העשור הטכנולוגי הבא – גם בסימן התשתיות

אם כעת, מנהלי התשתיות לא נחשבים כחלק מההנהלה הבכירה של הארגון, בעשור שמתחיל בעוד ימים אחדים מעמדם צפוי לעלות ● גם ההנהלות מתחילות להבין את חשיבותו של התפקיד ולכן, הקמנו את פורום מנהלי התשתיות C6

נראה שמנהלי התשתיות עומדים לקבל את המקום המגיע להם בשולחן ההנהלה. אילוסטרציה: BigStock

כאשר בוחנים את המגמות והטרנדים הטכנולוגיים בעשור הבא, שיתחיל בשבוע הבא, מתייחסים לא מעט לתחום התשתיות. בשנים האחרונות חל מהפך במעמדו של תחום זה והוא הפך להיות אחד המרכיבים היותר קריטיים בהיערכות הטכנולוגית של אגפי ה-IT, כמו גם ביכולת שלהם לתת מענה לאתגרים המורכבים של הארגון שאותו הם משרתים. עובדה זו משליכה ישירות על מעמדו ותפקידו של מנהל התשתיות בארגון, מעמד ותפקיד שכרגע, כמעט שלא נחשב בין תפקידי ההנהלה (ה-C-Level). אלא שזה עומד להשתנות.

אחת הסיבות לשינוי שמתחולל, ושכנראה יצבור עוצמה רבה יותר בעשור הקרוב, הוא העובדה שהנהלות הארגונים, כולל המנמ"רים, הבינו שארגון התשתיות, בראשות מנהל תשתיות חזק ומקצועי, הוא המסדרון שדרכו הם יממשו את החדשנות שלהם ויציגו את הבידול העסקי במגזר שבו הם פועלים.

מה צפוי בעולם זה? על פי גרטנר, שם המשחק בתשתיות יהיה אוטומציה הולכת וגוברת של שירותים. לאוטומציה תהיה נוכחות שתעלה ככל שיימשך הזמן כמעט בכל תהליך עסקי שאנחנו מכירים. יש לזה השלכות רחבות על הארגון, בחלק מהמקרים ניהול סיכונים רחב יותר, בגלל המידע הרגיש שחלק מהמערכות מכילות, וגם עקב העובדה שאוטומציה לא בהכרח חוסכת כוח אדם, אלא במקרים רבים מחייבת גיוס כוח אדם חדש. לכן, על פי הערכות המומחים, העשור הקרוב יהיה בסימן בניית תהליכי אוטומציה ארגוניים והטמעת הכלים הקיימים בכלים האוטומטיים החדשים.

גם כאן, הענן והבינה המלאכותית משחקים תפקיד מרכזי

התשתיות קודמו לקדמת הבמה בארגונים בין היתר בגלל חדירת הענן כמעט לכל ארגון. פלטפורמות הענן שינו את השיח מהקצה לקצה בכל מה שקשור לגיבוי, אחסון והתאוששות מאסון ארגונית, בהיבט הרחב שלה. גרטנר צופה, על סמך מחקרים שבהם נשאלו מנכ"לים, שעד 2021, כ-90% מהארגונים יהיו מבוססי ענן, עם יכולות גיבוי והתאוששות מלאה.

העידן החדש של התשתיות יכיל בתוכו גם את הבינה המלאכותית ולימודי המכונה. אלה הם כלים טכנולוגיים שיציבו בפני הארגונים את הדילמה הלא פשוטה איך מטמיעים אותם בתהליכי זרימת המידע שלהם. ההשלכה הישירה תהיה על עולם בסיסי הנתונים: על פי גרטנר, עד 2022 נראה פחות דטה סנטרים מסורתיים ויותר איי מידע מרכזיים, שיאפשרו שימוש בכלי אנליטיקה מתקדמים לניהול טוב יותר של המידע.

גם עולם תשתיות התקשורת צפוי לעבור טלטלה בעשור הבא. ארגונים יפנימו כי עליהם להשקיע בתשתיות חדשות, כחלק ממענה לשינוי התרבות הארגונית בכל מה שקשור לרשתות התקשורת, פתיחותן לעולם וכיצד להגן עליהן.

מהפכת התשתיות תתבצע בנפרד בכל מגזר ומגזר, כל אחד לפי הקצב שלו. ישראל לא מפגרת בתחום הזה ובשנה האחרונה אנחנו רואים שינוי במעמד מנהל התשתיות ועולם התשתיות בכלל. זו הסיבה שאנשים ומחשבים הקימו את פורום מנהלי התשתיות C6, שמאגד בתוכו אנשי מקצוע מכל המגזרים. יו"ר הפורום הוא רונן זרצקי, שמוביל גם את פורום המנמ"רים והמנכ"לים של אנשים ומחשבים, C3. אחת המטרות של פורום C6 היא להעצים את מעמדו של מנהל התשתיות, בדומה למעמד החזק והבכיר שיש כיום למנמ"רים בארגונים. בין חברי ועדת ההיגוי של הפורום מהכנים בכירים והוא כולל מפגשים דו חודשיים, שבהם המשתתפים דנים בנושאים החמים בעולם התשתיות וכמובן, מבצעים נטוורקינג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים