הרבעון של אורקל: ירידה ברווח, אין שינוי בהכנסות

לפי האנליסטים, החברה לא מצליחה לעמוד במטרה שהיא שמה לעצמה - לבלוט בשוק הענן: ההכנסות שלה בתחום אמנם עלו ברבעון, אבל בכ-3% בלבד ● התוצאות פורסמו עם ההודעה על פרישתו של המנכ"ל המשותף, מארק הרד, מסיבות בריאותיות

צפרא כץ, מנכ''לית אורקל. צילום: עזרא לוי

אורקל סיימה את הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2020 עם תוצאות לא מלהיבות – ללא שינוי בהכנסות וירידה ברווח הנקי; כך עולה מהנתונים שהחברה דיווחה עליהם אמש (ד'). הדו"חות פורסמו יחד עם ההודעה על פרישתו של מארק הרד מתפקיד המנכ"ל המשותף של אורקל, מסיבות בריאותיות. שותפתו, צפרא כץ, היא מעתה המנכ"לית היחידה של ענקית התוכנה.

בשוק ההון תמהו גם על העובדה שאורקל פרסמה את התוצאות יום לפני המועד שבו הן היו אמורות להתפרסם וגם על הודעת הפרישה של הרד, שחלק מהמומחים מעריכים שהיא נובעת מסיבות אחרות, ולא כפי שהוצהר. בנוסף, האנליסטים מצביעים על כך שאורקל לא עומדת בינתיים במטרה שהיא שמה לעצמה: בולטות בשוק הענן. פעילות הענן של החברה גדלה ברבעון בשיעור די נמוך – 2.97% – ל-6.82 מיליארד דולר. זהו סעיף ההכנסות היחיד שהראה גידול במהלך הרבעון המדווח: סעיף הרישיונות הציג קיטון של 6.3% ל-812 מיליון דולר, סעיף החומרה ירד ב-9.85% ל-815 מיליון דולר וההכנסות משירותים פחתו ב-3.32% ל-786 מיליון. כלל הסעיפים הללו הביאו את ההכנסות הרבעוניות של אורקל לעלות ב-0.27% בלבד ל-9.22 מיליארד דולר. ההוצאות, יצוין, ירדו ב-1.15% ל-6.34 מיליארד.

לעומת היציבות היחסית בהכנסות הכלליות, הרווח הנקי ירד ב-5.65% ל-2.14 מיליארד דולר, בין השאר עקב עליות בולטות בהוצאות המימון ובחבות המס. סעיפי הרווחיות האחרים רשמו עליות: הרווח הגולמי גדל בכמעט 0.5% ל-7.26 מיליארד דולר וזה התפעולי עלה בכ-3.5% ל-4.38 מיליארד, לאחר ירידה קלה בהוצאות.

כץ הביעה סיפוק מהתוצאות ואמרה כי "הן מראות על עלייה בפעילות הרווחית שלנו לעומת ירידה בפעילויות הפחות רווחיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים