רבעון מעורב לוויקס: עלייה בהכנסות לצד זינוק בהפסד

החברה סיימה את הרבעון והשנה עם תוצאות מעורבות ● למרות זאת, בוויקס אומרים שהייתה להם שנה "פנומנלית"

אבישי אברהמי, מייסד-שותף ומנכ"ל Wix.

בוויקס אומרים שהייתה להם שנה "פנומנלית", אלא שלפחות לפי הנתונים הכספיים, המצב קצת שונה: החברה סיימה את 2019 אמנם עם עלייה בהכנסות, אך גם עם גידול בולט בהפסד הנקי. ברבעון האחרון של השנה נרשמו מגמות דומות, ובשתי התקופות, הסיבה לגידול הניכר בהפסדים היא עלייה גבוהה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות.

לפי הדו"חות, ההוצאות השנתיות של החברה זינקו ב-30.6% ל-841.3 מיליון דולר, בעוד שההכנסות שלה גדלו ב-26% ל-761.1 מיליון דולר. כתוצאה מכך, ההפסד התפעולי נסק ב-162% ל-80.25 מיליון דולר וזה הנקי – ב-132.8% ל-86.4 מיליון.

תוצאות הרבעון לא שונות בהרבה, כאמור: ההוצאות זינקו בתקופה זו ב-33.6% ל-222.3 מיליון דולר וההכנסות גדלו ב-19.7% ל-204.6 מיליון. זאת הסיבה לעלייה התלולה בהפסד הנקי – גידול של פי ארבעה ל-21.6 מיליון, למרות ירידה של 5% בחבות המס. הרווח הנקי למנייה האמיר ב-250% ועמד על 42 סנט.
חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות המנויים גדלו ברבעון ב-19.3% ל-171.4 ומכירות הפתרונות העסקיים זינקו ב-61.5% ל-33.2 מיליון.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות האמירו ב-66% ל-57.2 מיליון דולר ולמרות זאת, הרווח הגולמי עלה ב-13.6% ל-147.4. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-72.04%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 25.2% ל-165 מיליון דולר וההפסד קפץ פי שמונה ל-17.7 מיליון.

אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד שותף של וויקס, אמר בהתייחסו לתוחצאות כי "הרבעון הרביעי הוא השיא של השנה הפנומנלית שהייתה לנו. אנחנו ממשיכים להתפתח מחברה לבניית אתרים לפלטפורמה מקיפה ליצירת אתרים ופתרונות עסקיים. מעולם לא היינו ממוצבים טוב כל כך לקראת העתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים