ארה"ב: בית חכם של זוג ממילווקי הותקף על ידי האקרים

הפורצים השתלטו על המערכות החכמות של הבית ובכללן: מצלמת נסט, שדרכה יצרו קשר קולי עם בני הזוג, מערכת החימום, שאותה שינו והעלו את הטמפרטורה לדרגות חום בלתי נסבלות, ומערכת השמע, שדרכה השמיעו מוזיקה "וולגרית"

חכם חכם אבל מסוכן? בית חכם. צילום אילוסטרציה: Bigstock

'בית חכם' היא הגדרה רחבה למקום מגורים שבו יותר ויותר מערכות וציוד מחוברים לאינטרנט וניתנים להפעלה ולכיוון מרחוק, פעמים רבות באמצעות הרמקולים החכמים, שרבים מאיתנו מאמצים לחיקנו בשמחה. טלוויזיות חכמות, מצלמות חכמות, תרמוסטטים ופעמוני דלת חכמים – כל אלו מציפים את השווקים, ונועדו לא רק כדי להפוך את החיים לנוחים יותר, אלא גם לגרום שמש אמצעי אבטחה לבית. אבל מה אם הגאדג'טים שאמורים לגרום לכם להרגיש בטוחים ונינוחים יהפכו לאמצעי להפחידכם ולגרום לכם להרגיש רע בביתכם, שאמור להיות מבצרכם?

בני זוג אמריקנים ממילווקי, ויסקונסין, חשו בדיוק כך, לאחר שהאקרים פרצו לביתם החכם והשתלטו על גאדג'טים רבים שהוא כלל.

על פי הדיווח של פוקס ניוז, ביום ג' לפני שבוע, כשסמנתה ווסטמורלנד חזרה לביתה היא גילתה שהתרמוסטט החכם שלה הוגדר ל-90 מעלות פרנהייט (שהן 32 מעלות צלזיוס) – הבית בער. היא הניחה שמדובר בתקלה, והחזירה את המערכת החימום לטמפרטורת החדר, אבל אז גילתה שמה שעשתה לא עזר ושהטמפרטורה ממשיכה לעלות. בהמשך היא ובעלה, למונט, שמעו קול שפנה אליהם ושבקע ממצלמת הנסט החכמה שבביתם, ואז הושמעה מוזיקה רועשת ו"וולגרית", להגדרתם, ברמקולים שלהם, בלי שהיה לה כל קשר אליהם או לחיבתם המוזיקלית.

מצלמת אבטחה בסלון. אילוסטרציה: BigStock

מצלמת אבטחה בסלון. אילוסטרציה: BigStock

סמנתה ולמונט סיפרו כי חשו "כל כך מחוללים בנקודה ההיא". ביתם של בני הזוג מצויד במצלמת נסט, של גוגל, בפעמון חכם ובטרמוסטט חכם כבר כשנה, ומעולם לא נתקלו בבעיה דומה. שינוי הסיסמה בשלושת המכשירים גם הוא לא העלים את התופעה המכבידה והמאיימת. בסופו של דבר יצרו בני הזוג קשר עם ספקית שירותי האינטרנט שלהם וזו החליפה את ה-IDS (מערכת לגילוי חדירות) שלהם והכל חזר לקודמותו.

אין דרך בטוחה לדעת אם אכן מדובר באקרים, ומאיזה סיבות פעלו, אבל הווסטמורלנדים מאמינים שמישהו פרץ לרשת ה-Wi-Fi שלהם ולמצלמת הנסט, והטיעון שלהם נשמע הגיוני למדי.

בתגובה לאירוע, דובר גוגל דווקא טען שמכשיר ה-Nest לא חווה פריצה. לדבריו, "דיווחים שכאלה מבוססים על לקוחות שמשתמשים בסיסמאות שנפרצו. כמעט בכל המקרים, אימות דו-גורמי מבטל סוג זה של סיכון ביטחוני", מסר הדובר.

יצוין כי זה לא הדיווח היחיד על אירוע שבו מכשירי בית חכם נפרצו במטרה לתפעל מרחוק ציוד ומכשור במשכנם של בעליו. כך למשל בינואר משפחתה של לאורה ליונס שחיה בקליפורניה, ארצות הברית, זכתה לחוויה מצמררת כשהחלו להישמע בבית המשפחה התרעות מבעיתות על שלושה טילים בליסטיים בין-יבשתיים שנשלחו מקוריאה הצפונית אל לוס אנג'לס, שיקגו ואוהיו. אלא שאזהרת הטילים, שנשמעה מאוד משכנעת, התגלתה בדיעבד כמזויפת – מצלמת האבטחה מתוצרת Nest של המשפחה נפרצה וההתרעות, שהגיעו ממנה, היו סוג של "מתיחה", כך על פי דיווח של Mercury News.

הנושא עולה יותר ויותר כעיסוק בתחום אבטחת הסייבר, בהתחשב בתפוצת האינטרנט של הדברים והגדג'טים החכמים למיניהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים