טראוויס קלאניק, לשעבר מנכ"ל אובר, עוזב גם את מועצת המנהלים

קלאניק, שייסד את חברת הנסיעות השיתופיות, יתמקד בחברה הנוכחית שלו, שפועלת בתחום המסעדנות ● לפני כשנתיים וחצי הוא עזב את תפקיד המנכ"ל בעקבות שורה של שערוריות שנקשרו בשמה של אובר

טראוויס קלאניק, מייסד ולשעבר מנכ"ל אובר. צילום: Joe Seer/BigStock

כשנתיים וחצי אחרי שהתפטר מתפקיד המנכ"ל, טראוויס קלאניק, מייסד אובר, עוזב גם את מוצעת המנהלים של החברה – כך הודיעה זו היום (ג'). הוא יעזוב את התפקיד רשמית בעוד שבוע, ביום האחרון של השנה, כדי "להתמקד בעסק ובמיזם הפילנתרופי שלו", על פי אובר.

עזיבת מועצת המנהלים היא חלק מתהליך מתמשך של היפרדותו של קלאניק מהחברה שייסד. ביוני 2017 הוא עזב את תפקיד המנכ"ל בעקבת שורה של שערוריות, והוחלף על ידי דרק קוסשאהי. בנוסף, רק בשבוע שעבר הוא מכר מניות שלו בחברה, בסך של 383 מיליון דולר. הנתח של קלאניק, שבעבר אחז ב-98 מיליון מניות של אובר והיה בעל השליטה בה, עומד כעת על 8.2 מניות בלבד – פחות מ-10% ממנה.

עם פרישתו מאובר, קלאניק יתפנה לקלאוד קיצ'נס, סטארט-אפ בבעלותו שקונה נכסים זולים והופך אותם למסעדות שאין בהן מקומות לשבת, אלא הן מתבססות על אפליקציות משלוחים.

"אחרי עשור – הגיע הזמן לעזוב"

קוסרשאהי ציין לחיוב את פעילותו של קלאניק בחברה ואמר כי "מעט מאוד יזמים בנו משהו מצליח כמו שהוא בנה". קלאניק עצמו ציין כי "אובר הייתה חלק מחיי ב-10 השנים האחרונות. עם סיום העשור והפיכתה של החברה לציבורית, נראה שזהו הרגע הנכון עבורי להתמקד בעסקיי הנוכחיים ובפעילות הפילנתרופית שלי. אני גאה במה שאובר השיגה ואמשיך לעודד אותה מהצד".

קלאניק התפטר מתפקיד מנכ"ל אובר ביוני 2017, לאחר שבחודשים האחרונים לתקופתו חוותה חברת הנסיעות השיתופיות שורה של משברים, שבעקבותיהם תבעו משקיעים את סיום תפקידו. המשבר הגדול שהוביל למהלך החל כשהמהנדסת סוזן פאולר, עובדת לשעבר, פרסמה בבלוג שלה פוסט עתיר האשמות על אפליה והטרדות מיניות בחברה. הפרסום עורר גל של תרעומת ציבורית והביא לעוד חשיפות והתנהגויות שהעידו, ככל הנראה, על תרבות ארגונית קלוקלת במיוחד.

לצורך שיקום תדמיתה שכרה אובר את אריק הולדר, לשעבר התובע הכללי של ארצות הברית, על מנת לחקור את תרבות העבודה באובר. במסגרת רשימה גורפת של המלצות לרפורמה, קרא הדו"ח לסקור ולהפחית את תפקידו של קלאניק בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים