WeWork מינתה 4 בכירים חדשים לצורך שיקום החברה

החברה הודיעה ביום ו' על המינויים, ותיארה תכנית חדשה לרווחיות, שכוללת ויתור על שאיפות לצמיחת-יתר - שאפיינו את הניהול של המייסד והמנכ"ל שהתפוטר, אדם נוימן ● על אף תכנית ההחלמה, החברה דיווחה שעדיין תהיה חדלת תזרים מזומנים עד 2023

WeWork. צילום: BigStock

חברת WeWork המסובכת עד צוואר בהפסדים ואף בתביעות, הודיעה ביום ו' האחרון כי מינתה צוות חדש שאמור לנווט את הספינה שלה לחוף מבטחים.

יום אחד בלבד לאחר שחברת חללי העבודה המשותפים בישרה על קיצוצים בדמות פיטוריהם של כ-20% מכוח העבודה שלה – 2,400 מועסקים, כולל עשרות עובדים בישראל – קיים, יו"ר WeWork, מרסלו קלור, פגישה עם עובדי הקבוצה בניו יורק, שם הוצגה בפניהם תכנית התאוששות ורה-ארגון חדשה.

קלור, שמונה לפני כחודש ליו"ר מועצת המנהלים ב-WeWork, הדגיש את תכונות החברה כעסק נדל"ן, ונראה שהמעיט במכוון בהתייחסות אליה כאל חברת טכנולוגיה, כך על פי הביזנס אינסיידר.

בנוסף הוא הודיע כי כעת – שבועות ספורים לאחר הפיאסקו הגדול של WeWork: התכנית להנפקה ראשונית לציבור (IPO) שעלתה על שרטון, ובעוד שהחברה להשכרת המשרדים עדיין שקועה בהפסדים ענקיים (1.25 מיליארד רק ברבעון האחרון) – הוחלט למנות להובלתה בכירים חדשים, שכל תפקידם להכווין את העסק בחזרה אל המסלול, בתחילה לצורך הצלה ולבסוף להצלחה, כך דיווח בלומברג.

בין המינוים החדשים איש העסקים הצרפתי מוריס לוי, יו"ר מועצת המנהלים של פובליסיס – מסוכניות הפרסום הגדולות בעולם – לתפקיד מנהל תקשורת ושיווק, כך אמרו לתקשורת מקורות המכירים את העניין. שני בכירים בתאגיד סופטבנק – השולט כיום ב-WeWork – ראלף וונזל ומייק בוסי, מונו בהתאמה למנהלי מוצר ותהליכים, וכמו כן מונה בכיר נוסף, ששמו לא פורסם, כמנהל כוח האדם בחברה.

צמד הבכירים שמונו כאקט חירום בעקבות עזיבתו/סילוקו של המייסד אדם נוימן מהובלת החברה, ארטי מינסון וסבסטיאן גוניהם, ישארו בתפקידם לעת עתה, משמע החברה לא מחפשת כרגע מנכ"ל חדש.

סיום המירוץ לצמיחת-יתר

על פי בלומברג, קלור – המקורב במיוחד למייסד סופטבנק, מסאיושי סאן – קבע בעבור WeWork מפת דרכים שתביא את החברה לייצור תזרים מזומנים חיובי עד 2023. עוד נודע כי החברה רוצה לייצר הכנסה נטו חיובית – לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (Ebitda) – עד לשנת 2021. 

נקודה חזקה משמעותית באסטרטגיה החדשה של הקבוצה היא סיום המירוץ לצמיחת-יתר, שאפיין במיוחד את אופי ניהולו של נוימן. הבוס החדש של הדירקטוריון אמר כי החברה תתפתח גיאוגרפית, אך בצורה מדודה ורווחית. לפיכך, במפגש עם העובדים הדגיש קלור, לפי הדיווחים, את המשמעת הכספית, כמו גם את הצורך של החברה להתרכז בעסקי הליבה של השכרת חללי המשרדים – אסטרטגיה שהוזנחה בחודשים האחרונים על ידי נוימן, שהתרחב לכיוונים שונים לגמרי כמו חינוך ונדל"ן למגורים, בין השאר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים