עובד בכיר לשעבר בגוגל נעצר בשל אישומים בגניבת סודות מסחריים

אתוני לבנדובסקי. הורשע בגניבת סודות מסחריים מגוגל. צילום: ויקימדיה

אנתוני לבנדובסקי, בכיר לשעבר בגוגל, נעצר בשל 33 אישומים לכאורה בגניבת סודות מסחריים מגוגל. לפי הדיווחים, לוונדובסקי הסגיר את עצמו לרשויות החוק בעקבות האישומים שהוגשו נגדו.

לוונדובסקי היה אחד מצוות המייסדים של פרויקט המכונית ללא נהג של גוגל. בשנת 2017 הגישה גוגל תביעה משפטית נגד אובר, שהוא עמד במרכזה, והואשם כי הוריד אלפי קבצים סודיים של החברה לכונן קשיח אישי לפני שהתפטר ממנה בינואר 2016.

לאחר שעזב, הקים חברת סטארט-אפ בשם אוטו, שעסק במשאיות ללא נהג, ומאוחר יותר באותה שנה נרכש הסטארט-אפ על ידי אובר.

לפי האישומים, לוונדובסקי הוריד 14 אלף קבצים המכילים "מידע הנדסי קריטי", הנוגעים לרכבים ללא נהג של גוגל.

"לכולנו יש זכות להחליף מקומות עבודה", הצהיר פרקליט המדינה דייוויד ל' אנדרסון בהודעה שפרסם בנוגע לכתב האישום. "לאף אחד מאיתנו אין זכות למלא את כיסיו בדרכו החוצה. גניבה היא לא חדשנות".

בהצהרה שפרסמו עורכי דינו של לוונדובסקי, הם אמרו, כי הורדת הקבצים התרחשה עוד בהיותו עובד של גוגל, בעת שהיה מורשה להשתמש במידע". הם הוסיפו, כי "אף אחד מהקבצים הסודיים לכאורה מעולם לא הגיע לאובר או לשום חברה אחרת. אנתוני חף מפשע", הם אמרו, "ואנו מצפים להוכיח זאת במשפט".

לוונדובסקי פוטר מאובר במאי 2017, לאחר שלא עמד בלוח הזמנים של חקירה פנימית באובר, הנוגעת לטענות שהועלו בתביעה של גוגל נגד אובר. תביעה זו, דרך אגב, הוסדרה בין הצדדים שנה לאחר מכן.

דובר של אובר הגיב לאירועים ואמר, כי החברה משתפת פעולה עם הממשלה בחקירתה. מוויימו, החברה הבת של גוגל לרכבים ללא נהג, נמסר לעיתונות, כי היא מעריכה את מאמציהם של התובעים הפדרליים בבירור המקרה. "תמיד האמנו שתחרות היא זו שצריכה להניעה את החדשנות".

אם יורשע, לוונדובסקי עשוי להישפט לעד 10 שנות מעשר ולקנס בגובה 250 אלף דולרים, לצד דמי פיצוי נוספים על כל אחת מן ההפרות שהוא מואשם בהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים