רוצים לפרסם סטוריז מפייסבוק באינסטגרם? בקרוב

במשך זמן רב משתמשים יכלו לשתף את הסטוריז שלהם מאינסטגרם ישירות בפייסבוק, אבל כעת החלה הרשת החברתית הדומיננטית להתנסות בפוסטים צולבים בכיוון השני, כנראה בתקווה שהמהלך יביא לעוד פוש לפלטפרמת הליבה שלה

בקרוב תשתפו אותם גם באינסטגרם? Facebook Stories. צילום: יח"צ

הסטוריז – שיתופי התוכן ברשתות החברתיות שהם באוריינטציה גרפית-צילומית שהינם קצרי טווח – הפכו ללא ספק לפורמט של התקופה ושל בני הדור הצעיר. ולמרות שמי שפיתחה והביאה אותם לעולם היא בכלל המתחרה הקטנה, סנאפצ'ט, מי שנחשבת כיום לפלטפורמה שבה הסטוריז חוגגים ושולטים (שלא לומר 'שולתתתתים') היא דווקא אינסטגרם, ששביטה את התכונה בלי היסוס. פורמט ה-Stories התווסף לשירות כבר באוגוסט 2016 והשאר היסטוריה, והיסטריה. כיום חייבת אינסטה חלק נכבד מהפופולריות העצומה לפיצ'ר הזה, שללא ספק הפך לממתק ממכר בעבור המשתמשים הצעירים שלה.

לכן, פייסבוק – שהיא, כידוע, הבעלים של אינסטגרם וווטסאפ – אימצה גם את הסטוריז גם לפלטפורמת הליבה שלה, וגם ליישום ההודעות המיידיות WhatsApp (ובכך ייצרה גם עבורו יותר מ-500 מיליון משתמשים פעילים יומיים) כבר מזה זמן מה. בווטסאפ היא כינתה את אותה מתכונת פרסום בשם "סטאטוסים".

בשנת 2017 השיקה החברה את האפשרות לשתף סטוריז מאינסטגרם בפייסבוק, מה שהיה אמור לתרום עוד להצלחה, כיוון שפייסבוק נחשבה אז לחזקה יותר מבין הפלטפורמות. לפייסבוק עדיין יש הרבה יותר משתמשים פעילים על הנייר, אבל היא הפכה לזירה מעט יותר מיושנת שמתאימה, לפחות לכאורה, לקהל המבוגר יותר. זה גם אומר שהסטוריז בפלטפורמת Facebook הקלאסית לא ממש הצליחו להמריא ולמשוך אליה קהל יותר צעיר. כעת, כאמור, נבדקת האפשרות לשיתוף הסטוריז שהועלו בפייסבוק גם באינסטגרם. מדוע? 

יותר חשיפה – יותר הצלחה

ראשית, סטוריז שישותפו באופן חוצה פלטפורמות בין פייסבוק ובאינסטגרם, תחת המיתוג "שתפו רגעים עם עוקבים שונים" יאפשרו למשתמשים – כולל חשבונות מותג וחברה – להציג את תוכן הסטורי שיצרו לקבוצות העוקבים שלהם, השונות כנראה בפייסבוק ובאינסטגרם.

בנוסף, כל האפשרויות לשיתוף של אותם "סיפורים" מהפלטפורמות השונות גם באחרות מבטיחות למשתמשים להפיץ את התוכן שלהם בכמה שיותר זירות ביקום השייך לפייסבוק – ובכך להגדיל את משך הזמן בו הצופה מצליח לראות אותם, שהרי מדובר בפורמט של פרסום לטווח קצר בלבד, שנעלם לאחר יממה.

המשמעות היא שהתוכן לא רק מוצג באופן פוטנציאלי יותר זמן, אלא גם מגיע ליותר עיניים של משתמשים, כיוון שאלו, כאמור, שונים לעיתים קרובות בכל אחד מהשירותים החברתיים, גם אם הבעלים זהה. וזה גורם רלוונטי לנראוּת במדיה החברתית.

לכן האינסטגרמים הרבים קיבלו בברכה בעבר את האפשרות לפרסום צולב מאינסטגרם לפייסבוק. השאלה היא איך יחושו הפייסבוקיסטים עם החידוש והאם יתלהבו ממנו וישתפו איתו פעולה.

ג'יין מנצ'ון וונג, חוקרת האפליקציות, שיתפה בציוץ בטוויטר את החידוש שנבחן כעת, בו נראה סטורי בפייסבוק שניתן יהיה לראות באינסטה ובמסנג'ר.


דובר פייסבוק אמר ל-TechCrunch כי התכונה נכנסה לפלטפורמה באופן רשמי כבר בשלב הבדיקה. בהתאם, האופציה אינה עוד על תקן אבטיפוס, אלא נבדקת עם משתמשים בחיי היומיום שלהם במדיה החברתית.

לפיכך, משתמשי פייסבוק יכולים ככל הנראה לצפות כי האפשרות להצלבת הסטוריז שלהם לשני הכיוונים, פייסבוק-אינסטגרם, תהיה זמינה לכולם בעתיד הקרוב. עם זאת, פייסבוק עדיין לא פרסמה לו"ז ספציפי לכניסת השינוי לפעולה.

יצוין כי פרסום חוצה פלטפורמות עובד גם עם ווטסאפ – וניתן לשתף את הסטטוס בסטורי שלכם בפייסבוק. בנוסף, בשנת 2018 בחנה פייסבוק אפשרות להצלבת הסטוריז מאינסטגרם ישירות עם ווטסאפ – אבל בינתיים זה לא קרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים