בגלל הסדר הענק עם אפל: ההכנסות של קוואלקום זינקו ב-144%

4.5 מיליארד הדולרים שקוואלקום קיבלה מאפל בתמורה להפסקת האש המשפטית ביניהן הביאו לעלייה רבעונית תלולה בהכנסות, אלא שבנטרול הסכום החד פעמי הזה, הן צנחו ב-85% ● סטיב מולנקופף, מנכ"ל החברה, מאשים את וואווי

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום. צילום: יח"צ

קוואלקום הציגה ברבעון השלישי של שנתה הכספית עלייה גדולה בהכנסות – אלא שהמקור של כמעט מחצית מהן אינו בפעילות העסקית, כי אם בהסדר הענק שאליו הגיעה עם אפל, לסיום הקרבות המשפטיים הממושכים ביניהן.

שתי חברות הענק ניהלו מאז ינואר 2017 מאבקים משפטיים שנגעו בעיקר בסוגיות של קניין רוחני. במסגרת המאבקים הללו הן הגישו כ-80 תביעות זו נגד זו. אלא שבאפריל האחרון, באי בית המשפט, שציפו לעוד דיון ארוך בסאגה הלא נגמרת, הופתעו מהודעת אפל וקוואלקום כי הן נצרו את האש והגיעו להסדר – שאותו בית המשפט קיבל. פרשנים תלו את הפשרה באינטרסים משותפים של שתי החברות בדור החמישי הסלולרי.

אפל וקוואלקום לא פרסמו את תנאי ההסכם, אולם במאי האחרון, עם פרסום תוצאות הרבעון הקודם, דיווחה ענקית השבבים שהיא צופה כתוצאה ממנו הכנסה חד פעמית בסך של 4.5 מיליארד דולר – סכום שאותו היא אמנם קיבלה. כתוצאה מכך, החברה רשמה ברבעון השלישי של השנה הכספית זינוק של 143.71% בהכנסות ל-9.64 מיליארד דולר. ההכנסות מרישיונות – הסעיף שתחתיו הכניסה קוואלקום את כספי הפיצויים שקיבלה מאפל – האמיר מ-1.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה הכספית הקודמת ל-6.1 מיליארד ברבעון המדווח.

בנטרול הסכום החד פעמי, ההכנסות של קוואלקום צנחו ב-85% והחמיצו את תחזיות האנליסטים. סטיב מולנקופף, מנכ"ל החברה, תולה את ההכנסות המאכזבות בגידול שחווה וואווי בשוק הסיני – מה שפוגע בחברות אמריקניות. לדבריו, "האיסור על היצוא לוואווי, יחד עם המעבר מהדור הרביעי לזה החמישי, שגדל בחודשים האחרונים, יצרו תנאים מסוימים בשוק, שאנחנו מעריכים שיימשכו בשני הרבעונים הבאים". עם זאת, הוא אמר כי "הפיתוחים שלנו בתחום הדור החמישי ממקמים אותנו במצב טוב לקראת 2020".

זינוק ברווח הנקי

אל מול ההכנסות המאכזבות, בנטרול ההכנסה החד פעמית מאפל, הרווח הנקי של קוואלקום קפץ ב-78.77% לכ-15 מיליארד דולר והרווח למנייה האמיר ב-116% ל-1.75 דולר. זאת, על אף שהחברה עברה מהחזר מס של 268 מיליון דולר לחבות מס של יותר משלושה מיליארד. ההוצאות הגולמיות קטנו ברבעון השלישי של השנה הכספית ב-15.13% ל-2.11 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-143.71% ל-7.52 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 78.06%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות של קוואלקום גדלו בכ-1% ל-2.2 מיליארד דולר והרווח קפץ בכמעט פי שישה, או 488.82% – גם כאן כתוצאה מפירות ההסכם בינה לבין אפל.

לצד הנתונים הרבעוניים פרסמה החברה את הדו"חות לתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית. בעוד שההוצאות של החברה ירדו בתקופה זו ב-20%, ההכנסות גדלו ב-15.7% ל-19.5 מיליארד דולר. נתונים אלה שיפרו את הרווחיות: הרווח התפעולי גדל ביותר מפי חמישה – ב-436% – והחברה רשמה מעבר מהפסד נקי של 4.45 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הכספית לרווח נקי של 3.88 מיליארד בתקופה המדווחת. סעיף זה הושפע גם מירידה של כמעט 50% בחבות המס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים