"ל, היה, בין יתר תפקידיו, מפקד סיירת מטכ"ל, רח"ט הפעלה באמ"ן, מפקד אוגדת איו"ש, אלוף פיקוד מרכז וראש אגף מבצעים. בתפקידו האחרון מונה על ידי הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, לתפקיד פרויקטור למאבק באיום האיראני. בטרם השתחרר, לאחר שהפסיד בהתמודדות לתפקיד הרמטכ"ל פעמיים, אלון מונה לעמוד בראש צוות בדיקה שבחן לעומק את המשמעויות העתידיות של חשיפת המבצע בחאן יונס. לאחר שחרורו שימש אלון כמנכ"ל קנדוק, מגדלת הקנאביס הרפואי הוותיקה הנמצאת בבעלותה של אינטרקיור. ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הוא יו"ר אינטרקיור וקנדוק.

במסגרת תפקידו אלון יעבוד עם ירון רז, מנהל מטריקס דיפנס, בתחום הייעוץ הביטחוני, ולהרחבת פעילות הפרויקטים של מטריקס בתחום הביטחון. זאת, לצד הידוק הקשר עם מנהלים ומפקדים במגזר הביטחוני בדרגים השונים. כסמנכ"ל האסטרטגיה של מטריקס, אלון יוביל את תהליך התכנון האסטרטגי של מטריקס לשנים הקרובות, בהיבטים כגון: שווקים וגיאוגרפיות, קווי פעילות חדשים והתאמת פעילות קיימת לצרכי השוק, איתור מיזוגים ורכישות וכן מיזמים משותפים עם מערכת הביטחון.

מטריקס דיפנס עוסקת באפיון, פיתוח ויישום מערכות ייעודיות לצרכי המגזר הביטחוני, מערכות ניהול ידע מבצעי, פיתוח מערכות שליטה ובקרה לתחומי הביטחון וכן מערכות עזר המשולבות בביטחון האישי של אזרחים, הכנה ותרגול מפקדים למצבי משבר וחירום ועוד. החברה פועלת בתחומי הסייבר, הבינה המלאכותית ואנליטיקה. כזכור, מטריקס הייתה שותפה להקמת ה-CERT (ר"ת Computer/Cyber Emergency Response Team – צוות תגובות לאירועי מחשוב וסייבר בחירום) הלאומי בעשור הקודם, כחלק מקבוצת חברות בראשות רפאל. עוד הייתה מטריקס שותפה להקמת מרכזי CERT בכמה מדינות בעולם, וכן הובילה את פרויקט הרקולס, למיפוי וניתוח תחום הסייבר בתעופה האזרחית בישראל. מטריקס דיפנס הוקמה על ידי ד"ר אביאם סלע, מבכירי טייסי הקרב של חיל האוויר.

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר כי "אלון, שהצטרף להנהלת החברה, הוא מהלוחמים והמפקדים הטובים והמוערכים בצה"ל. ניסיונו הרב בהובלת תהליכי חשיבה, תכנון אסטרטגי ובניין כוח בסביבה מאתגרת ועתירת שינויים הינו מכפיל כוח למטריקס בזירה העסקית והביטחונית. בעידן שבו האתגרים הביטחוניים של ישראל ומדינות ידידותיות לנו הם רבים ומגוונים – הטכנולוגיה מהווה את הנדבך המרכזי במענה לאתגרים אלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים