תערוכת הענק CES הודיעה: בשנה הבאה יוצגו צעצועי מין

ההכרזה על שינוי המדיניות מגיעה לאחר הפרשיה המקוממת שהתרחשה באירוע האחרון, בינואר 2019, כשפרס שהייתה אמורה לקבל חברת צעצועי מין טכנולוגיים לנשים ובהנהלת נשים בוטל, ועקב האשמות בהתנהגות פטריארכלית ומיושנת של המארגנים

צעצוע של סיור... ב-CES. צילום אילוסטרציה: BigStock

תערוכת הענק CES לגאדג'טים משתנה. בפעם הבאה שתתרחש ותקרא CES 2020 – היא קודם כל תאמץ קוד לבוש לא חופשני, שנית היא תציג יותר מוצרים והדגמות שיתמקדו בנשים ובמיעוטים שונים, ובנוסף היא הכריזה על יצירת קטגוריה חדשה שמכונה 'סקס טק', שתאפשר גם הצגת צעצועי מין לנשים במסגרתה, שלא כמו בתערוכה הקודמת.

CES 2019, שנערכה בינואר השנה בלאס וגאס, הציגה, כרגיל, פיתוחים והמצאות חדשניות בתחום ההיי-טק, ואפשרה למבקריה הרבים להתרשם ממה שצופן לכולנו העתיד הטכנולוגי. אלא שסיפור אחד שנכרך באירוע לא הפגין קידמה אלא להיפך – נדף ממנו ניחוח של שמרנות מיושנת ואולי גם של אפלייה על רקע מגדרי.

חברה המפתחת צעצועים למבוגרים, לורה די-קארלו שמה, הייתה אמורה לקבל במה באירוע ולחשוף בו את המוצר הראשון שלה, Osé שמו – ושהוא אביזר למבוגרים שנועד לענג נשים ללא מגע ידיים, או במלים אחרות – ויברטור חדשני. הפיתוח התקבל להשתתף בתחרות לפרסים בתחום החדשנות (CES Innovation Awards). בחברה התרגשו מאוד לגלות כי האגודה לצרכנות הטכנולוגיה, ה-CTA – שהיא הגוף שמפעיל ומפיק את CES – בחרה את המוצר לזכייה בקטגוריה CES Robotics Innovation – לחדשנות רובוטית. פרס שנחשב כנחשק ביותר בקרב יצרני הטכנולוגיה שלוקחים חלק בתערוכה.

אלא שחודש לאחר שהחברה התבשרה כי המוצר שלה נבחר לקטוף את הפרס הראשון, הגיעו הבשורות המרגיזות – הפרס בוטל. ולא רק ש-CTA החליטה לבטל את הענקתו, אלא שלורה די-קארלו אפילו לא הייתה רשאית להציג את ה-Osé שלה, או אפילו להפגין נוכחות ב-CES 2019. במקביל חשפו דיווחים בתקשורת שב-CES 2018 דווקא הציגה חברת הרובוטיקה Abyss Creations לראשונה בובת סקס ריאליסטית, שנועדה לשימושם של גברים, בלי כל בעיה.

הזמנים, הם משתנים

אבל הפרשייה המקוממת והדיה, כמו גם רוח הזמן המתהווה מחדש עקב קמפיינים חברתיים משני תודעה כמו Me_Too# הביאו איתם גם שינויים בתפישת המארגנים, שהודיעו על התמורות המתוכננות לתקשורות.

CTA חשפה השבוע (ג') את השינויים במדיניות, שמטרתם המרכזית היא לטפל בתלונות על כך שתערוכת האלקטרוניקה בת ה-52 עדיין נשלטת על ידי גברים, ובישרה כי CES החליטה כבר בעתיד הקרוב לאכוף קוד לבוש למי שיפעלו דוכנים, ולאוסר על המציגים ללבוש ביגוד "חשוף מינית או כזה שניתן לפרש כבגדים תחתונים". החברה אמרה כי תחיל קנסות על מי שיפרו את ההנחיות החדשות. הסיבה הניצבת מאחורי השינוי – ניסיון להיאבק בהחפצת נשים שמציגות בדוכנים, על ידי הלבשתן בלבוש חושפני או פרובוקטיבי מדי.

קרן צ'ופקה, סגנית נשיא בכירה של CES, אמרה שהתערוכה עבדה עם יועצים חיצוניים ושותפים בכדי לעדכן ולשפר את המדיניות הקיימת שלה. צ'ופקה אמרה שהמארגנים "מחויבים להתפתח ולהמשיך ליצור חוויה ב-CES שהיא מכלילה ומזמינה לכולם".

בהתייחס לקטגוריה החדשה 'סקס טק' אמרה צ'ופקה גם כי מוצרים מיניים מבוססי טכנולוגיה שמפתחיהם ירצו להציג באירוע יצטרכו להפגין התקדמות בתחום ולא רק להיות "ויברטורים סטנדרטיים".

לורה הדוק, מייסדת ומנכ"לית לורה די-קארלו, אמרה בתגובה כי החברה תומכת בתזוזה ומתכננת להיות בתערוכת CES 2020. "אנחנו אופטימיים שזה צעד בכיוון הנכון", היא סיכמה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים