נשים ומחשבים: ליאת חיון, פאלו אלטו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ליאת חיון, סמנכ"לית מוצר בפאלו אלטו נטוורקס

ליאת חיון, סמנכ"לית מוצר בפאלו אלטו נטוורקס. צילום: עדי אקשטיין

שם: ליאת חיון.

תפקיד: "סמנכ"לית מוצר בפאלו אלטו נטוורקס".

תפקידים קודמים: "בארבע השנים האחרונות ביצעתי תפקידים שונים של ניהול מוצר וניהול צוותים בפאלו אלטו, עד לתפקידי הנוכחי. לפני כן שירתתי במשך 10 שנים בצה"ל, בתפקידי פיתוח ופרויקטים בתחום הסייבר, והובלתי כמה קבוצות פיתוח".

השכלה ושירות צבאי: "התגייסתי לתוכנית תלפיות, שם השלמתי תואר ראשון במדעי המחשב, מתמטיקה ופיזיקה באוניברסיטה העברית. בתום הלימודים הוצבתי ביחידה שבה העברתי את העשור הבא בחיי, וזכיתי לעבוד על פרויקטים יוצאי דופן".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? "תמיד נמשכתי לטכנולוגיה ורציתי להבין איך דברים עובדים. כשהייתי ילדה החלו מחשבים אישיים להיות יותר זמינים, ובהמשך גם טלפונים סלולריים. התלהבתי לנסות ולהבין איך המכשירים האלה עובדים, וכיצד אפשר לשנות את הטכנולוגיה כדי לפתור בעיות ספציפיות ולהגיע לתוצאות שונות בכל פעם".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? "בעוד שהשילוב של נשים בתחום הטכנולוגיה נמצא כל הזמן במגמת שיפור, עדיין צריך הרבה יותר נשים בתפקידים טכנולוגיים ובתפקידי ניהול בעולם ההיי-טק. כשמקום העבודה מגוון יותר, הארגונים יכולים לצמוח מהר יותר, מבלי שצריך להישען כל הזמן על אותו מאגר של כוח אדם לגיוס. בנוסף, צוותים מגוונים – כלומר, כאלה שיש בהם גברים ונשים מרקעים שונים – הם יצירתיים יותר ומוצאים פתרונות טובים יותר לבעיות שהטכנולוגיה מנסה לפתור".

האם נתקלת אישית באפליה כזאת?

"באופן אישי, מעולם לא חוויתי אפליה בקריירה, והיה לי מזל שרכשתי חברים טובים, מנהלים תומכים ומנטורים שסייעו לי לזהות את ההזדמנויות לצמוח – ולהסתער עליהן. ובכל זאת, מאחר שנשים בתפקידים טכנולוגיים הן עדיין לעתים דבר חריג בנוף הארגוני, זה לא מפתיע שבכנסים, למשל, קולגות חושבים שאני חלק מצוות השיווק, אחת שמחלקת מתנות – וזה חבל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים