אלפבית מחזירה לחיקה החם את יצרנית הגאדג'טים נסט

הסיבה העיקרית למהלך היא להקל על השילוב של טכנולוגיות בינה מלאכותית שמפתחת גוגל ישירות אל תוך המוצרים של נסט

נסט

אלפבית (Alphabet), חברת האם של גוגל (Google), החליטה לחבר אליה חזרה את יצרנית הגאדג'טים נסט (Nest) וזו תצורף לקבוצת החומרה של גוגל. הסיבה העיקרית לכך היא להקל על השילוב של טכנולוגיות בינה מלאכותית שמפתחת גוגל ישירות אל תוך המוצרים של נסט.

המטרה היא להשיק קרוב ככל האפשר סדרה חדשה של מוצרים בהם תשולב הסייעת האישית של גוגל, Google Assistant, כדי להתחרות בשלל המוצרים החכמים שמציעות כיום אפל (Apple) ובעיקר אמזון (Amazon) לשוק הביתי.

מאז רכישתה ב-2014 המשיכה נסט לפעול כגוף עצמאי ולפי הדיווחים שלה היא מכרה עד היום כ-11 מליון פריטים לבית החכם מאז הוקמה ב-2011. עם זאת, לא מובן האם היא הרוויחה או הפסידה כסף עבור אלפבית מאז רכישתה.

"כל ההשקעות של גוגל בלימוד מכונה ובינה מלאכותית יועילו באופן ברור למוצרים של נסט. זה פשוט הגיוני לפתח אותם יחדיו. זה הדבר הטבעי להתפתח אליו", אמר ריק אוסטריך, מנכ"ל קבוצת החומרה של גוגל.

השילוב של נסט חזרה אמור לחזק את גוגל בתחרות ההולכת ומתעצמת על שוק האינטרנט של הדברים (IoT) שירכז אליו כטריליון דולרים עד 2020 לפי גרטנר (Gartner). זה גם אומר במקביל, לפי חברת מחקרי השוק סטטיסטה (Statista), צמיחה של שוק הבית החכם מ-31 מיליארד דולר עד כדי 50 מיליארד דולר ב-2022, וזהו השוק הספציפי בו פועלת נסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים