נס מטמיעה בעיריית ירושלים מערכת טפסים דיגיטליים

המיוחד במערכת הוא שהיא מאפשרת לבצע את תהליך הפנייה והטיפול בה על גבי טופס מובנה, ללא צורך בצירוף סריקות או הדפסה של הטופס ● היישום הראשון, במחלקת הרווחה, שיפר את תהליכי הטיפול הרגישים באוכלוסייה הנזקקת לשירותיה

אורי ברמן, ארכיטקט מערכות תוכנה באגף המחשוב בעיריית ירושלים, מטעם נס. צילום: יח"צ

עיריית ירושלים מטמיעה בימים אלה מערכת טפסים דיגיטליים ואינטראקטיביים, שהופכת לאוטומטי את תהליך הטיפול בפניות התושבים לעירייה – משני הצדדים. בשלב הראשון הוטמעה המערכת במחלקת הרווחה של העירייה. המערכת פותחה והוטמעה על ידי נס טכנולוגיות, וירושלים היא העיר הראשונה שבה היא עובדת. היקף ההשקעה בפיתוח ובהטמעה מוערך במאות אלפי שקלים.

החידוש במערכת הוא שהיא מייצרת טופס מובנה, שעל גביו מבצע התושב את התהליכים הנדרשים, ללא צורך בצילום או סריקת מסמכים. בצד השני, הפנייה מנותבת לנציג העירייה המטפל בבקשה, וכל התהליך הופך להיות אינטראקטיבי בין האזרח לנציג, שקוף ואוטומטי בין כל המחלקות.

בעיריית ירושלים אומרים כי הפרויקט זוכה להצלחה רבה, משום שהוא יצר שינוי ארגוני חוצה מחלקות. לדברי אורי ברמן, ארכיטקט מערכות תוכנה באגף המחשוב בעיריית ירושלים, שעובד מטעם נס, "המערכת עונה על הצורך שקיים ברשויות לחפש כל הזמן פתרונות חדשניים, שיתנו מענה למטרה המרכזית של כל רשות – שיפור וייעול השירות לתושבים".

הוא ציין כי "המערכת כולה יושבת ב-Azure – הענן של מיקרוסופט, והיא עובדת במודל של פלטפורמה כשירות (PaaS). שיטת הפעולה של הטפסים המקוונים, שאותם המערכת יוצרת, היא על ידי גרירת רכיבים לטופס, במקום לסרוק או לצלם. הללו מחוברים למקורות מידע ארגוניים ומנותבים על ידי הרפרנט לפי חלוקת עומסים, תוך מדידת SLA קבוע מצד כל הגורמים".

"מענה לאוכלוסיות המוחלשות ביותר"

ברמן דיבר על הטמעת המערכת במחלקת הרווחה של עיריית ירושלים ואמר כי "מדובר באוכלוסיות הכי חלשות ורגישות מבחינת הטיפול בהן. לכן, ראיתי ביישום הזה אתגר אישי, שחשף אותי למציאות שרובנו לא מכירים".

בנוסף, ברמן ציין כי הוקם פורטל לטובת התושבים הנזקקים לשירותיה, בשיתוף משרד הרווחה וישראל דיגיטלית. "הפורטל מאפשר ללקוחות הרווחה אפשרות לקבל שירותים כגון שליחת הודעות אישיות לעובד הסוציאלי, תיאום פגישות, הפצה ורישום לאירועים קהילתיים, קבלת טפסים אונליין, וביצוע תשלומים ומעקב אחריהם", אמר.

כמו כן, פותחה במחלקת הרווחה של עיריית ירושלים מערכת מופת – גם היא בשיתוף ישראל דיגיטלית. לדברי ברמן, המערכת מאפשרת לנהל את ועדות התכנון לטיפול במשפחות שיש לבחון עבורן מסגרות מתאימות. "זה התהליך הכי רגיש, אינטימי וקריטי בטיפולי הרווחה, והמערכת, שעובדת כבר כמה חודשים, שיפרה לאין ערוך את השירות לאוכלוסייה זו", הוסיף ברמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים