אפל רכשה את Xnor.ai – סטארט-אפ בינה מלאכותית ב-200 מיליון דולר

הרכישה מרמזת על כך שאפל מתכננת להטמיע יכולות עיבוד של תבונה מלאכותית ולימוד מכונה ישירות במכשיריה בלי צורך במחשוב ענן ● החברה הנרכשת היא התפצלות ממעבדת מחקר שהוקמה על ידי פול אלן, אחד ממייסדי מיקרוסופט

הפסידה בעוד קרב זכויות יוצרים. אפל. צילום: BigStock

אפל הודיעה אתמול כי רכשה את Xnor.ai – סטארט-אפ הפועל בתחום הבינה המלאכותית, במסגרת מאמציה להעשיר ולחזק את יכולות מוצריה בטכנולוגיית הבינה המלאכותית, אחד התחומים ה"חמים" כיום הן במגזרים העסקיים והן במגזרים הצרכניים. לפי הדיווחים, סכום הרכישה עומד על 200 מיליון דולר.

אין זו הרכישה הראשונה של אפל בתחום זה – בשנים האחרונות רכשה אפל כבר כמה חברות בתחום, בהן Drive.ai, Silk Labs, PullString ו-Turi. בנוסף, בסוף 2018 מינתה את ג'ון ג'יאנאדריאה, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיית תבונה מלאכותית ולימוד מכונה ובכיר לשעבר בגוגל כחבר הנהלה.

החברה הנרכשת היא התפצלות של מכון אלן לבינה מלאכותית, מעבדת מחקר שהוקמה על ידי פול אלן, אחד ממייסדי מיקרוסופט.

הסטארט-אפ שנרכש ממוקם בסיאטל, ויש לו 54 עובדים, והוא מתמחה בתפעול התוכנה שלו כמחשוב קצה, בהתקנים בעלי יכולות מחשוב חלשות יותר ולא במרכזי נתונים עתירי כוח מחשוב. Xnor.ai מדגישה את יכולת מחשוב הקצה של המוצר שלה, שיכול לספק ביצועי מחשוב כבדים על התקנים כמו סמארטפונים ומוצרי IoT, מצלמות, רחפנים ואפילו על מעבדים סלולריים חלשים – ללא צורך בשימוש במשאבים של מחשוב ענן.

Xnor.ai פיתחה גם פלטפורמה לשימוש עצמי, שמקילה על מפתחי תוכנה ליישם קוד מבוסס AI וספריות נתונים בתוך אפליקציות. המגזין פורבס דירג את Xnor.ai במקום ה-44 ברשימת חברות ה-AI המבטיחות ביותר של אמריקה, ושיבח את החברה על פיתוח שבב AI עצמאי שיכול לפעול במשך שנים באמצעות אנרגיה סולארית או סוללה זעירה.

כך מציגה את עצמה Xnor.ai באתר שלה. צילום מסך: נחמה אלמוג

"אפל רוכשת חברות תוכנה קטנות מפעם לפעם, ובדרך כלל איננו דנים במטרות או בתוכניות שלנו", הגיבה אפל לבקשות התקשורת –  בהודעה הקבועה שלה בכל פעם שהיא מאשרת רכישה של חברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים