מחקר: פייסבוק יודעת מתי נשים קיבלו מחזור ומתי הן מבייצות

מידע אישי שמשתמשות מזינות לאפליקציות למעקב אחר המחזור החודשי מועבר לפייסבוק, ושם כבר חולקים בו עם גורמי צד שלישי, כך על פי מחקר של חברת אבטחת המידע ESET

מעבירות לפייסבוק את כל המידע הכי אישי. אפליקציות מעקב פופולריות אחרי המחזור החודשי. צילום אילוסטרציה: BigStock

מחקר חדש מבריטניה מצביע על כך שאפליקציות מעקב פופולריות אחרי המחזור החודשי, למעשה עוקבות אחרי מיליוני נשים וחולקות את המידע הכי אישי שלהן – דוגמת תאריכי המחזור, שימוש באמצעי מניעה, חיים מיניים, ואף סימפטומים כגון נפיחות והתכווצויות – עם הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק.

בין האפליקציות המדוברות: Maya, MIA Fem, My Period Tracker ו-Ovulation Calculator, אשר המידע שנאסף על ידן מועבר לפייסבוק ברגע שבו הוא מוזן לאפליקציה, ולא משנה אם למשתמשת יש או אין חשבון פייסבוק אישי או אם היא מחוברת או מנותקת ממנו.

במטרה לחשב את היום שבו המשתמשת פוריה ביותר במהלך החודש, האפליקציות מבקשות מהנשים הזנה של נתונים אישיים במיוחד, כמו למשל מתי היא קיימה יחסי מין, תאריכי המחזור שלה, שינויים במצב הרוח וסימפטומים פיזיים, או בקצרה: מידע שלא היו רוצות לחלוק עם אף אחד.

תנאי השירות אוסרים על מפתחים לשלוח לה מידע בריאותי רגיש. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

תנאי השירות אוסרים על מפתחים לשלוח לה מידע בריאותי רגיש. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

במחקר נמצא כי חלק מהאפליקציות הפופולריות ביותר, אשר הינן בעלות מיליוני הורדות ב-Google Play, חולקות את המידע עם פייסבוק או גורמי צד שלישי. האפליקציות חולקות את המידע באמצעות אינטגרציה בין ערכת פיתוח התוכנה, המשולבת באפליקציה בכדי לסייע לצבור רווחים משיתוף המידע עם פייסבוק על-מנת לקדם מטרות מסחריות של גופים שונים.

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל אמר בתגובה כי "כאשר אנחנו משתמשים באפליקציות כושר או בריאות, חשוב לזכור שהמידע שאנחנו מזינים בהן עלול לדלוף, אם זה דרך מכירה של המידע לחברות פרסום ואם זה בדליפות מידע שמקורן בהתקפות שונות. לכן יש לחשוב פעמיים איזה מידע אישי ובריאותי אנחנו משתפים, והאם השיתוף הזה חיוני או שאפשר להשתמש באמצעים אחרים".

דובר פייסבוק, ג'ו אוסבורן אמר בתגובה לתקשורת כי: "תנאי השירות שלנו אוסרים על מפתחים לשלוח לנו מידע בריאותי רגיש, ואנו אוכפים נגדם כשאנו לומדים שהם נוהגים כך. בנוסף, מיקוד מודעות המבוסס על תחומי העניין של אנשים אינו ממנף מידע שנאסף מפעילותם של אנשים ברחבי אפליקציות או אתרים אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים