ההיי-טקיסט המטייל מתעניין בטרוול-טק – חדשנות ישראלית בפתרונות לתיירות

המדור יחשוף מדי שבוע חברות סטארט-אפ ישראליות, המפתחות פתרונות לתיירות המחר ● הפעם: הסטארט-אפ טריפי, שפיתח פלטפורמה להדרכה קולית לקבוצות בזמן אמת, המאפשרת יכולת הקמת תקשורת והעברת שמע ותכנים בזמן אמת ללא צורך ברשת האינטרנט - הכל באמצעות בלוטות'

24/01/2020 10:00
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

ההתקדמות הטכנולוגית בתחומים כמו ביג דטה ובינה מלאכותית, ובצידם מהפכת הדיגיטל והמעבר לאון-ליין, משפיעים על תעשיות רבות ובהן גם תעשיית התיירות. אין ספק כי עם כניסתו של העשור החדש על חידושיו המהירים, ניצבת גם תעשייה זו בפני שיבוש ממשי: התיירות הדיגיטלית תופסת נפח הולך וגדל בפעילותן של החברות, ומודלים חדשים, כמו תיירות שיתופית, מאתגרים את הכוחות הפועלים בענף.

החדשות הטובות הן שגם בהקשר זה, כמו בזירות היזמות האחרות – מקומה של הרוח היזמית הישראלית אינו נפקד, ו"אומת הסטארט-אפ" הולכת וממצבת את עצמה, בצד תחומים כמו סייבר ופינטק, כ-Travel-Tech Nation, עם מאות חברות סטארט-אפ העוסקות בפיתוח אפליקציות ופתרונות בתחום. פרסונליזציה של נוסעים באמצעות AI וביג דטה, ממשקים להזמנת חבילות דינמיות בהתאמה אישית, חוכמת המונים בתיירות, מיתוג ערים בדיגיטל, רובוטיקה במלונאות ומלונות חכמים, רובוטיקה בטרמינלים – נדמה כי הטכנולוגיה משנה את חוקי המשחק, פותחת את השמיים, מגדירה מחדש את תפקידם של סוכני הנסיעות, המלונאים, אנשי השיווק ומנהלי התפעול, ושמה במרכז את תפקידם של היזמים, המפתחים ואנשי החדשנות.

 Tripi: פתרון שמע לקבוצות מטיילים מאורגנות ללא צורך ברשת/Wi-Fi

מאחורי הסטארט-אפ טריפי עומדים היזמים בני שלום, המשמש כמנכ"ל, ויבגני גולובוב, סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה. שלום, בעל תואר בהנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת תל אביב, מגיע מרקע טכנולוגי וניהולי ומתפקידים בכירים בחברות סודקסו-סיבוס, אוניברסיטת תל אביב, נורטל נטוורקסטלרד ועוד. גולובוב, בוגר ממר"מ, בעל תואר ראשון ושני בהנדסת תוכנה ורקע טכנולוגי רב. השניים הקימו את המיזם טריפי ב-2018, וגייסו עד כה כ-350,000 דולר לקידומו בעזרת אנג'לים ומהאקסלרטור Sarona.VC 365x.

היזמים. מימין: יבגני גולובוב ובני שלום. צילום: טריפי

קהל היעד של חברת טריפי, שפיתחה פלטפורמה להדרכה קולית לקבוצות בזמן אמת, הוא בינלאומי, עם גודל שוק פוטנציאלי של יותר מ-1.3 טריליון דולר. "האפליקציה שפיתחנו מאפשרת הדרכה קולית באמצעות הטלפון הסלולרי בלבד, דבר המייתר את הצורך במערכות השמע המוכרות, המשמשות להדרכות הקבוצתיות במגוון אתרי תיירות ברחבי העולם ובקרב קבוצות המטיילים המאורגנות", מספר גולובוב. "הוא מתאים כפתרון לתרגום סימולטני בכנסים ובוועידות בינלאומיות בעלות תמהיל משתתפים דובר שפות שונות, עבור חברות תעופה וצוותי קרקע בטרמינלים, עבור מדריכי טיולים, קבוצות חילוץ והצלה בשטח, וכמו כן עבור מוזיאונים ואטרקציות תיירותיות", הוא מפרט.

"מבחינה טכנולוגית, מדובר בחידוש פורץ דרך", מוסיף גולובוב. "הכלי שפיתחנו מאפשר יכולת הקמת תקשורת והעברת שמע ותכנים בזמן אמת, עם השהיה נמוכה בין טלפונים חכמים והעברת תקשורת ללא צורך ברשת האינטרנט – הכל באמצעות בלוטות'.  פתרון זה מאפשר לארגון חיסכון ובקרת עלויות, ובנוסף לכך, האפליקציה מאפשרת העברת מסרים ושיתוף מידע עם חברי הקבוצה, לצד אפשרויות מתקדמות נוספות, המשפרות את חוויית הטיול למשתתפים", הוא מפרט. "המערכת משתמשת ביכולות התקשורת של הטלפון הסלולרי ללא צורך במכשירים חיצוניים, המסרבלים את עבודתו של המדריך, על מנת להציג מידע הנוגע לטיול מבעוד מועד, וגם כוללת אפשרויות שונות לארגון הטיול הקבוצתי, כמו רשימת המשתתפים, תמהיל האתרים הכלולים במסלול ולוחות הזמנים של הטיול, ובכך מספקת למדריך כלים להעצמת ההדרכה והחוויה באמצעות שיתוף של מידע, תמונות, סרטונים, קטעי מוזיקה, מסמכים ועוד".

האפליקציה של טריפי. צילום: טריפי

בנוסף, החברה משווקת  את התשתית שלה כ-SDK (ערכת פיתוח תוכנה) המתאימה לגופים שונים, בהם מכבי אש וכוחות הביטחון וההצלה. "המוצר שלנו נוסה בשורה של פיילוטים בארץ ובעולם, כמו ביפן, באקוודור ובארגנטינה. בתהליכי הפיתוח בישראל שיתפנו פעולה עם כמה מחברות התיירות המובילות, בהן אשת טורס, מסעות, אופיר טורס והחברה הגיאוגרפית. כיום, המוצר כבר משווק בעולם, כאשר בשלב זה אנו עוסקים בשיפור הביצועים, בהרחבות שונות וביכולות חדשות לפלטפורמה. מבין הלקוחות שלנו ניתן לציין כמה לקוחות מקומיים, כמו תגלית, רימון טיולים וחוויה ישראל, ומעבר לים הוא מופץ בשלב זה בסיסטם נקשימה ביפן, ביוון, ובברלין, גרמניה", מציין גולובוב, ומוסיף באופטימיות, כי "המוצר זוכה לעניין רב גם מצד יצרני חומרה של מכשירי שמע, כמו גם חברות תיירות בינלאומיות גדולות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים