אפליקציית המסנג'ר Kik מסיימת את דרכה

בשנת 2015 האפליקציה הוערכה במיליארד דולר והיו לה המוני משתמשים וחלומות לעתיד ורוד, אבל כעת היא נסגרת ומפטרת עשרות עובדים, חלקם הגדול ממרכז הפיתוח שלה בתל-אביב

סוף הדרך. אפליקציית המסנג'ר KiK. צילום: BigStock

אפליקציית המסרים המידיים והצ'אט Kik Messenger נסגרת. החברה שמאחוריה הודיעה על כוונתה להתמקד במטבע הקריפטו שהשיקה, Kin, כך הודיע מנכ"לה, טד ליווינגסטון, השבוע (ב').

קיק אינטראקטיב הקנדית הודיעה כי היא סוגרת את אפליקציית המסנג'ר שהשיקה ב-2010 ומצמצמת את הצוות שלה אשר מנה יותר מ-100 עובדים, ל-19 אנשים בלבד. החברה מסרה כי תתמקד ביתר שאת בהצלחת Kin שלה – מטבע קריפטו שעומד בלב תביעה שהגישה לאחרונה הרשות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC, שתבעה את קיק ביוני בגין גיוס של כמאה מיליון דולר בהנפקת מטבע ראשונית (ICO), מבלי לרשום כראוי את ההצעה.

לקיק יש חיבור לישראל. בתחילת 2017, החברה רכשה את ראונדס הישראלית – שפיתחה אפליקציית וידיאו צ'אט למובייל, שאפשרה השתתפות של עד 12 אנשים בצ'ט אחד. קיק השקיעה בנרכשת 60-80 מיליוני דולרים, בתקווה שהטכנולוגיה שלה תסייע לה במאבקה מול המתחרה הנחרצת והעוצמתית שלה, פייסבוק, ויכולותיה בתחום המסנג'ר – ובעקבות הרכישה הפכה ראונדס התל-אביבית למרכז פיתוח של Kik בארץ. 70 עובדי המרכז עתידים ככל הנראה לאבד את מקום עבודתם, אך אפשר שחלקם יכללו בצוות הקריפטו שישרוד לאחר סיום דרכה של האפליקציה.

הסתבכה עם הרגולטורים בארה"ב וכרעה תחת עוצמת מתחרותיה

בשנת 2015, שהייתה שיאה, התגאתה אפליקציית ההודעות במאות מיליוני משתמשים רשומים והחברה הוערכה בשווי שוק פרטי של מיליארד דולר, מה שסיפק לקברניטיה ולה תקוות גדולות לבוננזה טכנולוגית, למשל כמו שקרה לווטסאפ המתחרה. אבל כעת החברה מסיימת את דרכה של אפליקציית הצ'אט שלה, לאחר שהסתבכה עם הרגולטורים בארה"ב ושכרעה תחת עוצמתם של מתחרותיה, בעיקר של הענקית ממאנלו פארק.

לפי טענותיו של ליווינגסטון בפוסט שפרסם במדיום, "אחרי 18 חודשי עבודה עם ה-SEC הברירה היחידה שנשארה בידינו הייתה להגדיר את Kin כנייר ערך' או להילחם בהם בבית המשפט". לדבריו, ההחלטה לסגור את Kik היא "תוצאה ישירה של הסכסוך המשפטי עם ה-SEC".

ליווינגסטון התייחס ל-Kin ואמר כי מדובר ב"מטבע שמשמש מיליוני אנשים בעשרות אפליקציות עצמאיות", והבטיח כי הצוות שנותר בחברה יתמקד מעכשיו ב"מטרה יחידה: "לגרום למיליוני אנשים לקנות kin בכדי להשתמש בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים