ג'ים קארי "מככב" במקום ג'ק ניקולסון בסרטוני דיפ-פייק מ-"הניצוץ"

יש אולי דמיון פיזי קל בין שני השחקנים, אבל עכשיו הם פשוט אוחדו לכדי דמות אחת בקליפים מטרידים במיוחד ומבוססי בינה מלאכותית, מסרט האימה האלמותי של קובריק, וכך הפך לפתע קארי לרוצח המטורף במקום ניקולסון

ג'ק ניקולסון וג'ים קארי - הפכו לאחד בסרטוני דיפ-פייק. צילומים: BigStock

"הניצוץ" של סטנלי קובריק, שנוצר בשנת 1980, נחשב כאחד הסרטים המפחידים בעולם, אבל כעת אפשר שמניפולציות בינה מלאכותית שנעשו עליו הפכו אותו אפילו ליותר מבעית, לא בגלל התוכן אלא בשל ההשלכות. סרטוני דיפ-פייק (זיוף עמוק) המבוססים על קטעים מהסרט, שעלו ליוטיוב והפכו לוויראליים, הם במוקד העניין.

הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת ליוצרים יומרניים וחדשניים לייצר כיום סרטונים שבהם מופיעות דמויות מוכרות, שנראות אותנטיות לחלוטין – כולל קולן והבעותיהן המדויקים – אבל שהן בעצם זיוף שנישען על יכולות AI.

במקרה המסוים, והאחרון להפוך לוויראלי – אחרי סרטון דיפ-פייק אחר שהתפרסם והופץ ברשתות החברתיות שבו "מארק צוקרברג", מנכ"ל פייסבוק, לכאורה, אומר למצלמה דברים שסביר שלא יודה בהם – קיבלנו כעת עוד חילופי פנים מושלמים: פניו של השחקן ג'ק ניקולסון הוחלפו בפניו של עמיתו לתחום ג'ים קארי. ולא רק שהסצינות מסרט האימה "הניצוץ" מבהילות בלאו הכי, הרי שכעת נוסף להן היבט מפחיד נוסף בדמות התהיה לאיזה טעמים אחרים, ופחות בידוריים, עלולה לשמש בקרוב הטכנולוגיה הזו.

בקטע הדיפ-פייק הראשון מ-The Shining, שהועלה על ידי יוצר המכונה Ctrl Shift Face לאתר ההזרמות והסרטונים המצליח, כבר צפו מעל 1.7 מיליון גולשים. אז הוסיף היוצר עוד כמה סרטונים בסדרה, ועל בסיס הסרט המוכר. בערוץ שלו ניתן לגלות עוד סרטוני דיפ-פייק אחרים, בהם "משתתפים" למשל הזמר דיוויד בואי המנוח, השחקן סילבסטר סטאלון ואחרים.

בסרטוני הדיפ-פייק הללו נראה קארי, שהיה בכלל בן 16 ביציאת הסרט, כאב המשפחה המתבודדת במלון בהרים המושלגים, ג'ק טוראנס שמו, שדעתו נטרפת ושתוקף את בנו ואשתו בסרט, אשר התבסס על ספר אימה מאת סטיבן קינג. פניו של קארי, גם אם יש דמיון בינם לבין פני ניקולסון – השחקן המקורי שגילם את דמותו של טוראנס – משולבים פשוט ללא כל הפרעה בקטעים מסרטו של קובריק, והדבר בולט במיוחד בסצנה המפורסמת שבה הוא תוקף את שלי דובאל, שגילמה את בת הזוג המבועתת.

תופעת הזיוף העמוק – בה משתמשים באלגוריתם שנוצר על ידי בינה מלאכותית ומאפשר לסרוק את פניו של סלבריטי או של כל אדם שהוא ולהעלות אותם ממוזגים ומשולבים להפליא בתוכן וידאו קיים – תופסת ללא ספק תאוצה.

יוצרים מוכשרים כמו Ctrl Shift Face, שכינויו מעיד בעצם על "מעלליו", פשוט גורמים לתוצאה להיראות כל כך מציאותית עד שצריך לבדוק את התוצרים שלהם מספר פעמים, גם אחרי שיודעים שמדובר בדיפ-פייק, על מנת להצליח להבחין בשינויים. אם בכלל. עכשיו רק נשאלת השאלה, מה יקרה כשמנהיג פוליטי, לדוגמה, ישא דברים, למשל מסיתים, לאומה, בסרטון דיפ-פייק מהונדס היטב?!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים