מנכ"ל אינסטגרם מודה שהעתיק מסנאפצ'ט

רשתות חברתיות מעתיקות אלה מאלה תכונות ורעיונות מוצלחים לרוב, אבל נדיר שיודו בכך ● מנכ"ל רשת שיתוף התמונות הפופולרית הפתיע כשנתן קרדיט למפתחת קונספט הסיפורים שהתווסף כעת לרשת שלו והודה שהרעיון לתכונה אינו מקורי

תוספות וחידושים. אינסטגרם

קווין סיסטרום, מנכ"ל אינסטגרם (Instagram) הצליח להפתיע, והוא לא עשה זאת דווקא בעזרת תכונה חדשנית, ייחודית ומסקרנת שנוספה לרשת החברתית בניהולו, אלא בעצם להפך – סיסטרום הודה כי הרעיון שעומד מאחורי הפיצ'ר החדש, Instagram Stories, שהתווסף כעת לשירות שלו – הוא תוצר של העתקה מתכונה שהמציאה המתחרה שלו, סנאפצ'ט (Snapchat). סיסטרום אף אמר כי לסנאפצ'ט מגיע קרדיט על היצירתיות שלה.

הסיפורים גם באינסטגרם ייעלמו

Instagram Stories הוא שמה הלא-מקורי של התכונה החדשה, שנועדה לספק לחצי מיליארד משתמשי הרשת החברתית אפשרות לשתף סיפורים שייעלמו מהסייבר ספייס של התוכנה בתוך 24 שעות. הסיפורים ישותפו ישירות עם העוקבים של המשתמש במתכונת של תמונות וסרטוני וידיאו, וכמו בסנאפצ'ט נעלמים בחלוף זמן מוגדר.

ה-Instagram Stories מגביל את משך הסרטונים ל-10 שניות, בשונה מאורכם של הסרטונים ה"רגילים" באינסטגרם, שעומד כיום על עד 60 שניות. בנוסף, המשתמשים יוכלו לבחור מי מבין העוקבים רשאי לצפות בסיפורים שלהם, ואף לחסום את מי שאינם מעוניינים שהסיפורים יגיעו אליו.

כולנו מעוניינים לשמור על התנהלות קולית, ובהיותה מודעת לכך כתבה החברה בהודעתה לעיתונות "עם סיפורי אינסטגרם אין צורך לחשוש משיתוף יתר".

התכונה החדשה תגיע בשבועות הקרובים לניידים מבוססי אנדרואיד ו-iOS. כשתתווסף היא פשוט תופיע מעל הפיד של המשתמשים, שיוכלו להקיש על סמלים ולצפות במבחר תמונות וסרטוני וידיאו שהועלו ביממה האחרונות על ידי משתמשים שאחריהם הם עוקבים.

השראה – החלק המעניין של העמק

בראיון שקיים סיסטרום עם ג'וש קונסטין מ-TechCrunch אמר המנכ"ל שנשאל על הדמיון בין התכונה החדשה לתכונה Stories הבולטת אצל המתחרה כי "כאשר אתה חדשן, זה מדהים. בדיוק כמו שלאינסטגרם מגיע כל הקרדיט על הבאת מסננים אל קדמת הבמה. לא מדובר במי שהמציא משהו. מדובר על פורמט, ואיך אתה לוקח אותו לרשת ומביא אליו ספין משלך".

לדבריו, "פייסבוק (Facebook) המציאה את הפיד, לינקדאין (LinkedIn) לקחה את הפיד, טוויטר (Twitter) לקח את הפיד, אינסטגרם לקחה את הפיד, וכל אחד מהם מרגיש שונה מאוד כעת, והם משרתים מטרות שונות מאוד. אבל אף אחד לא מסתכל בזלזול על מישהו שאימץ משהו שהוא כל כך נהדר בבירור בעבור הצגת סוג מסוים של מידע".

"חדשנות מתרחשת בעמק (הסיליקון), ואנשים ממציאים פורמטים, וזה נהדר. ואז מה שאתה רואה זה את הפורמטים הללו מתרבים. אז כינויי @ הומצאו בטוויטר. והאשטאגים (Hashtags) הומצאו בטוויטר. אבל לאינסטגרם יש כאלה. תמונות מפולטרות לא הומצאו באינסטגרם".

אני חושב, המשיך וטען סיסטרום, "שמה שאתה רואה זה שכל חברה מביטה סביב ומאמצת את מיטב הפורמטים המתאימים ביותר, את טכנולוגיית state-of-the-art. סנאפצ'ט אימצה את מסנני הפנים שהיו קיימים במקום אחר קודם, נכון? ומצגות קיימות במקומות אחרים גם כן. Flipagram עשתה זאת במשך זמן מה. אז אני חושב שזה החלק המעניין של העמק".

סנאפצ'טרים מצייצים בציניות

עובדי סנאפצ'ט הגיבו באופן ציני למדי להתייחסותו של סיסטרום ל"השאלת" התכונה החדשה. אחד מהם אמר ל-Business Insider כי העובדים חשבו שזה מצחיק שמנכ"ל אינסטגרם הודה בחקיינות שלו די בבוטות בראיונות שסיפק.

מספר עובדי סנאפצ'ט אף צייצו בטוויטר. ג'ק ברודי, מעצב קנייה בחברה, כתב למשל: "שלב 1: פתח סנאפצ'ט; שלב 2: השתמש ב-Snapchat Stories; שלב 3: הסר את אינסטגרם". אותו עובד, המכונה בטוויטר jackdbrody@, צייץ גם: "בקטע הבא שלהם, אינסטגרם יספקו נאום מקורי ב-100%, שכתבה מישל אובמה בשנת 2008".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים