מארק הרד, מנכ"ל אורקל, פורש מסיבות בריאותיות

הרד הודיע על פרישה לאחר חמש שנים שבהן שימש כמנכ"ל משותף של אורקל עם הישראלית לשעבר צפרא כץ, שמעכשיו תשמש בתפקיד לבדה

מארק הרד, לשעבר המנכ''ל המשותף של אורקל. צילום: יח"צ

מארק הרד, מנכ"ל משותף באורקל, פורש מתפקידו עקב סיבות בריאותיות – כך הודיעה החברה אמש (ד'). בכך הוא משאיר את התפקיד לשותפתו, הישראלית לשעבר צפרא כץ, שתהיה המנכ"לית היחידה של אורקל.

במזכר שכתב לעובדי אורקל אתמול ציין הרד כי הוא ביקש לפרוש כדי לטפל בבעיות בריאות. הוא לא מסר באילו בעיות מדובר – וכך עשתה גם החברה בהודעתה, שיצאה עם פרסום תוצאות הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2020.

כץ אמרה כי הרד היה "מעורב מאוד" בתפקוד החברה גם ברבעון שהסתיים, "אבל עכשיו הוא צריך להתרכז בטיפול בבעיות הבריאות". הרד עצמו ציין במזכר לעובדים כי "על אף שכולנו עבדנו ביחד קשה כדי לסגור את הרבעון הראשון (של השנה הכספית – י"ה), אני צריך כעת להתרכז בבריאות שלי".

"כפי שאתם יודעים", הוסיף, "לארי (אליסון – י"ה), צפרא ואני עבדנו ביחד כצוות חזק, ואני בטוח שהם וכל ההנהלה של החברה ימשיכו לעשות עבודה נהדרת". אליסון, המנכ"ל לשעבר וכיום סמנכ"ל הטכנולוגיות של אורקל, ציין כי תפקידיו של הרד יוטלו מעתה על כץ ועליו.

חמש שנים של מנכ"לות משותפת

הרד וכץ מונו למנכ"לים משותפים של אורקל לפני חמש שנים, בספטמבר 2014, עם פרישתו של אליסון, המנכ"ל המיתולוגי של החברה ומי שייסד אותה, לאחר 37 שנים בתפקיד. עם כניסתם חולקו תפקידי המנכ"ל ביניהם: כץ קיבלה את האחריות על תחומי הייצור, הפיננסים והמשפטים, ואילו הרד – על המכירות, השירותים והתעשיות הוורטיקאליות. הרד הצטרף לאורקל ב-2010 ומונה לנשיא משותף של החברה, ביחד עם כץ, שכיהנה בתפקיד לבדה מ-2004. לפני שהגיע לאורקל הוא שימש כמנכ"ל HP, ממנה התפוטר לאחר ששמו נקשר בפרשיות מין וכספים.

צפרא כץ, מנכ''לית אורקל. צילום: עזרא לוי

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל. צילום: עזרא לוי

בזמן כהונתם המשותפת התפתחה אורקל בתחום הענן, אולם על פי הנתונים של גרטנר, בסיכום 2018 היא עדיין לא הגיעה לחמש החברות הגדולות בתחום, ובכיפה הוסיפה למשול AWS, עם כמעט מחצית מהשוק. בתקופה זו היא ביצעה שתי רכישות בישראל: בפברואר 2016 רכשה אורקל את חברת הענן הישראלית ראבלו תמורת 430 מיליון דולר וחודשיים לאחר מכן היא קנתה את קרוסווייז, שעוסקת בניתוח משתמשים ברשת, תמורת 50 מיליון דולר.

לצד ההודעה על פרישתו של כץ פרסמה אורקל את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של השנה הכספית, שעמדו בתחזיות. הכנסות החברה רשמו עלייה קלה ל-9.22 מיליארד דולר. 83% מהכנסות החברה מגיעות מהענן – בעיקר משירותים ומתמיכה. מדובר בעלייה קלה לעומת הרבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת, אז עמד הנתון על 81% מסך הכנסות אורקל. הרווח הנקי ירד במעט לכ-2.14 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים