האם – ומדוע – גוגל משלמת חמישה דולר למי שמצלם סלפי בעבורה?

עוברי אורח אמריקנים סיפרו שנתקלו בעובדים של ענקית הטכנולוגיה שהציעו להם את התשלום בעבור צילומי סלפי מזוויות שונות, ככל הנראה כחלק מאיסוף דטה לתכונת Face ID בתלת מימד, שיש המניחים שתהיה חלק ממכשירי ה-Pixel 4, עליהם החברה שוקדת

חולשה בתכונת זיהוי הפנים. אילוסטרציה: ליה קולטירינה, BigStock

כרטיס מתנה לקנייה באמזון או שובר לרכישה ברשת סטארבקס בשווי חמישה דולרים – זה מה שגוגל מוכנה לתת למי שיסכים לאפשר לה לנתח את תווי פניו, ובכך לשכלל את יכולת התכונה Face ID בתלת מימד, שעתידה ככל הנראה להיות חלק מהסמארטפונים הבאים שעליהם שוקדת הענקית, Pixel 4 ו-Pixel 4 XL. אם התלהבתם ואתם מוכנים להשתתף בניסוי, תתאכזבו אולי לגלות שהוא מתקיים רק בארצות הברית, לפחות לפי הדיווחים עליו בתקשורת. בנוסף החברה לא אישרה את הדיווחים, אך גם לא הכחישה אותם.

לפי פרסום ב-ZDNet לאחרונה מדווחים עוברי אורח שנתקלו בתופעה המעניינת – קבוצה קטנה של אנשים שהזדהו כעובדי גוגל הסתובבה בפארק בניו יורק ופנתה לאנשים אקראיים בהצעה לזכות בתגמול בשווי חמישה דולרים אם יסכימו להצטלם בעבור החברה. מהנדס אחד בשם ג'ורג' סיפר ל-ZDNet שבעת שבילה במקום פנו אליו חברי הקבוצה וטענו באזניו שהם "אוספים נתונים כדי לשפר את הדור הבא של פתיחת הטלפון באמצעות זיהוי פנים".

לדבריו, אחרי שהסכים להשתתף, הושיט לו עובד גוגל מכשיר סמארטפון שהיה נתון בנרתיק מגן גדול, וביקש ממנו לצלם סלפי של פניו מזוויות שונות. לאחר שיסיים הוא זכה בתמורה המובטחת. כשג'ורג' שאל אותם אם הם עובדי גוגל היחידים שאוספים נתונים, אמרו הגוגלרים כי יש להם צוותים הפועלים בערים רבות אחרות, ושעושים את אותו הדבר.

הסיבה לחשדות: הדלפות אודות ה-Pixel 4

לגוגל לא הייתה תגובה רשמית לפרסום, אך לפי ההנחה הרווחת אפשר שהעובדים אוספים נתוני פנים בכדי לשפר את תכונת פתיחת מכשירי הסלולר, ה-Face ID 3D, שיכולה להיות חלק ממכשירי ה-Pixel הבאים של החברה. הדלפות אחרונות של צילומי הסמארטפונים הללו הראו כי הניידים החדשים יהיו ללא קורא טביעות האצבע האחורי, שנכלל בדגמים קודמים, מה שמרמז כי יעשה בהם שימוש בחיישן טביעות אצבע בתצוגה, או שהם יצוידו בביטול נעילה באמצעות זיהוי פנים, כמו שיש כבר למשל במכשירי ה-iPhone של אפל.

ההשערה שגוגל אוספת נתוני פנים בעבור ה-Pixel 4 נשענת גם על העובדה שהטלפון שהעובדים השתמשו בכדי לאסוף את מידע הפנים היה נתון במארז גדול וקשיח, ששימש ככל הנראה להסתרת מראה המכשיר ואת האפשרות לזהותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים