מחקר מאשש: למרות המחסור בעובדים – אנשי IT מבוגרים לא נלקחים בחשבון

לפי נתונים חדשים, מספר גבוה של משרות ב-IT לא מאוישות, אך עובדים וותיקים בני 45 ומעלה, ובעלי כישורים רלוונטיים, לא נלקחים בחשבון כלל בעת בחינת המועמדים להצעות העבודה

כלל לא נלקח בחשבון. עובד מבוגר ב-IT. צילום אילוסטרציה: BigStock

מאגר על מועמדים מוסמכים, שהם עובדי IT בני 45 ומעלה, לא נלקחים בחשבון בכלל לרוב המשרות המחפשות לשווא עובדים בתחום, כך על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל בהתבסס על מחקר של חברת CompTIA.

העובדים בני ה-45 ומעלה מהווים 44 אחוז ממכלול העובדים בכל המקצועות בחברות האמריקניות, כך על פי נתוני CompTIA שהוצגו על ידי הג'ורנל, בעוד שאותה קבוצת גיל, מהווה רק 38 אחוז ממצבת העובדים ב-IT. לפי הדיווח, עובדים צעירים מיוצגים באופן לא פרופורציונלי בתחום ה-IT: בני 22 עד 44 מאיישים יותר מ-60 אחוז מהמשרות בחברות ההיי-טק, לעומת 49 אחוז מכוח העבודה האמריקני כולו.

את הנתון הזה אפשר לייחס למה שנחשד כקיפאון וחוסר העדכניות במיומנויות הטכניות, במקרה של עובדי הטכנולוגיה המבוגרים יותר, כמו גם לשאיפתם לזכות בחבילות פיצויים התואמות את מספר שנותיהם בענף.

"יותר ויותר מנהלי גיוס עובדים מקשרים בין חדשנות טכנולוגית לבני נוער", אמרה מרתה הלר, מנכ"לית חברת הגיוס הטכנולוגית הלר סרץ' אסוסייטס, בשיחה עם הג'ורנל. "הטיה גילנית חיה וקיימת בגיוס הטכנולוגי", הוסיפה הלר וטענה.

גיוס עובדים ב-IT. מי לא נלקח כלל בחשבון? צילום אילוסטרציה: BigStock

גיוס עובדים ב-IT. מי לא נלקח כלל בחשבון? צילום אילוסטרציה: BigStock

אלא שבשוק העבודה הנוכחי – שבו מצטברות אין ספור משרות טכנולוגיות שלא נמצא מי שיאיישן – חברות המחפשות כישרונות IT אינן יכולות להרשות לעצמן להתעלם מעובדים מבוגרים. יתרה מזאת, שכירת עובדים מבוגרים יכולה לייעל את עבודת הארגון בדרכים אחרות ואיכותיות יותר. "צוות טכנולוגי רב-דורי הוכח לעתים קרובות כבעל ערך רב, מכיוון שרמות ניסיון שונות רק מגבירות את היכולת לפתור בעיות ולחדש", צוטט ג'ון ריד, סגן נשיא בחברת כוח האדם רוברט הלף אינטרנשיונל, בכתבה.

כך למשל, מחקר שנערך בשנת 2017 על ידי חברת וויזר – אשר לה פלטפורמת אנליטיקה מבוססת ענן המיועדת לגיוס אנשי מקצוע – מצא כי מחפשי עבודה בתחום ה-IT בגילאי 34 עד 51 היוו 41% מכלל הכישרונות הטכנולוגיים הזמינים בארגון, אך רק 27% מהמשרות החדשות. בני דור המילניום (מי שהיו בגילאי 20 עד 33 בעת ביצוע המחקר), היו בסבירות גבוהה של כמעט 50% להיבחר למשרה בתחום ה-IT בהשוואה לעמיתיהם הוותיקים. המחקר התבסס על ניתוח של 330,000 עובדים מ-43 ארגונים גדולים בארה"ב.

יצוין כי התופעה רלוונטית גם להיי-טק הישראלי, ומעט מאוד נעשה בכדי לפתור את הבעיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מפספסים שוק ענק

    לילדים וצעירים שממציאים כל מיני שטויות במחשב , אין שום מושג לגבי מעגל הצרכים והאופי של הצרכן המבוגר . שכבת הגיל של ה"בייבי בומרס" הדור שנולד אחרי מלחמת העולם השנייה עד 1965 + דור נוסף שנולד אחריהם עד 1970 היא ענקית! זה דור שכבר יש לו יידע בתפעול מחשב וסלולר אבל אם הם לא נמצאים במרכזי המו"פ של חברות הייטק אין לאיפיון הצרכים שלהם ייצוג סביר . תאמרו שצעירים יימכרו לצעירים ? לא צריך את המבוגרים ? נו באמת ,לא חבל על שוק כה גדול ?

אירועים קרובים