HP לא מתרגשת מניסיון ההשתלטות העוינת של זירוקס

החברה ממשיכה בסירובה להימכר, בטענה שזירוקס מציעה לרכוש אותה בהערכת חסר של שוויה ● בהתכתבות בינם לבין מנכ"ל זירוקס טוענים מנכ"ל ויו"ר HP כי מכתבו האחרון לא עוסק בסוגיית ליבה זו

מוותרת על HP. זירוקס

הנהלת HP לא מתרגשת מהעובדה שזירוקס השיגה מימון בנקאי על מנת לרכוש אותה, וממשיכה בסירובה להימכר – כך עולה מהתשובה שלה להנהלת הרוכשת, לפחות מטעם עצמה.

זירוקס השיגה בשבוע שעבר מימון וגיבוי כספי משלושה בנקים, בסך של 24 מיליארד דולר, על מנת להשתלט על המתחרה שלה, יצרנית המדפסות HP Inc, והודיעה על כך במכתב ששלחה ליריבתה.

בתגובה, דירקטוריון HP השיב באומרו כי הגיבוי הכספי שזירוקס השיגה לא משנה דבר בהחלטתו. במכתב קצר ולקוני ששלחו לג'ון ויסנטין, מנכ"ל זירוקס, כתבו אנריקה לורס, מנכ"ל HP, וצי'פ ברג, יו"ר הדירקטוריון של החברה, כי "מכתבך האחרון בנוגע למימון הרכישה לא מטפל בסוגיית המפתח: שהצעתה של זירוקס מעריכה את HP בהערכת חסר משמעותית ואינה בסיס לדיון". לדברי השניים, "מועצת המנהלים של HP מתמקדת בהעלאת ערך בר קיימא לטווח הארוך לבעלי המניות שלה, ובמשתמע מכך, לא מושגת על ידי הצעת ההשתלטות של זירוקס. המועצה נותרה מחויבת לקידום טובת כל בעלי המניות שלה ותמשיך לחפש אחר הזדמנויות ליצירת הערך הרב ביותר".

ההתכתבויות בין שתי החברות היריבות נמשכות זה חודשיים. בשבוע שעבר כתב ויסנטין, מנכ"ל זירוקס, כי "אתה (לורס, מנכ"ל HP – י"ה) והיועצים שלך הטלתם ספק ביכולת שלנו לגייס את ההון הדרוש למימון ההצעה שלנו. תמיד ציינו שההצעה שלנו אינה כפופה למגבלות פיננסיות, אך כדי להסיר ספק, השגנו התחייבויות למימון, כאלה שאינן כפופות לתנאי בדיקת נאותות כלשהן – מסיטי, ממיזוהו ומבנק אוף אמריקה".

שיחות "בונות" עם בעלי מניות גדולים ב-HP

הצעת הגיבוי והמימון של שלושת המוסדות הפיננסיים הגדולים מצביעה על כך שהם תומכים בתחזיות ההכנסות ובהגיון הכלכלי העומד מאחורי הרכישה, שעשוי להניב חיסכון בעלויות של שני מיליארד דולר – כך על פי אנשי זירוקס, ששוחחו עם הוול-סטריט ז'ורנל.

במכתבו ציין ויסנטין כי במהלך השבועות האחרונים זירוקס ניהלה שיחות "בונות" עם כמה מבעלי המניות הגדולים של HP, שהוא לא חשף את זהותם. לדבריו, רוב בעלי המניות של החברה תומכים במיזוג. השיחות עם בעלי המניות מהוות מימוש של דברי וינסטין מסוף נובמבר האחרון, אז הוא אמר שזירוקס תפנה ישירות אליהם, על מנת שאלה יתמכו בהשתלטותה המוצעת. זאת, בעקבות שורת דחיות של דירקטוריון HP את ההצעה של זירוקס.

מוקדם יותר באותו החודש חזר הדירקטוריון על התנגדותו להצעת ההשתלטות על ידי זירוקס, ובכך התווה דרך למאבק מדמם אפשרי בין שתי החברות, שאמנם החל. על פי HP, "הנהגת זירוקס משתמשת במילים ובפעולות אגרסיביות במסגרת הצעת ההשתלטות שלה, אך עושה זאת בלא לספק מידע הולם, כזה שיתמוך בהצעה. אנחנו דוחים את ההצעה של זירוקס, כיוון שהיא מעריכה בחסר משמעותי את HP".

עוד באותו החודש, דירקטוריון HP דחה פה אחד את הצעת זירוקס לרכישת החברה, כיוון שהיא "לא לטובת בעלי המניות ומשקפת ערך חסר ל-HP". זירוקס הציעה לרכוש את HP לפי ערך של 22 דולר למניה, המשקף שווי שוק של 33 מיליארד דולר. HP גדולה ביותר מפי שלושה מזירוקס: ערכה של הנרכשת עומד על 27 מיליארד דולר וזה של הרוכשת – על שמונה מיליארד.

המצב בשוק לא מאיר פנים ל-HP ולזירוקס כאחד

HP, מיצרניות המדפסות הגדולות בעולם, וזירוקס, מהספקיות הגדולות של מכונות צילום, נאבקות כל אחת על עתידה הכלכלי, בשל פגיעה בליבה העסקית של השתיים: התעניינות הולכת וקטנה של ארגונים בהדפסות משרדיות. גם עסקי המחשבים של HP לא צומחים.

שתי החברות הגיבו לשינויים בשוק בקיצוץ בעלויות. ב-2019 הפסידה HP כמעט שליש מערכה – מנייתה צנחה ב-29%. זירוקס צפתה כי המיזוג בין השתיים יניב חיסכון של לפחות שני מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים