המלחמה של גוגל באפליקציות זדוניות: "ברית הגנת האפליקציות"

אתמול הודיעה גוגל בבלוג האבטחה הרשמי שלה על יוזמת "ברית הגנת האפליקציות", שבמסגרתה היא תחבור לשלוש חברות אבטחה כדי לנסות ולזהות אפליקציות זדוניות עוד לפני שהן מגיעות לחנות Play

אתמול הודיעה גוגל בבלוג האבטחה הרשמי שלה, כי תחבור לשלוש חברות אבטחה כדי לנסות ולזהות אפליקציות זדוניות לפני שהן מופצות בחנות Play ועלולות להזיק למשתמשי אנדרואיד. גוגל מכנה יוזמה זו שלה בשם "ברית הגנת האפליקציות".

לפי גוגל, אנדרואיד מותקנת ביותר מ-2.5 מיליארד התקנים, מה שהופך אותה ל"מטרה 'נחשקת' לניצול – אם בדמות רושעה, או קוד זדוני שנועד לרגל ולשאוב מידע אישי ורגיש של המשתמש ועד אפלקיציות שמייצרות הקלקות מזויפות על פרסומות במטרה להרוויח הכנסות, או כאלה שמכילות רושעה שמציגה פרסומות פורנו.

נראה שאפליקציות זדוניות הן פרקטיקה מועדפת על האקרים רבים, ובמקרה של גוגל התפרסמו רק בשנה האחרונה מקרים רבים של אפליקציות זדוניות שהופצו בחנות שלה, לצד פעילות שגוגל נקטה כדי לנקות את החנות שלה.

ביוזמת הברית להגנת האפליקציות ציינה גוגל את החברות Lookout ,ESET ו-Zimperium, "וביחד נעבוד כדי לעצור אפליקציות רעות לפני שהן מגיעות למכשירי המשתמשים", כתבה החברה בבלוג שלה.

גוגל כבר הפעילה את Google Play Protect – שירות הגנה שהטמיעה בתוך אנדרואיד, שסורק באופן אוטומטי וברציפות את המכשיר ואת האפליקציות המותקנות בו, אבל נראה שבעיית האפליקציות הזדוניות חמורה יותר ממה שגוגל יכולה להתמודד מולה לבד ולכן החברה החליטה להסתייע ב"תגבורת". "שיתוף ידע ושיתוף פעולה בתעשייה הם היבטים חשובים באבטחת העולם נגד תקיפות. אנו מאמינים שעבודה משותפת היא הדרך היחידה שבה נוכל להקדים ולהשיג את השחקנים הרעים", ציינה גוגל.

אין ספק שסריקת חנות האפליקציות על ידי כמה חברות אבטחה מבטיחה סיכויים פחותים בהרבה להסתננות של אפליקציות לחנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים