אילון מאסק טוען שאפל הרסה לו את האימייל – מדוע?

היזם המרתק - מנכ"ל טסלה, SpaceX ועוד חברות חדשניות - טען שאחד מעדכוניה האחרונים של הענקית ל-iPhone אחראי לשקרה ● מאסק השתמש במקרה כדי להדגים עד כמה תוכנה מתפקדת ועדכנית חיונית לחיי היומיום, בראיון באירוע Satellite 2020

יפסיד 2.5 מיליארד דולר? אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה. צילום: מתוך ויקיפדיה

במהלך ראיון שנערך לאחרונה בכנס Satellite 2020 בוושינגטון, העלה אילון מאסק, יזם מרתק שהוא המייסד והמנכ"ל של חברות טכנולוגיה בולטות כמו SpaceX, טסלה, ואחרות, חוויה שקרתה לו עקב עדכון מערכת הפעלה של אפל ל-iPhone, שלטענתו הרס לו את המייל.

מאסק עשה זאת תוך כדי מענה לשאלה על חשיבותה הכללית של תוכנה, והתפקיד שהיא ממלאת בפרויקטים שלו, כך דיווח ה-Business Insider.

אפל השיקה את iOS 13 בספטמבר 2019. רבים התלהבו באותו זמן מהכנסת הפיצ'ר שסיפק למערכת מראה כהה (Dark Mode), אולם ההתרגשות דעכה עד מהרה בגלל מספר לא קטן של באגים שנמצאו בתוכנה, ומשתמשי iPhone רבים, התלוננו על אפליקציות שהפכו להרבה פחות יציבות. זה מה שקרה כנראה גם למייל של מאסק.

המראיין שוחח עם היזם הטכנולוגי היצירתי, המוכר כ"ילד רע" בתעשייה (למשל באופן שבו הסתבך עם ה-SEC ונאלץ לעזור את כס יו"ר טסלה אחרי ציוצים מוליכי שולל, לכאורה, שהעלה לחשבון הטוויטר שלו). בדבריו ציין המראיין הערה קודמת שהשמיע המנכ"ל המפורסם בנוגע לדעיכה ההדרגתית של הטכנולוגיה ככלל. אחריה שאל את בן שיחו האם הוא חושב שהבעיות שאליהן התייחס כבר בעבר בתחום הטכנולוגי ישפיעו על משימתו להתיישבות במאדים – שעליהן הוא מספר כל העת ואף מקדם באמצעות פיתוחים ב-SpaceX, יצרנית הטילים לחלל – מכיוון שחלק גדול מהטכנולוגיה המעורבת בדבר מופעלת על ידי חומרה ותוכנה כאחד.

מערכת ההפעלה של אפל

מערכת ההפעלה של אפל

הטכנולוגיה לא משתפרת אוטומטית – היא זקוקה למתכנתים "טריים"

מאסק השיב, וכדי להבהיר את ההערה הקודמת שלו "נכנס" על-הדרך באפל. הוא אמר כי "מה שהתייחסתי אליו הוא שהטכנולוגיה לא משתפרת אוטומטית. אנשים רגילים לכך שהטלפון נהיה טוב יותר בכל שנה. אני משתמש iPhone, אבל אני חושב שחלק מעדכוני התוכנה האחרונים לא היו נהדרים, וזה ודאי מזין את הנקודה זו. זה (העדכון – ג"פ) קלקל את מערכת הדואר האלקטרוני שלי. וזה די מהותי", אמר מאסק.

בדבריו לא פירט מאסק הרבה מעבר לחוויה הכללית שלו עם עדכן התוכנה, אך המשיך להדגיש את החשיבות של שכירת והעסקת כישרונות טריים בתעשיית הטכנולוגיה באופן קבוע.

אם כן, הנקודה של מאסק לא הייתה שאפל גרועה באופן ייחודי כי שחררה תוכנה עם באגים, אלא שחברות בכלל סובלות לעתים קרובות ממחסור ב"דם טרי" ולכן התוצרים של התוכנה שלהן לא מספיק טובים.

מאסק טען שתוכנה מאבדת רלוונטיות לאורך זמן, ושיש צורך לתחזק ולשפר אותה באופן פעיל, על ידי אנשים חכמים וחדשניים שהחברות מוכרחות להעסיק.

"בטוח שיש הרבה תוכנה שם בחוץ", אמר מאסק, "וחלק ממנה, האנשים שכתבו אותה פורשים – או אולי מתים. זה עומד להיות אישיו". בהמשך הבהיר: "אנו בהחלט זקוקים להרבה יותר אנשים חכמים כדי לעבוד בתוכנה".

כדאי להיזכר שמאסק כבר "נכנס" באפל בעבר. ב-2015 הוא טען כי הענקית היא המקום אליו עוברים עובדים לשעבר אם הם "לא הצליחו" בזמן שהיו מועסקי טסלה – החברה המפתחת כלי רכב חדשניים שאותה הוא מוביל. "הם שכרו אנשים שפיטרנו", סיפר אז מאסק והמשיך ואמר ש-"אנחנו תמיד מכנים בבדיחות את אפל 'בית הקברות טסלה'. אם לא תצליח בטסלה – תלך לעבוד אצל אפל. אני לא צוחק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים