עקב מאבק הסטרימינג: בוב איגר, מנכ"ל דיסני, פרש מדירקטוריון אפל

המנכ"ל, שהוא גם יו"ר חברת דיסני, כיהן כדירקטור של הענקית מקופרטינו משנת 2011 ואף היה חבר קרוב של סטיב ג'ובס, אבל התחרות בין שני הגופים הענקיים על תחום ההזרמות קטעה זאת כעת, והוא עזב את תפקידו

בוב איגר, מנכ"ל ויו"ר דיסני. צילום: BigStock

מנכ"ל ויו"ר דיסני, בוב איגר, התפטר מהדירקטוריון של חברת אפל לנוכח התחרות הגוברת בין ענקית הבידור לענקית הטכנולוגיה.

היה חבר. סטיב ג'ובס

היה חבר. סטיב ג'ובס

בהגשה שלה לרשויות, מיום ו' האחרון, בישרה אפל כי איגר התפטר מתפקידו ביום ג'. הוא שימש כדירקטור בחבר המנהלים מאז 2011 ואף היה חבר של סטיב ג'ובס, המייסד השותף של אפל. כדאי לציין כי ג'ובס כיהן בעצמו בדירקטוריון של דיסני, עד שנפטר בשנת 2011. השניים אפילו הופיעו יחד לפני יותר מעשור בכדי להכריז על שותפות בין החברות בכל הנוגע ב-iTunes.

דיסני עתידה להשיק את שירות הזרמת הווידיאו שלה +Disney ב-12 בנובמבר הקרוב, וזה יספק תחרות ראש-בראש לשירות +Apple TV של אפל, המתוכנן להתחיל לפעול ב-1 בנובמבר. לפי הדיווחים, איגר התפטר ב-10 בספטמבר, היום שבו אפל הודיעה רשמית על מחיר ותאריך השחרור של שירות הסטרימינג שלה. 

בריאיון שהעניק באפריל לערוץ בלומברג בטלוויזיה, סיפר איגר שהוא מקפיד לפסול את עצמו מדיונים בישיבות הדירקטוריון של אפל בכל פעם שעולה נושא שירות הסטרימינג. הוא הוסיף כי העניין דווקא "לא נידון כל כך הרבה" על ידי מנהלי אפל, מכיוון שעדיין היה בתהליכי התגבשות וקטן יחסית. "עד כה זה היה בסדר", ענה איגר למראיין שתהא על ניגוד האינטרסים האפשרי. "אני מתדיין על זה ללא הרף", המשיך והבטיח.

אבל הדיונים תמו ואיגר החליט שעזיבה תהיה יותר הולמת כנראה. "זו הייתה זכות יוצאת דופן לכהן במועצת אפל במשך שמונה שנים, ויש לי את הכבוד הגדול ביותר לטים קוק, לצוות שלו באפל ולחברי חברי ההנהלה", הוסיף איגר תגובה על החלטתו בהצהרה במייל.

"בוב הוא חברנו"

אפל אמרה בהצהרה על החדשות כי "בוב היה חבר דירקטוריון למופת כמעט שמונה שנים, וכל עוד הוא הוביל את דיסני הוא היה אחד השותפים העסקיים המהימנים ביותר של אפל. הוא מנכ"ל מסור, בעל חזון ומודל לחיקוי לדור שלם של מנהיגים עסקיים. יותר מכל, בוב הוא חברנו. הוא מוביל עם ליבו, ותמיד היה נדיב בזמנו ובעצותיו. אמנם אנו נתגעגע מאוד לתרומותיו כחבר דירקטוריון, אך אנו מכבדים את החלטתו ויש לנו כל ציפייה שמערכת היחסים שלנו עם בוב וגם עם דיסני תימשך הרחק אל העתיד".

על פי הסברות בתקשורת, ההרמוניה שנסדקת עם עזיבת איגר היא רק תחילתם של תחרות וסכסוך מתמשכים משום ששירותי הסטרימינג של שתי הענקיות מתחרים למעשה על אותה משבצת של הזרמת ויצירת תוכן מקורי.

עזיבתו של איגר מותירה את אפל עם שבעה חברי דירקטוריון, כשלמועצת מנהלים אופיינית יש לרוב בממוצע 10.8 דירקטורים, כך על פי ניתוח משנת 2018, שנערך על חברות במדד S&P 500 על ידי ספנסר סטיוארט, חברת ייעוץ המספקת חיפוש מנהלים ושירותים הקשורים לדירקטוריון. ניאלץ לחכות ולראות איך אם בכלל תשלים אפל את הפער הזה, ובעיקר – במי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים