דיווח: ווטסאפ חיבלה במרדף אחר מחבל דאעש

על פי הוול-סטריט ג'ורנל, ווטסאפ זיהתה שהייתה פריצה לטלפון של פעיל הטרור והזהירה אותו ● את הפריצה ביצעה רשות אכיפה במדינה מערב אירופית, שהשתמשה בתוכנת פגסוס של NSO הישראלית

דאע"ש

רשויות אכיפה וביון באירופה חשפו כי ווטסאפ חיבלה במעקב ומרדף אחרי מחבל של דאעש.

על פי דיווח של הוול-סטריט ז'ורנל בסוף השבוע, אפליקציית המסרים המידיים, שבבעלות פייסבוק, הודיעה לחשוד בפעילות טרור כי הטלפון שלו נפרץ. החברה טענה שזה לא חוקי שממשלות ישתמשו בפגסוס, הרוגלה של NSO הישראלית, כדי לחדור לטלפונים.

רשות האכיפה או גוף הביון במדינה המערב אירופית, שהעיתון לא ציין מיהי, עקבו אחר חשוד טרור שקשור לדאעש. על פי הדיווח, הם השתמשו בתוכנת הריגול של NSO כדי לפרוץ ל-ווטסאפ שלו. באוקטובר שלחה האפליקציה הודעה ל-1,400 משתמשים – כולל החשוד בטרור – והודיעה להם כי ייתכן שהטלפון שלהם נפרץ "על ידי שחקן סייבר מתקדם, שניצל את שירות שיחות הווידיאו שלנו כדי להתקין נוזקות במכשירי המשתמשים. יש אפשרות שהטלפון הזה הושפע מכך".

על פי המדווח, החשוד היה עסוק באותה העת בהיערכות לפיגוע טרור רב נפגעים בחגי דצמבר. ברשות שעקבה אחריו טענו שהיא הייתה קרובה ללכוד את פעיל הטרור, אלא שהגילוי של ווטסאפ הביא לכך שהוא כיבה את הטלפון שלו לאחר קבלת ההודעה – והקשר עימו אבד. גורמים ברשות זו סיפרו לעיתון שהן עקבו אחריו באמצעות הרוגלה של NSO.

"להשתמש בכל האמצעים הדרושים כדי לחדור למכשיר"

המעקב הדיגיטלי אחרי החשוד בטרור החל לאחר ששופט אישר לרשות האכיפה המערב אירופית "להשתמש בכל האמצעים הדרושים כדי לחדור לטלפון של החשוד".

"היה לנו רק את הטלפון היחיד הזה", אמר לעיתון החוקר הבכיר שהוביל את החקירה. "השקענו את כל מאמצינו להשתמש במוצר הזה, כדי לראות מה הוא עושה, לאיזה מסגד הוא הולך, מי מדבר אתו והאם חברי הקבוצה מתפשטים למדינות שכנות".

לפי המדווח, רשות האכיפה או גוף הביון במדינה הבינו כי החשוד משתמש ב-ווטסאפ, שהיא אפליקציה מוצפנת, ולכן הם השתמשו ברוגלה פגסוס.

NSO מסרה בתגובה כי "נעשה שימוש בטכנולוגיה שלנו באופן חוקי לחלוטין, והיא מוענקת לגופי ביון מדינתיים או לגורמי אכיפה למטרה האחת והיחידה של מניעת פיגועי טרור וחקירתם, כמו גם למניעת פשעים מסוכנים". חברת הסייבר הישראלית סירבה להתייחס למבצעי אכיפה ספציפיים שבהם הייתה מעורבת הטכנולוגיה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים