ווז שוב יורה: "היה צריך לפרק את אפל לגורמים כבר מזמן"

"אפל הייתה צריכה לבזר יחידות במקומות מרוחקים ולתת להן באופן עצמאי", אמר סטיב ווזניאק, ממייסדי החברה ● מדובר בעוד אחת מסדרת התבטאויות שבהן ווז מבקר את ענקיות הטק, ואת אפל בפרט

עם הראש בחלל. סטיב ווזניאק. צילום: ניקולס הריסון, מתוך ויקיפדיה

סטיב ווזניאק ידוע בכך שהוא לא מפחד לומר את מה שיש לו בכלל, ועל חברות הטכנולוגיה בפרט – כולל על אפל, שהיה בין מייסדיה. הפעם הוא עשה זאת בראיון ששודר שלשום (ג') בבלומברג, כשאמר ש-"אפל הייתה צריכה להתפרק לגורמים כבר מזמן, לבזר יחידות במקומות מרוחקים ולתת להן לעבוד באופן עצמאי".

ווזניאק, שידוע בכינויו ווז, דיבר בראיון לא רק על אפל, אלא גם על כלל ענקיות ההיי-טק. "אני מאוד נגד זה שמונופולים יתנהגו בצורה לא הוגנת ולא יפתחו את העולם לתחרות שווה. אני חושב שזה קורה הרבה בחברות ההיי-טק הגדולות", אמר.

"אני בעד ביזור של ענקיות הטק", ציין. "הן הפכו לגדולות מדי, לבעלות כוח רב מדי בחיינו, מה ששולל מאתנו את אפשרות הבחירה".

בטוקבק שפרסם בתגובה לכתבה שפורסמה ב-The Verge וסקרה את דבריו בראיון הביא ווזניאק את HP כדוגמה לחברה שעשתה את מה שהוא התכוון אליו. "במשך עשורים אני אומר שאפל צריכה להעביר את היחידות שלה למקומות אחרים, כמו ש-HP עשתה כשעבדתי שם. ל-HP היו יחידות לכל אורך המדינה (ארצות הברית – י"ה), שפעלו באופן יותר עצמאי ממה שהיה קורה לו הן היו פועלות מקמפוס אחד. אפל צריכה, למשל, להעביר את מחלקת המחשבים שלה למקום אחד ואת מחלקת ה-iPhone – למקום אחר".

הוא דיבר בראיון גם על אבטחת מידע ופרטיות, ואמר כי "אם אני שולח לאשתי מייל שבו אני כותב כמה דברים 'קטנים', כמו 'היי, הצבע המועדף עליי הוא ירוק', זה דבר פרטי, כמו ללחוש באוזן, ולאף אחד אחר לא צריכה להיות גישה ולשמוע את זה".

היסטוריה של ביקורת על התעשייה

בשנים האחרונות ווזניאק התבטא לא אחת נגד ענקיות היי-טק, ובפרט נגד פייסבוק וכאמור – אפל. רק לפני קצת פחות מחודשיים הוא קרא לאנשים לצאת מפייסבוק לצמיתות, עקב חוסר הפרטיות, לדבריו, ברשת החברתית. באפריל אשתקד, לאחר חשיפת פרשת קיימברידג' אנליטיקה, הוא הודיע על כך שהוא סוגר את חשבון הפייסבוק שלו, כחלק מגל המחאה נגד החברה. הוא אף אמר שאיבד חלק ניכר מהאמון שהיה לו במארק צוקרברג לאחר ששמע את עדותו בקונגרס האמריקני.

כאמור, ווז לא חוסך ביקורת גם מאפל. במרץ 2016 הוא הביע ביקורת על ה-Apple Watch ואמר כי הוא לא מזהה בו את החברה שהיה שותף ליצירתה. קצת יותר משנה וחצי לאחר מכן, לקראת השקת ה-iPhone X, הוא אמר שהוא מעדיף להישאר עם ה-iPhone 8 ובפעם הראשונה, לא לשדרג למכשיר החדש כבר ביום ההשקה. הצהרה זו עוררה הדים לא רק עקב היותו של ווזניאק מייסד משותף של אפל, אלא גם מאחר שהוא חובב גאדג'טים ידוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים