האם סטיב ווזניאק ואשתו נדבקו בקורונה והפיצו אותה בארה"ב?

המייסד השותף המפורסם של אפל צייץ בטוויטר את חששותיו ● הוא סיפר למאות אלפי עוקביו שחזר בתחילת ינואר מסין, ושכרגע נבדק שיעול קשה, להגדרתו, ממנו סובלת אשתו, ג'אנט ● "ווז" טען שאולי בעצם השניים היו חולים ראשונים שהביאו את הנגיף לארה"ב

עם הראש בחלל. סטיב ווזניאק. צילום: ניקולס הריסון, מתוך ויקיפדיה

התפרצות נגיף הקורונה מעוררת דאגה רבה. בדיוק בשל כך כולנו מבינים שדבר משמעותי שחשוב להימנע ממנו הוא שמועות שווא ופייק ניוז אודותיו. עד כה זה נראה שהעניין גם די מצליח, לפחות יחסית, אבל במקרה המסוים הבא, מי שטרח להפיץ מידע כוזב שכזה הוא דווקא דמות מוכרת בעולם הטכנולוגי – סטיב ווזניאק, מייסד שותף של הענקית אפל.

אנשים שנחשבים כ"מנהיגים" בקהילה העולמית נמנעים ברובם מלומר או לפרסם ברשתות החברתיות משהו שעלול לפתח פאניקה בכלל, ועל אחת כמה וכמה על נושא נפיץ ומבעית כמו הקורונה. זו בדיוק הסיבה לכך שמה שהעלה ווזניאק לטוויטר כציוץ אתמול (ב'), גרם לעוקביו ולגופי תקשורת להרים גבות מודאגות, וגבוה.

מי שזכה לכינוי "ווז" פרסם הודעה שהבהילה את אוהדיו, ושבעצם אמרה בפשטות שאפשר שהוא וזוגתו נשאים או חולים בקורונה מאז ששבו מסין ב-4 בינואר האחרון. ווזניאק אפילו הפנה סוג של האשמה כלפי עצמו וכלפי אשתו, ג'אנט, כשכתב שאפשר שהשניים היו בעצם הראשונים (patient zero) שהביאו את הנגיף מסין לארה"ב.

כידוע לכל, הקורונה החלה את דרכה בעיר ווהאן, שהיא בירת מחוז חוביי, בסין, ואז החלה להגיע לכל רחבי הארץ ואחר כך לשאר העולם. בשבוע שעבר נרשמו בארצות הברית המקרים המאושרים הראשונים של המחלה, וגם המתים הראשונים ממנה. לפיכך אפשר שתזמון הציוץ נראה לווזניאק סביר, אך מסתבר שהוא בעצם היה פשוט אזעקת שווא, לפחות לכאורה.

נגיף הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

נגיף הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

כתבת USA Today, ג'סיקה גוין, צייצה בטוויטר עדכון מאוחר יותר ביום האתמול, אחרי ששוחחה עם אשתו של ווזניאק על מחלתה. גווין פרסמה כי ג'אנט אמרה לה שמדובר בסך הכל בזיהום בסינוסים, כך לפי האבחון של רופאה שבדק אותה.

ידוע כי ווזניאק לא מחזיק בחשבון פייסבוק – באפריל 2018, בעקבות הקריאה הציבורית למחוק את פייסבוק (DeleteFacebook#), שהגיעה לאחר חשיפת פרשת קיימברידג' אנליטיקה בישר שותפו המיתולוגי של סטיב ג'ובס שהוא מצטרף לגל המחאה וסוגר את חשבון הפייסבוק שלו. בנוסף, אפשר שהוא גם לא מבין בדיוק עד כמה פרסומים של מפורסמים כמותו הופכים בקלות לוויראליים וממהרים להיות מופצים כיום.

לפי גיזמודו, הוא קישר את חשבון Swarm שלו לטוויטר, וזה מה שהביא לכך שצבר מאות אלפי עוקבים (נכון לעכשיו יש לו כ-628,300 כאלו). כאשר אדם בעל כל כך הרבה עוקבים מפרסם שהוא עלול להיות נשא של קורונה, ושאשתו אולי אפילו חולה בנגיף לאחר שהשניים שהו בסין ושבו לארה"ב, ומאות אלפים נחשפים לכך, משם השמועות פשוט עושות לעצמן כנפיים. ווז, שלבטח לא היה בעל כוונה רעה, צריך ללמוד מהמקרה הזה שלפעמים מוטב לחשוב פעם, פעמיים ושלוש, לפני ציוץ חפוז בנושאים נפיצים.

ולנו נותר רק לשמוח על הדיווח שלג'אנט ולווז שלום, ולקוות שגם לעולם יגיעו בשורות טובות אודות הנגיף ובקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים