מנכ"ל VMware: "ביטקוין זה רע"

פט גלסינגר השווה את המטבע הווירטואלי לאנרגיה המזהמת שגרמה למשבר האקלים ואמר כי "יותר מ-95% מהדברים שנעשים עם ביטקוין הם אסורים ובלתי חוקיים" ● לעומת זאת, הוא דיבר בשבח הבלוקצ'יין והקוברנטיס

אם תתבצע - הרכישה תקדם את תכניותיו. פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: פלי הנמר

שלא כמו חלק מהמנכ"לים בתעשייה, שנאומיהם בדרך כלל חיוביים עד נופת צופים, פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, בחר להתנסח אחרת, ולבקר את אחד הנושאים המדוברים ביותר בענף בשנים האחרונות: המטבעות הווירטואליים, וספציפית – הביטקוין.

לדבריו, "כאנשים טכנולוגיים, אנחנו בענף מודעים לדרכים הבלתי צפויות שבה החדשנות יכולה לסייע לנו. כך, חיברנו קהילות באופן מקוון, אבל פתאום, משום מקום, הבנו שיצרנו פלטפורמות להפצת פייק ניוז בקנה מידה נרחב. כאן עולה השאלה האם טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שמאפשרת פעילות עסקית מאובטחת, היא טובה או רעה"?

"היישום הראשון והמוכר ביותר בבלוקצ'יין הוא הביטקוין. הבלוקצ'יין פילס את הדרך אליו", ציין גלסינגר. הוא השווה את המטבע הווירטואלי לצריכת האנרגיה המזהמת שהביאה למשבר האקלים ואמר כי "ביטקוין זה רע. יותר מ-95% מהדברים שנעשים עם ביטקוין הם אסורים ובלתי חוקיים. לעומת זאת, הטכנולוגיה שבבסיסו היא עוצמתית".

"קוברנטיס – טכנולוגיה קריטית"

גלסינגר דיבר מול יותר מ-20 אלף איש שהגיעו לכנס VMworld, שמתקיים השבוע בסן פרנסיסקו, בהם נציגי לקוחות VMware ושותפיה העסקיים. הוא התייחס לרכישות של קרבון בלאק ופיבוטל, בסכום כללי של 4.8 מיליארד דולר, שערכה החברה ושעליהן הודיעה בסוף השבוע. לדבריו, "קרבון בלאק מובילה בעולמות ההגנה, התגובה והניטור של תחנות הקצה בארגון. היא חברה מדהימה. פיבוטל היא מסגרת העבודה הפופולרית ביותר לג'אווה. תשתית התוכנה שלה, ספרינג, היא שלד תוכנה בקוד פתוח ומנגנון להיפוך שליטה עבור הפלטפורמה של ג'אווה, ומורידים אותה יותר מ-75 מיליון פעמים בחודש".

טכנולוגיה נוספת שאליה התייחס גלסינגר היא הקוברנטיס. לדברי מנכ"ל ענקית הווירטואליזציה, "הקוברנטיס צמחה והייתה לתשתית מחשוב שיכולה לשרת את מערכי המחשוב בארגונים בכל מקום וזמן. היא יכולה להדק את הקשר בין אנשי הפיתוח לאנשי תפעול ה-IT, כי היא מחברת בין העולמות הללו. מאז הג'אווה, הווירטואליזציה והענן לא ראינו טכנולוגיה כה קריטית כמו קוברנטיס".

לדבריו, "יש הרואים בקוברנטיס טכנולוגיה שמתזמרת קונטיינרים, אבל היא הרבה יותר מזה. זה יותר כמו אלתור בג'אז: כאשר משהו לא צפוי קורה – שאר הנגנים מצטרפים".

גלסינגר דיבר על Tanzu, הפתרון ש-VMware מציעה בתחום, וציין שהוא "כולל מוצר ושירותים עבור ארגונים שרוצים לבנות תוכנה לקוברנטיס. זוהי דרך נוספת לחדשנות בעולם הקונטיינרים ועם החבילה הזו נבנה, נריץ וננהל אפליקציות ביעילות ובקלות רבה יותר".

עוד הוא ציין את פרויקט פסיפיק של החברה, ש-"מחבר את vSphere שלנו עם קוברנטיס ומאפשר להריץ קוברנטיס באופן רוחבי, שחוצה סביבות מחשוב. כך נעשה החיבור בין אנשי הפיתוח ותפעול ה-IT. לאנשי התפעול יש פלטפורמה אחת לניהול כל משאבי המחשוב, לרבות מכונות וירטואליות וקוברנטיס. אז, אנשי האפליקציות יכולים לטפל בהן בתצורה של שירות עצמי".

כמו כן, גלסינגר התייחס לתחום בולט נוסף – רשתות התקשורת. הוא ציין כי "ההשקעה העולמית ברשתות דור 5 היא המסיבית ביותר שתהיה עד סוף הקריירה שלנו. חברות הטלקום ישחקו תפקיד גדול יותר בענן מאשר מה שהן עשו בו עד עכשיו. אבל, הן גם משנות את התשתיות שלהן: הן עוברות מתשתיות מבוססות חומרה נפרדות, בתצורת עמודים, לתשתיות מבוססות תוכנה ומרובות טכנולוגיות. המעבר מהחומרה לתוכנה מהווה הזדמנות לתעשיית ההיי-טק בארצות הברית. לכן רכשנו את אוהאנה, שכוללת בינה מלאכותית – לטובת מיטוב של רשתות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יורם

    זה שהוא מנכ"ל לא אומר שהוא מבין בכסף כמו ביטקויין.

אירועים קרובים