מיהו בעל השכר הגבוה ביותר בעולם ההיי-טק?

כמדי שנה, סיכמנו עבורכם את רשימת בעלי עלות השכר הגבוהה ביותר מבין המנהלים הבכירים של חברות הענף שמפרסמות את הנתונים בבורסה ● האם 2018 הייתה שנה חיובית מבחינה זו? באילו חברות נרשמו ירידות בולטות? ומי במקום הראשון?

כמה הבכירים מרוויחים? צילום אילוסטרציה: BigStock

2018 הייתה שנה מבורכת מבחינת הביצועים של החברות הטכנולוגיות. רבות מהן רשמו עליות בהכנסות וברווחים, או מעבר לרווחיות. הדבר בא לידי ביטוי בעלויות השכר של המנהלים הבכירים של חלק ניכר מהחברות – שבמקרים רבים עלו לעומת השנה שעברה בשיעורים דו ספרתיים. יש לציין שברוב המקרים, חלק נכבד מעלות שכרם של הבכירים מבוסס על הביצועים שלהן או של חברות הבת שהם מנהלים, מה שמסביר את השינויים החדים. עוד יצוין כי הנתונים המובאים כאן הן של החברות שמפרסמות אותם בבורסה, וכפי שפרסמו.

גם בשנה החולפת, בעל עלות השכר הגבוהה ביותר מבין בכירי החברות הטכנולוגיות היה מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. עלות שכרו ב-2018 עמדה על 13 מיליון שקלים. גוטמן לא רק היה בעל השכר הכי גבוה, אלא גם זה ששכרו עלה, שלא לומר זינק, בשיעור הגבוה ביותר – 58.96%. את המקום השני ברשימה תופס הפעם יואב וינברג, מנכ"ל אמת מחשוב, עם עלות שכר של 5.11 מיליון שקלים – גידול של 17.19%. הוא הדיח מהמקום השני את שחר אפעל, מנכ"ל נס, שירד למקום העשירי.

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

במקום השלישי מדורג מוטי אלמליח, המנכ"ל הפורש של בזק בינלאומי, שעבר בסוף השנה להיות סמנכ"ל התפעול של החברה, עם עלות שכר שנתית של 4.22 מיליון שקלים – עלייה של 15.62%. השכר של אודי וינטראוב, מנכ"ל משותף של מלם תים, גדל ב-3.85% ל-3.59 מיליון שקלים, מה שהציב אותו במקום הרביעי. החמישייה הפותחת ננעלת עם מנכ"ל חילן, אבי באום, שרשם גידול של 0.94% בלבד ל-4.46 מיליון שקלים.

הצד השני של המטבע

2018 אמנם התאפיינה בעליות, אך היו גם ירידות בשכרם של כמה בכירים בחברות טכנולוגיות. שתי חברות שבולטות בהקשר זה הן טלדור, שנמצאת בעיצומה של תכנית הבראה, ובזק, שחוותה ב-2018 טלטלות בעקבות תיק 4,000, התחרות בשוק והסוגיות הרגולטוריות. כך, עלות השכר של נתן פרידחי, סמנכ"ל ומנהל אגף המערכות בטלדור, ירדה ב-17.31% ל-1.11 מיליון שקלים, וזו של חיים סלע, סמנכ"ל ומנהל אגף BPO, קטנה ב-30.93% ל-833 אלף שקלים. לעומת זאת, עלות שכרו של אסף ליטבינוב, סמנכ"ל ומנהל חטיבת השירותים המנוהלים, גדלה ב-19.89% ל-856 אלף שקלים.

בבזק, הירידה הבולטת ביותר נרשמה בשכרו של שלמה רודב, היו"ר, ש-"הסתפק" אשתקד ב-2.58 מיליון שקלים – צניחה של 54.41% לעומת 2017. עם זאת, יש לקחת בחשבון שב-2017 הוא הועסק במשרה מלאה ובשנה החולפת – בשלושת רבעי משרה. עוד בקבוצת התקשורת הגדולה, עלות השכר של רון אילון, עד לא מכבר מנכ"ל yes, צנחה ב-44.85% ל-2.19 מיליון שקלים; וזו של רן גוראון, מנכ"ל פלאפון (שקיבל באחרונה גם את הניהול של בזק בינלאומי ו-yes), ירדה ב-15.69% ל-3.41 מיליון.

דבר בולט נוסף ברשימה הוא היעדרן המוחלט של הנשים ממקבלי השכר הגבוה ביותר בחברות טכנולוגיות. בין שלל המנהלים המוזכרים למעלה אין ולו אישה אחת, מה שמעיד שוב על הייצוג הנמוך מאוד של נשים מקומות ההנהלה של החברות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עודי

    הכי משתלם להיות מנכל של חברת קבלן . במקום שיעסיקו את העובד ישיר יש קבלנים מליונרים

  2. ורד

    ברור שמנכ"ל מטריקס מרוויח שכר כה גבוה על חשבון המתכנתות החרדיות שמרוויחות שכר מינימום!!!

אירועים קרובים