מחפירת מנהרה ועד החבאה בנעליים – כך מנסים לגנוב סודות מאפל

אפל מפעילה צוותים של "אבטחת מוצר חדש" בקרב ספקיה באסיה ומנהלת מדיניות קפדנית במיוחד למניעה הדלפות ● בעבר חשפו החוקרים מנהרה שחפרו עובדים כדי להבריח רכיבים 

כבשה את רשימת הגאדג'טים של הטיים. אפל. צילום אילוסטרציה: Bigstock

שמירת הסודיות של אפל ומדיניות האבטחה הקפדנית שהיא נוקטת לגבי מוצרים בפיתוח זוכים להצצה בידיעה שפורסמה בדה אינפורמיישן, החושפת פרטים מעניינים על הצעדים שאפל נוקטת כדי למנוע הדלפות של מוצרים שלא הושקו, כמו ה-iPhone, שלפתע צצים מחוץ למפעלים של שרשרת האספקה שלה באסיה.

לפי הידיעה, לאחר שפורסמו תמונות צבעוניות מודלפות של ה-iPhone 5c בשנת 2013, הקימה אפל צוות "אבטחת מוצר חדש", שמפקח על האבטחה בקרב הספקים בסין, ובמועד מסוים כלל יותר מ-30 אנשים.

אפל שכרה עובדי צבא ומודיעין דוברי סינית כמנהלי הצוות, ואף שכרה סוקרים מחברות צד שלישי, שתפקידם לבקר במפעלים על בסיס שבועי.

לפי הפרסום, צוות האבטחה חשף עובדים שבמשך תקופות ארוכות הבריחו רכיבים בעלי ערך אל מחוץ למפעלים במהלך השנים, שחלקם ניסו להחביא את הרכיבים בקופסאות, בנעליים, באבזמי החגורות, בחזיות, במי שטיפה מלוכלכים, מתחת לפסולת של שבבי מתכת ועוד.

עוד לפי הפרסום, אפל חשפה פעם עובדי מפעל "שחפרו מנהרה קטנה בפינת חדר, מאחורי מכונה גדולה", בתקווה להבריח באמצעותה רכיבים גנובים. "אנשים היו שוברים את הקיר כל פעם קצת, בסגנון 'חומות של תקווה'", סיפר אחד החוקרים.

במהלך השנים אפל החמירה את תקנוני האבחה שלה כדי למנוע הדלפות, והחלה לנקוט צעדים נוספים, כמו, למשל: שקי הזבל חייבים להיות שקופים ויש לסרוק אותם ולחפש מתכות לפני שהם מוצאים על מחוץ למתחם המפעל, את מכלי אחסון יש לסגור באמצעות אריזות חותם, לכל חלק חייב להיות מספר סידורי שניתן לעקוב אחריו החל מקווי הייצור, ספירה יומיומית של המלאים ועוד.

ספקים שמתגלה אצלם בעיה בבדיקות עשויים להיקנס במיליוני דולרים, לפי הדיווח, אבל פוקסקון, הספקית העיקרית של אפל, אינה נכללת במדיניות הזאת בשל עומק יחסיה עם אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים