באפל חוששים: עובדים-לשעבר שהואשמו בגניבת סודות מסחריים יברחו לסין

השניים, ממוצא סיני, נתפסו ממש בדרכם לטיסה בחזרה לארצם, אחרי שלכאורה גנבו קניין רוחני - אפשר שבעניין טכנולוגיית רכבים אוטונומיים ● בענקית מקופרטינו ובמשרד התובע הכללי מודאגים מתסריט ההימלטות הצמד לפני המשפט, אם לא יוצמד אליהם פיקוח

השבוע - עוד השקה של אפל? צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת אפל טענה בפני בית המשפט המחוזי של מחוז צפון קליפורניה, ארה"ב, כי היא חוששת ששניים מעובדיה לשעבר, שהואשמים בגניבת סודות מסחריים ממנה, ינסו להימלט מהמדינה לפני תחילת משפטם, אם מיקומם לא יישמר תחת מעקב. על פי הדיווחים, עורכי הדין אמרו כי יש לפקח על ג'יז'ונג צ'אן ועל שיאולאנג זאנג, מכיוון ששניהם בסיכון לבריחה.

עוזרת התובע הכללי, מריסה האריס, אמרה כי אם אחד הנאשמים יעזוב את המדינה ויחזור לסין, יהיה קשה מאוד להעמידו לדין על בסיס ההאשמות נגדו. על פי הדיווחים, שלושה עובדים נוכחיים של ענקית הטכנולוגיה התייצבו בבית המשפט בכדי לתמוך בעורכי הדין של החברה, ואליהם הצטרף גם אנתוני דה-מאריו, המשמש כיועץ אסטרטגי של אפל.

במסגרת התיק טוענים התובעים כי ככל הנראה צ'אן גנב למעלה מ-2,000 קבצים שהכילו אינפורמציה על דיאגרמות, סכימות ותמונות של מסכי מחשב, המציגים דפים ממאגרי המידע של אפל, מתוך כוונה לשתף אותם עם גורמים מחוץ לחברה.

על פי הדיווחים, צ'אן וזאנג נלקחו למעצר בתוך שהם מואשמים בגניבת סודות מסחריים של החברה, ונעצרו בזמן שהיו בדרכם לשדה תעופה בכדי לטוס לארץ הולדתם. אלא שהמעקב אחריהם נפסק והם שוחררו בערבות עד למשפטם, דבר שכאמור גם משרד התובע הכללי וגם אפל חוששים שיגרום לשיבוש המשפט, אם חלילה הנאשמים ימלטו ויגיעו לסין.

טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית – מידע שיגיע לחברה מתחרה או לממשל הסיני?

על רקע הריגול התעשייתי שסין מואשמת בו בארה"ב לא אחת, וששם על המוקד אפילו חברות ענק כמו וואווי ו-ZTE, החששות מובנים. אולם במקרה הזה אפשר שהסוגיה היא סביב ידע פנימי שנגנב לצורך העברה לחברות פרטיות. לא צוין חשד שהגניבה בוצעה למען הממשל הסיני, לכל טעם שהוא. 

אך מאידך, התובעים טוענים כי חברו של צ'אן, זאנג, עבד על אחד הפרויקטים הסודיים של אפל בנושא מכוניות בנהיגה עצמית, לפני שגנב תיקים הקשורים לתכנית, ובנוסף לדבריהם הוא חשף באוזני יודעי דבר תכנית שלו לעבור לעבוד אצל חברה סינית, שבשמה לא נקב.

האריס הקריאה את הצהרתה של אפל בנדון בפני השופט, אדוארד ג'יי דווילה, ואמרה כי הקניין הרוחני של החברה עומד במרכז חדשנותה וצמיחתה. היא הוסיפה כי חובה לוודא כי הנאשמים ישתפו פעולה, בכדי להביא את התיק נגדם לכדי סיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים