אפל: מכירות האייפונים השנתיות ירדו ב-5%

מוצר הדגל של החברה נמצא בירידה, וזו מפנה יותר ויותר משאבים לשירותים ולמוצרים האחרים שלה, כגון מחשבי ה-iPad ● ברבעון האחרון: עלייה מתונה בהכנסות וירידה ברווח הנקי של אפל

טים קוק, מנכ"ל אפל.

אפל פרסמה אמש (ד') את התוצאות העסקיות לרבעון האחרון של שנתה הכספית 2019 ולשנה כולה, שמראות על מגמה מעורבת – עלייה קלה בהכנסות לצד ירידה בהוצאות. הדו"חות משקפים את המאבק של החברה להתגבר על הירידה היחסית בביקוש לאייפונים, שכן שוק הטלפונים הסלולריים סובל מהיצע יתר. אך ניתן לומר שבאפל הבינו את המצב והניסיון של החברה לקדם מכירות של ציוד קצה נוחל הצלחה.

במהלך השנה הכספית, ההוצאות של אפל גדלו ב-0.8% ל-196.2 מיליארד דולר וההכנסות ירדו ב-2% ל-260.2 מיליארד. מכירות האייפונים השנתיות הכניסו לקופת החברה 214 מיליארד דולר – ירידה של 5.3% לעומת השנה הכספית הקודמת. לעומת זאת, מכירות המוצרים והשירותים האחרים זינקו ב-16.5% ל-46.3 מיליארד. הירידה בהכנסות השפיעה לרעה על הרווחיות: הרווח התפעולי קטן ב-9.8% ל-63.9 מיליארד דולר וזה הנקי ירד ב-7.2% ועמד על 55.3 מיליארד.

התוצאות הרבעוניות מראות על גידול של 3.5% בהוצאות ל-48.4 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו רק ב-1.8% ל-64 מיליארד. מתוכן, ההכנסות ממכירות האייפונים ירדו ב-1.5% ל-51.5 מיליארד דולר ואלה שהגיעו מהמוצרים האחרים ומהשירותים זינקו ב-18% ל-12.5 מיליארד. נתונים אלה השפיעו לרעה על הרווחיות: הרווח הנקי ירד ב-3.1% ל-13.7 מיליארד דולר וזה התפעולי קטן ב-2% ל-24.3 מיליארד.

טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היה לנו רבעון שבו הרגשנו את השינוי שאנחנו מבצעים באסטרטגיה, עם התמקדות בהגדלת מכירות ציוד הקצה והשירותים, כולל ה-iPad, שיחד עם ה-AirPods החדשים שיפרו את ההכנסות הכלליות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים