"עד 2025 – כ-75% מהנתונים יעברו בקצה, ולא בדטה סנטר ובענן"

"אנחנו רואים שינוי כיוון, עם חזרה לארכיטקטורה מבוזרת ומעבר של הכוח לקצוות המחשוב", אמרה מירלה דנצ'ו, מנהלת אזורית לאסטרטגיה ופיתוח עסקי ב-APC מבית שניידר אלקטריק, והסבירה על ההתפתחויות בתחום

מירלה דנצ'ו, מנהלת אזורית לאסטרטגיה ופיתוח עסקי ב-APC מבית שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

"העולם הולך למחשוב קצה. מחקרים שונים צופים כי עד מחצית העשור הבא, כ-75% מהמידע והנתונים לא יועברו באמצעות דטה סנטרים או עננים, כי אם באמצעות מחשוב קצה. כל חברות הענק נערכות למגמה חדשה זו – וגם אנחנו", כך אמרה מירלה דנצ'ו, מנהלת אזורית לאסטרטגיה ופיתוח עסקי ב-APC מבית שניידר אלקטריק.

דנצ'ו, האחראית בחברה על ישראל, מרכז ומזרח אירופה, דיברה בכנס החדשנות השנתי שערך הסניף הישראלי של שניידר אלקטריק. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים, והנחתה אותו ג'רלדין רוסנטל, מנהלת תקשורת שיווקית של הסניף הישראלי.

לדברי דנצ'ו, "מחשוב הקצה מסמל עידן חדש ב-IT. אנחנו רואים שינוי כיוון, עם חזרה לארכיטקטורה מבוזרת ומעבר של הכוח לקצוות המחשוב. במחצית שנות ה-90', עולם ה-IT עבר מ-'ביג' דטה סנטר לארכיטקטורות של PC ושרתים, וסביבת המחשוב עברה תהליך של ביזור. בסוף אותו עשור הגיע עידן האינטרנט ושוב השתנה הכיוון – הייתה חזרה לריכוזיות ובניית דטה סנטרים גדולים. תהליך הריכוזיות נמשך גם בעידן הענן ומתקני האירוח, שהוציא מהארגון את הדטה סנטר או את חלקו, אולם שמר על ארכיטקטורה ריכוזית, בהיבט של הטיפול במידע. כיום אנחנו רואים חזרה לארכיטקטורה מבוזרת, משמע – מחשוב קצה".

"בעידן חדש זה", ציינה, "נדרש טיפול מידי בנתונים, בזמן אמת. לא יכול להיות מצב שבו נתונים שמגיעים מרכיבי IoT יתקבלו בהשהיה, ולו של שנייה או מילי-שניות, כי הם נשלחו לענן, או לדטה סנטר מרוחק. המענה לכך הוא במגמה חדשה של מחשוב קצה: 'הזזת' המיקוד של הדטה סנטר למחשוב הקצה, בגלל מגמות העל הטכנולוגיות הנוכחיות – האינטרנט של הדברים ומחשוב הענן".

לדבריה, "התפתחות מגמת האינטרנט של הדברים והדרישה לביצוע אנליטיקה מידית גורמות לחיזוק קצוות המחשוב. המגמה שלובה עם ההתקדמות שמבצע עולם הטלקום לכיוון רשתות דור 5, שיתמכו בפתרונות IoT. עוד סיבה לצורך לחזק את קצוות המחשוב קשורה לעלויות הגבוהות של רוחב הפס הנדרש להעברת המידע – לענן או לדטה סנטר. אלה כמויות מידע ענקיות, שכדי להעבירן למרכז מחשוב מרוחק ולהחזירן מעובדות לשטח נדרש רוחב פס גדול, בעלויות גבוהות מאוד. הענקת יכולות משודרגות לקצוות המחשוב יכולה לחסוך הוצאה זו בצורה דרמטית".

דנצ'ו ציינה כי ":שניידר אלקטריק יצאה עם מוצרים שתומכים בהתפתחות המגמה החדשה: תשתיות עבור מחשוב הקצה – מרמת הארון ועד למכולה".

איתן אלי, מנהל פעילות APC שניידר אלקטריק ישראל. צילום: ניב קנטור

איתן אלי, מנהל פעילות APC שניידר אלקטריק ישראל. צילום: ניב קנטור

פתרונות בעלי ממשק מוכוון לישראל

איתן אלי, מנהל פעילות APC שניידר אלקטריק ישראל, אמר כי "כיום, ארגון לא יכול להרשות לעצמו שחדר השרתים שלו ייפול, בטח לא כשהתחרות היא מול הענן וכשהלקוחות אינם מוכנים לקבל מצב שבו הארגון לא זמין סביב השעון. זמינות משמעה גם זמינות של מערכות חשמל".

הוא ציין ש-"השקנו פתרונות בעלי ממשק מוכוון לארץ, מערכות UPS חד פאזיות, פסי שקעים לכל צורך ופתרונות בעלי זמני תגובה מהירים בהגעה שלהם לשוק". לדבריו, "לקחנו את יכולות ההמשכיות העסקית וההתאוששות מאסון שיש לנו במחשוב והשלכנו אותן על עולם מערכות חשמל. אנחנו פונים כעת, בין השאר, לארגוני SMB, מוסדות חינוך, ארגוני בריאות, מפעלי תעשייה ועוד. האתגר העיקרי שלנו הוא בחינוך השוק. התחלנו בפעילות כזו השנה ואני צופה גידול דו ספרתי במכירות שלנו בתחום ב-2020".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים